|
||||
|
||||
Opbouw VW1300 1974
Bij deze wil ik ons uit de hand gelopen project aan jullie laten zien.
Mijn vriendin kocht in september 2003 een kevertje. Ze was na al dat gedoe met m'n bus ook een "beetje" geinfecteerd met het allom bekende virus. Het autotje was niet echt een schoonheid, maar goed, daar was de prijs ook naar. Het was de bedoeling om de auto in de wintertijd een beetje op te lappen en er vervolgens natuurlijk lekker mee te gaan rijden. Daar is een ook ook voor. Maar ja........... het loopt net als bij vele anderen toch iets anders. Die winter heb ik amper tijd gehad om dat ik het veel te druk had met school. Zodoende bleef er een half gesloopte auto staan. Tot aan de zomervakantie van 2004 ben ik druk geweest met afstuderen dus wederom geen tijd. Na weer een frisse start gemaakt te hebben bleek al gauw dat de auto toch slechter was dan gedacht. Dit kevertje heeft ooit een aanrijding gehad. En dit is alles behalve netjes gemaakt. De halve auto hong aan elkaar met polyester en plamuur. Ik heb toen geprobeerd om zelf te beginnen aan het laswerk. En dat viel me erg tegen, zeker omdat ik tijdens het schoonmaken alleen nog maar meer polyester en plamuur tegenkwam. In diezelfde periode werd me door een vriend een reeds gelaste body aangeboden. Dit was natuurlijk de ideale oplossing, althans dat dacht ik. Vlijtig aan de slag gegaan om de oude body van het chassis te lichten. Maar wat bleek, deze zaten aan elkaar vast gelast. Aan de linkerkant voor de helft maar een de rechterkant helemaal. Weer zonk de moed mij in de schoenen. Ik heb overwogen om het chassis te voorzien van 2 nieuwe bodemplaten. Maar bij de vers aangekochte body hoorde ook nog een gelast chassis dat reeds helemaal in de primer staat. De prijs was hetzelfde dan 2 nieuwe helften, dus de beslissing was snel gemaakt. Ik ben nu dus bezig om het nieuwe chassis weer netjes op te bouwen. Hieronder een paar foto's: De eerste is van de kever in volle glorie De tweede ben ik bodyschutz op het nieuwe chassis aan het spuiten De derde is een sloper uit '69. Werd me aangeboden door een plaatselijke boer voor € 75,-. Auto is 100% compleet maar staat al vanaf 1986 stil. Ik zal proberen om de komende tijd het een en ander bij te houden. Ik heb echter geen digitale camera. dus helaas niet altijd met foto's
It's not a car....... It's a bus! Last edited by THW-bulli : 19-01-2005 at 19:37. |
|
||||
|
||||
Leuk project! Ben hetzelfde bij mijn kever aan het doen. Jij bent alleen iets verder. Hou ons op de hoogte!
|
||||
|
||||
Jemig! Ziet er heftig uit!
Goed bezig! |
|
||||
|
||||
Goed bezig !
Ben benieuwd naar de vorderingen zoals de groene kever: hebben wij ooit clemens zijn kever gevonden !! Is van dit: Dit geworden: Veel suc6 met de resto !!
|
||||
|
||||
Het probleem van die groene is dat hij al vanaf 1986 in dezelfde vochtige loods staat. Hij is dus helemaal rot aan de onderkant. Zelfs als ik naast de pedalen groep duw met m'n voet, dan hoor je alles kraken. Echt mega-rot dus.
|
||||
|
||||
Quote:
zie ik daar jou ex polo?? had jij een no fear sticker?? whahahahaahaha (sorry) |
|
||||
|
||||
Hehehe, dappere polow, zo voor die autotrailer!
|
||||
|
||||
chris z'n 1.3 Jetta heeft een keer voor de trailer gestaan met een passat erop.. ging prima :p
|
||||
|
||||
Polo heeft t niet overleeft hoor, die trailer trekken !
hahahaha Eenmaal in zevenhuizen het hele blok onder de olie. paar uur lopen zoeken, bleek het membraam van de benzinepomp gescheurd Dus het viel mee gelukkig..............
|
||||
|
||||
Quote:
ehhhhhhhhhhh, JA Praten we wel over 6 jaar geleden he
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ja, het membraam onder de benzine pomp. Hierdoor spuit de olie uit een heel klein gaatje onder in de voet van de pomp..........probeer dat maar eens te vinden !!! 3 x gasgeven en het hele blok zeek van de olie En gewoon met B rijbewijs hoor, LB !!!
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is nog geen excuus! :biggrin: |
|
||||
|
||||
Quote:
whahaha, bekend verhaal !! eerste instantie vertelde ze me dat het de keerring achter de koppelingsplaat was........ Klonk ook vrij logisch, we hadden die polo flink op zijn donder gegeven met een trailer van 1000kg achter een polo van 700kg Ben nog nooit zo "ziek" geweest :frown:
|
||||
|
||||
De laatste vorderingen:
De "originele blauwe" body is weg. Ik zag er geen heil meer in om alle polyester en plamuur stukken schoon te maken. En al helemaal omdat de body aan de achterkant toch scheef was. De groene kever is helemaal gesloopt. En die was rot! Kokerbalken?????? idd, die waren ver te zoeken. Waar we hebben d'r een leuke familiedag van gemaakt. Alle onderdelen netjes gesorteerd. Dus we hebben straks dubbelle voorraad om alles weer op te bouwen. Verder heb ik de versnellingsbak schoongemaakt. Zogauw ikde veerplaten gestraald en gespoten heb kan het hele zaakje aan de achterkant weer gemonteerd worden.
It's not a car....... It's a bus! Last edited by THW-bulli : 07-03-2005 at 22:36. |
|
||||
|
||||
Weer enkele maanden verder na de laatste update. Tijdens deze maanden verder gewerkt aan het opbouwen van de bodem. Deze weer netjes in orde gemaakt. Is aan beide kanten voorzien van een laag bodyshutz en aan de onderkant ook nog een laag bitumen.
Verder alles wat slecht was vernieuwd en rondom nieuw remsysteem (ATE) gemonteerd en ook maar meteen een verstelbare vooras. De body was al gelast en nu ben ik druk bezig om alles goed te behandelen met Rostjäger (goed spul). Gisteren al even geprobeerd of de body netjes past op het onderstel. Zoals het er nu naar uitziet kan ik 'm komende week vastbouten op het onderstel en dan kunnen we beginnen met voorbewerken voor de lak. Zaterdag trouwens nog een leuk setje velgen gekocht voor op de kever :biggrin:
|
||||
|
||||
Zo gaat goed! Ben benieuwd hoe ie er uiteindelijk uitziet.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ook!!! De auto is van m'n vriendin en zij is nogal kleurrijk aangelegd. De auto wordt geel met nog wat paarse extratjes............. Interieur wordt ook geel met paars. En wat betreft de velgen nog even kijken. Worden misschien helemaal gepolijst en anders blijven ze zoals ze nu zijn.
|
||||
|
||||
die body komt uit Westerbork!!!
|
||||
|
||||
dat begint er netjes uit te zien,
ik ben wel nieuwsgierig naar de kleurencombo
|