|
||||
|
||||
Welke Golf 2 motorblok heeft een scherpe nokkenas?
Hallo,
Ik heb pas een golf 2 gekocht en ik dacht dat er een 1.6 in zat aangezien de carb en de luchtfilterhuis te zien. Had pas me motorblok goed schoongemaakt (onder een dikke olielaag) kwam er 1.8 tevoorschijn haalde me kleppendeksel der af en zag een scherpe nokkenas. Ik vraag me af wat voor blok dat is?? Kan iemand me helpen? Gr Mitchell |
|
||||
|
||||
motorcode is te vinden in de kofferbak tegen de achterkant van de auto.aan de binnenkant dus
|
||||
|
||||
jah dat snap ik maar de auto staat geregistreerd als een 1.6 maar er zit een 1.8 in.
ik wil graag weten wat voor blok er in zit het is een 1.8 met een scherpe nokkenas. ik weet niet waar je nog meer op de blok kan kijken zoals motorcode of dergelijke. |
|
||||
|
||||
Je moet naar de motorcode kijken op het blok. Deze staat op een vlak stuk tussen de 3de en 4de cillinder.
|
||||
|
||||
is goed is zal wel even kijken maandag op werk.Bedankt!
maar is het niet een gti blok ofzo door die scherpe nokkenas??is wel een volkswagen nokkenas. |
|
||||
|
||||
Waaruit maak je dan op dat het een 'scherpe' nokkenas is?
En als ik me niet vergis staat op al die 1.6 onderblokjes gewoon 1.8 ingegoten.
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt
|
|||
|
|||
Zet er een foto van neer
|
|
||||
|
||||
Turbo-Variant: Ik heb wel eens meerdere nokkenassen gezien en ik vind dit een minder ei vormige nokkenas wat puntiger daarom scherper.
Ik snap alleen niet waarom ze dan een 1.8 ingieten terwijl het een 1.6 is waarom staat het dan op op je papieren een andere cilinderinhoud. |
|
||||
|
||||
Des te scherper de nokken, des te korter staan de kleppen open....dus des te makker is de nokkenas.
|
||||
|
||||
staat er geen vag nummer op de nokkenas?
|
||||
|
||||
Ik ga morgen kijken bedankt allemaal voor de info.
|
|
||||
|
||||
Ey mitch!
Nieuw bakkie erbij? en wat is de code?
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 02-08-2010 at 21:56. |