#1
|
|||
|
|||
ombouw 5x100 + remupgrade op golf 2 ??
Ik wil mijn golf 1800 van '86 ombouwen naar de steek 5x100 en tevens mijn remmen upgraden.
Nou kan ik van een passat 35i vr6 van 91 alles compleet overnemen. -aandrijfassen voor buitenste homokineten -fuseestukken inclusief remmen -achteras compleet met remmen (remsysteem wou ik op mijn golf achteras monteren) Nou is het de vraag of dat wel past. ????? Heb zelf al gezocht en heb ergens gelezen dat het onderstel van een '91 passat nog niet het plus onderstel is en dat het verschil in spoor breedte in de draagarmen zit. Maar klopt dit ? |
#2
|
|||
|
|||
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Is inderdaad ook een optie, maar wou het zelf iets goedkoper doen dan 200 euro voor 2 naafjes. Bovendien moet Ik moet toch andere fusees hebben voor de remupgrade. |
#4
|
||||
|
||||
Die fusee's van de eerste Passat VR6 zijn hetzelfde als van een Golf G60 alleen dan met 5-gaats naven. Je hebt dan geen Plus onderstel en dus ook geen bredere spoorbreedte.
Ik ben hier ook op zoek naar geweest maar kon deze fusee's nergens vinden. Zoveel zijn er denk ik niet van gemaakt en daarna is alles Plus onderstel geworden. Dus als je nog een setje extra weet hou ik me aanbevolen. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Daar heb ik wat aan, als de spoorbreedte niet veranderd dan is het goed . |
#6
|
||||
|
||||
Nu nog alleen de lastige taak om een set fusee's te vinden (of 2 sets ;-) ).
Ik ben nu maar begonnen om G60 abs ringen om te boren naar 5x100 omdat die abs ringen los niet meer te krijgen zijn (alleen i.c.m. een nieuwe naaf). En dan een vr6 naaf in een g60 fusee zetten en dan heb je hetzelfde idee. |
#7
|
||||
|
||||
Of je laat je eigen naven omboren zodat er 4 en 5 * 100 inzit.
Dit heb ik bij mijn eigen naven ook gedaan, en dit kan perfect. Bij vragen of foto's stuur mij maar ff een PB. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
En bij die van mij Dat kan perfect idd. En achter kun je de remschijven van een vr6 pakken, die zijn hetzelfde als Golf 2 Gti, maar dan 5 gaats.
__________________
VW FANATICS ******* **** |
#9
|
|||
|
|||
heb het alebei zowel een orginele vr6 naaf en een verbouwde abs ring
en een 4x100 waar de gaten dicht gelast zijn gladgedraaid en abs ring verbouwd je hebt altijd nieuwe wiellagers nodig dus denk niet dat dit onder de 100euro tedoen is en bij een rallye zeker niet onder de 250euro
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Maar als ik het doe kun je gewoon de hele veerpoot compleet brengen, en hoef je dus ook geen nieuwe lagers Mits de lagers nog goed zijn. |
#11
|
||||
|
||||
als je de draagarmen en de stabbi van de vr6 plus pakt gaat het. alleen je spoor voor wordt 5cm breeder.
heb het zo ook onder mn golf 2 zitten, enige nadeel is dat je wielen 1graad negatief staan, verder krijg je ze niet zonder die camber bouten. vind dit zelf geen probleem ligt ie wat beter en de bochten. achter as alleen de schijven vervangen, de remklauwen enz zijn hetzelfde. verder upgrade? zimmermann schijven rondom derop gooien. remt hard genoeg met 16ers.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Het ziet er toch niet uit als je spoor 5cm breder wordt ? ? dan steken je wielen helemaal uit de schermen. Zeker als hij laag is, Ik wil het gewoon in een keer goed doen |
#13
|
||||
|
||||
bij mij niet, zo zit het bij een golf 3 vr6 standaard ook.
mijn standaard spoiler kigt 4cm van de grond. heb er voor L + R een spacer van 5mm en achter 2cm per kant. heb er 7x16 op liggen. naven van die eerste passat vinden is en blijft een probleem. je kunt ook de draagarm 2.5 cm in korten. heb het wel eens gezien maar ja.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#14
|
||||
|
||||
Als de spoorbreedte 5cm groter wordt, dan is dat niet 5cm per kant maar 2,5 per kant.
Dat valt dus nog wel mee. En met je velg kun je ook nog wel wat spelen (niet te breed en hoge ET waarde). |
#15
|
||||
|
||||
misschien een stomme vraag, maar kun je niet gewoon de volledige voorpoot van een golf 3 gti/vr6 pakken incl fusee en remmerij? of is de verbinding naar de draagarm anders?
edit, nee in beide gevallen zit de fuseekogel met 3 boutjes vast zie ik. kan dit dan?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 06-10-2010 at 22:53. |
#16
|
||||
|
||||
Nee, 3 boutjes komen qua boring niet overeen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#17
|
|||
|
|||
je kunt ook gewoon de fusees nemen van de eerste golfjes 3 gti/vr6 Dus vanaf '91 t/m '93 deze zijn vaker ook nog zonder plus onderstel. dan hoef je niet op zoek naar die van een passat
|
#18
|
||||
|
||||
Golf 3 5gaats is naar mijn weten toch altijd plusonderstel...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#19
|
||||
|
||||
ik las ook iets over dat de eerste passat 35i vr6jes geen plus onderstel hebben maar toch 5 gaats. dus het zou kunnen misschien wel kunnen maar moet ik even opzoeken.
denk dat ik liever de velgen die ik op het oog heb om laat boren, of de naven zelf natuurlijk.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#20
|
||||
|
||||
over die naaf omboren:
ik kon me er eerst niks bij voorstellen dat het niet ging overlappen enzo, maar heb het voor mezelf (en voor anderen hier misschien) ff duidelijk gemaakt met een 3d cad tekening: dat gaat dus gemakkelijk.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |