|
||||
|
||||
Sander's Jetta MK1. Schroefset
Hallo ik Sander, nog niet zo lang op het forum actief, en tevens nog niet zo lang eigenaar van mn eerste vw.
Heb in mei dit jaar een Jetta mk1 gekocht. Was al een tijdje op zoek naar een belastingvrije duitser, maar had het zoeken op een laag pitje gezet. Tot mn broertje me op deze auto wees. De auto is nu nog absoluut geen meetingopject, maar zal langzamerhand steeds verder aangepakt worden. Ik zal mijn vorderingen in dit topic bijhouden, uiteraard voorzien van de nodige foto's. Helaas beschik ik maar over een beperkt budget, dus verwacht geen grote maandelijkse updates. Hier enkele foto's: Bij aankoop. Vlak na aanschaf. Eerst maar eens een stofzuiger door de auto gehaald, stoelhoesjes weggegooit en een verzekering voor de auto geregeld. Ben nu voor nog geen €6,50 in de maand verzekerd, en dat op mn eigen naam! Ook nog een setje gele lampjes gescoord: schroefset Bij Bolku Tuning een 2e hands Vmaxx schroefset met garantie besteld en ook direct maar gemonteerd. Tips, suggesties of opmerkingen zijn uiteraard welkom.
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr Last edited by sander-ja : 16-12-2010 at 09:30. |
|
|||
|
|||
ziet er goed uit..
wat betreft je plannen..je bedoelt dat deel onder de bumper neem ik aan? Je keienvanger zeg maar. Mss proberen eens een bruin dashboardje er bij te vinden. Dat maakt het interieur af.
|
||||
|
||||
Hoi Sander, ouwe puchforummer
Verklaart ook meteen het beperkte budget |
|
||||
|
||||
Thnx voor de reacties .
@b-ram: idd de keienvanger. Bruin dashboard is leuk idd, maar staan eerst nog wat andere dingetjes op mn verlanglijstje. @gertjan: hahaha inderdaad
|
||||
|
||||
Wegens drukte met mn daily helaas nog steeds niet al te veel tijd voor de Jetta. Maar afgelopen weken toch nog een beetje productief geweest.
De stalen velgjes (die eerst blijven zitten) kunnen wel een nieuw laklaagje gebruiken. Heb om te testen eerst eens een velg gedaan, dit om te zien hoe de lak zich houdt. Heb de velg gespoten met motip primer, zilver metallic en blanke lak. Aangezien ik niet kan stralen heb ik de band maar om de velg laten zitten en de velg geschuurd. Toen ik wat schuurstof weg wilde blazen met de compressor bleek dat ik de 'oude' zilver metallic laag zo van de velg af kon blazen waardoor een mooie vetvrije ondergrond ontstond. Toen het wiel er toch af was heb ik direct de wielkast ook maar even in de tectyl gezet. Er zat ook wat vliegroest op de benzineleiding en vulmond. Deze heb ik gedemonteerd en zwart gespoten (foto's daarvan zijn helaas verloren gegaan wegens een kapotte telefoon). Om het geheel iets netter te maken is de remtrommel in de zinkspray gezet. paar fatsoenlijke ventieldopjes gemonteerd. Ander probleem zijn de niet werkende sloten. Ik kan de deuren van binnenuit op slot doen, maar met de sleutel begin ik niks. Heb vandaag de deurkaart van de linker deur eens verwijderd maar kan er weinig aan zien. Misschien iemand die een oplossing heeft? Kwam trouwens ook water tegen onderin de deur, dit ga ik morgen droog maken en met roestomvormer en tectyl behandelen. Ik verwacht dat dit water via de onderste raamrubber de deur binnendringt. Deze rubbers zijn namelijk behoorlijk verweerd Sfeerfoto Ook heeft de Jetta nog een beurtje gehad; olie + filter, benzinefilter en bougies vervangen. Heb op aanraden van Dennis ook nog vacuum slangetjes voor de carburateur gehaald, maar deze zijn nog niet gemonteerd. Omdat de Jetta al die tijd al in het gras staat, gister maar een dubbele parkeerplaats gestraat. In het schuurtje wordt binnenkort nog een deur gemaakt zodat er een auto binnen kan staan. Buiten sleutelen is toch niet alles Dat was het eerst weer, reacties, tips of commentaar zijn zeer welkom
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr Last edited by sander-ja : 26-08-2010 at 19:49. |
|
||||
|
||||
Ze zijn in opkomst die Jetta mk1, ik ben eens benieuwd wat dit gaat worden, succes ermee, lijkt me een leuke basis om een mooie wagentje van te maken.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
ben ook benieuwd wat dit gaat worden ook omdat ie dezelfde kleur als de mijne heeft.
succes ermee johan
|
||||
|
||||
Thnx voor de reacties
@De Limburger: je ziet ze idd steeds meer bij liefhebbers belanden. Tis eens wat anders als een golf 1. Jou Jetta is trouwens eens van mn voorbeelden, prachtige auto. @johan: oke, weet je toevallig ook wat de naam van deze kleur is? En tjah wat het gaat worden, duitse stijl he, laag en breedt. Maar voor het zover is wil ik de auto eerst technisch weer op orde hebben (er is nogal wat achterstallig onderhoudt). Daarnaast ben ik momenteel nog veel tijd kwijt aan het weer gangbaar maken van mn daily (gekocht met kapotte motor). Hoop aankomende winter (als ik een deur in mn schuur heb, zodat de auto binnen gestalt kan worden) flink wat vooruitgang kan boeken. Ben van plan om daarna ook meetings af te gaan. Edit: De deursloten werken ook weer. Heb ze ingespoten met teflonspray, en vervolgens na wat wrikken met de reservesleutel weer in beweging gekregen. Ben bang dat mn contactsleutel versleten is, daar krijg ik de deuren namelijk niet mee open. Weet iemand of de contactsleutels (zoals op de foto hieronder) nog verkrijgbaar zijn? Vindt zo'n nepsleutel ook zonde
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr Last edited by sander-ja : 27-08-2010 at 10:50. |
|
||||
|
||||
Die sleutels zijn nieuw te bestellen via Classic parts centre
Ik heb er pas twee besteld, waren binnen een week in huis
|
||||
|
||||
Thnx schweinhund
|
||||
|
||||
kleur is zand bruin metallic
|
||||
|
||||
Fijn nu weet ik ook waar je die sleutels krijgt hahaha, en bedankt voor het compliment over mijn Jetta.
Succes ermee. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo zal mn topic eens onder het stof vandaan halen . Ik kwam de laatste tijd weinig aan de Jetta toe ivm drukte met andere auto's. Maar heb in tussentijd toch zo'n 5000km probleemloos met de Jetta gereden, en ben daar zeer tevreden over. Vind het nu dan ook wel tijd om het uiterlijk van de auto eens aan te pakken.
Om te beginnen maar eens een schroefset besteld bij Bolku Tuning. Het gaat om een 2e hands V-maxx setje incl garantie. Bij aanschaf: Na montage: Oke de auto is nog niet echt laag (verlaging circa 8cm), maar lager gaat eerst niet met de dikke 175/70r13's. Omdat deze banden toch aan vervanging toe zijn wil ik een setje iets plattere banden om de orginele velgen draaien. Dit worden dan mn winterwielen. Voor aankomende zomer wil ik andere 14" velgen. Hoe of wat weet ik nog niet precies, tips zijn welkom .
|
||||
|
||||
Ik heb nog een setje velgen te koop, die 14inch velgen wat ik als laatste onder de Jetta had. Kijk maar in mijn topic, en verdere info kun je via PB krijgen. Gaat om Dezent 7J en 8J onbeschadigd.
Gr Ronnie en succes met de Jetta!
|
||||
|
||||
Thnx voor je aanbod. Alleen zijn de dezents niet helemaal wat ik zoek, iets te modern .
|
||||
|
||||
Oke geen probleem, ze liggen op zolder misschien dat ze er volgend jaar weer onder komen of ze gaan gewoon echt de bingo in. Was maar een optie voor je.
Gr Ronnie