|
|||
|
|||
Koppelstangen nodig bij verlagen ?
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een schroefset voor mijn Polo 9N3 tdi.
Nu zie ik op sommige sites staan dat er koppelstangen mee besteld dienen te worden en anderen hebben het hier helemaal niet over. Hoe zit het nu, is dit altijd nodig of in elk geval aan te raden of kan het ook zonder ? |
|
||||
|
||||
Jan,
als ik het goed heb dan heb je de koppelstangen nodig als je meer als 4cm gaat verlagen. Welke schroefset zit je voor te kijken? Ik ben ook aan het rondkijken voor mijn 9N |
|
|||
|
|||
Heb nog niet besloten welke schroefset het gaat worden, ben nog aan het rond kijken.
Idd. heb ik ook gehoord van max 4cm zonder koppelstangen. Mijn Polo heeft 17" wielen dus ik twijfel een beetje of ik veel lager kan/ wil als 4cm. |
|
|||
|
|||
Ik rij een Polo 9N3 GTI (1.8 20v Turbo)
En ik heb hem verlaagd met een KW schroefset (5cm). Ik rij met 7,5Jx17" ET35 en 195/40/17 banden erom. Het loopt nergens aan en ik heb ook geen andere koppelstangen gebruikt. Gewoon de originele. Gaat perfect. Vergeet niet je stabilisatorstang even los te halen en de rubbers goed in te vetten. Die willen nog weleens makkelijk gaan piepen en kraken na de verlaging.
|
||||
|
||||
Mij polo 9N is ook redelijk verlaagd, meer dan 4 cm.
Dit zonder andere koppelstangen, geen enkel probleem. Viel mij destijds ook op dat er een mogelijkheid is om ander koppelstangen te plaatsen, echter werden die alleen aangeboden door fabrikanten van de goedkopere schroefsets. |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je een foto van je polo met 17" maar zonder verlaging?
|
|||
|
|||
Quote:
Kwam er achter dat hij al 3cm verlaagd is met Eibach veren... Als je wil kan ik daar wel een foto van plaatsen. Schroefset is besteld van FK, en heb geen koppelstangen erbij besteld omdat ik nu wel erg vaak hoor dat dit helemaal niet nodig is. We zullen het zien als het spul binnen is. |
|
||||
|
||||
Ja graag even foto plaatsen. Ik vrees namelijk een beetje voor een hoog 4x4 gehalte met 17" zonder verlaging.
|
|||
|
|||
Dit is met 3m verlaging en 17" wielen. Trouwens als er interesse mocht zijn, mijn FK schroefset mag weg want word niet gemonteerd. Nieuw in de doos incl garantie en koppelstangen, zie verkoop topic. De wielen mogen ook weg met inruil van standaard staal eventueel... |
|
||||
|
||||
hoi,
heb ook n 9n3 met 17 inch porche cup. denk zon 8 cm verlaagd. Alleen bij een bocht naar links, waardoor de auto dus meer drukt op de rechterzijde loopt t heel iets aan op de aandrijfas. ze adviseerde mij ook om met meer dan 4 cm verlaging deze te gebruiken. Linksom geen probleem, maar dat komt natuurlijk dat die zijde van de as korter is. kan nog even geen foto plaatsen, zit op mn werk. |
|
||||
|
||||
De originele stangen zijn 27cm, die van Ford Ka(model 2005) zijn 21 cm. Ik heb met korte stangen gereden( +/- 15cm?) die verkocht worden voor schroef sets, deze zijn bij mij doorgeslagen in een kuil. Hierbij is mijn remleiding beschadigd en reed ik zonder remdruk.
Ik weet dat het een oud topic is, maar ik kon zelf niets vinden hier voor mijn Polo(2005) hier op het forum. Wel op duitse fora, dus dacht deel het toch even mee voor iemand die hier ooit nog tegenaan loopt. Bij mij staat alles nu netjes!
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 Last edited by Tommy : 12-12-2013 at 22:26. |