#1
|
|||
|
|||
motor mk1
Hallo
ik heb al een tijdje een golf 1. Hij staat redelijk in orde, maar heb enkele probs met de invoering naar Belgie. Maar ik hoop dat dit snel zal in orde komen. Het is een golfje van 6-1980 met een chassis van een 1100cc. Nu, toen ik het gekocht had zat er een 1300 cc in. Dit wilden ze nie keuren in belgie. Heb nu een 1100cc gekocht en binnenkort word die ingebouwd. Maar mijn oorspronkelijk idee was om een zwaardere motor in te bouwen. Nu is mn vrouw het ook een beetje beu met die auto. En mag ik niet zoveel geld meer in die auto steken. :-( Ik had graag een 1.8 8V ingestoken. weet er mss iemand een liggen of heeft iemand mss een te koop. laat het me weten. Ofwel mijn 1300cc wat kietelen. zodat mn kosten wat laag blijven!! WAt zouden jullie doen? groetjes ik hoor wel iets van jullie |
#2
|
||||
|
||||
wat ik zou doen;
A)de vrouw africhten. B)het blok wat ik er graag in wilde hebben erin lepelen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
ik weet niet hoe het zit in belgie met de keuring, maar als die jaarlijks is en ze zien dat er nu een 1100 in ligt en het jaar erna een 1800, beginnen ze dan niet moeilijk te doen?
Want dan kun je ook niet zomaar even omlepelen aangezien je van smallblok naar bigblock gaat en dus de motorsteuren moet aanpassen. Correct me if i'm wrong. Erik. |
#4
|
||||
|
||||
nee klopt erik
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Staat ie nu op Nederlands kenteken? Anders eerst in Nederland laten omkeuren en dan invoeren!?
__________________
Member of Dub05 |
#6
|
|||
|
|||
gewoon motorcarbs op de 1300 hoef je niks om te lassen en is best vet vraag erikvanbilsen:P
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ja daar zit ik zeker ook over na te denken. Weet je welke carbs hij daarop gestoken heeft. toch minder dan 40 anders verzuipt hij toch?? Ik heb ook al zitten denken om andere nokkenas en kleppen in te steken. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb 38 mm carbs op een 1500JB, sproeiers zijn opgeboord tot 150, maar moet even kijken of dit te veel is ofniet. en anders even nieuwe sproeiers monteren.
Eerst verzoop hij als ik het gas te lang los liet of aan het stoplicht stond, maar vandaag is dat verholpen door een andere brandstofpomp te monteren. Verder heb ik een complete ombouwset bij SjefG40 gekocht, die kan je zeker verder helpen. Erik. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Wat precies de maat moet zijn kan ik je zo niet vertellen.. belangrijk tegen verzuipen is in ieder geval dat het mengsel niet te rijk is dus dat je sproeier niet te groot is.. En als je dan toch andere kleppen en nokkenas wil zou ik gelijk je kop laten bewerken dan haal je ook het maximale uit je carbs |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb solex carbs te koop... passend op jouw motor Zie verkoop tread!
__________________
* GOLF1 1983 * * GOLF1 BIEBER CABRIO 1979 * * GOLF2 1990 * * OVAAL KEVER 1957 * * T2A 1968 * * T3 CAMPER DIESEL 1986 * |
#11
|
||||
|
||||
maar de grote vraag is natuurlijk eerst of je hem dagelijks laat keuren of ga je hem als oldtimer late keuren?
en in nederland omkeuren en dan pas invoeren is al geen optie aangezien ze dit in belgie niet toelaten. DAGELIJKS gekeurd: kan je er niet veel mee prutsen buiten het originele blok wat te porren. en carbu's gaat al zeker niet dan. OLDTIMER: zet hem 1x origineel, laat hem keuren (kijken ze normaal enkel naar de motor die erin hangt, de lichten en de remmen) en oldtimer keuriong moet in belgie maar 1x dus eens hij dan oldtimer gekeurd is kan je er eender welke motor je wil er inhangen corrigeer me maar waar nodig dan leer ik ook weer wat bij groete |
#12
|
|||
|
|||
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Zou idd kunnen, maar als je hem op/in een andere auto parkeerd ga je toch nat. Ik lever idd complete cv-carb ombouwsets. Gr, Pim |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
daarmee bedoel je een ongeval neem ik aan? :p |
#15
|
|||
|
|||
Ja, dat bedoel ik.
|
#16
|
||||
|
||||
als je verzekerd voor een zwaardere motor doen ze er niet te moeilijk over.
ik heb hetzelfde gedaan met mijn golfje... |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een erg leuk 1.3 3F blokje met 36mm Keihin carbs, Pipercross filters en een AHD (korte 5bak) staan. Die zit nu nog in mijn golf2, maar mag tegen een goed bod ook los verkocht worden. Heeft standaard 75pk (uit de polo GT), maar zal nu met de motorcarbs vooral een betere koppelkromme en vast ook wat meer topvermogen hebben (+/-85pk).
Blok is helemaal compleet, loopt als een trein.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#18
|
|||
|
|||
mijn blokje van mn 1300 is een HK.
Mss dat ik het probeer mat mijn 1300 blokje. Heb eens rondgevraagd mss is dit wel iets? Of iemand een beter gedacht? sorg motorsport in van 324 graden + inlaat en uitlaat+ een stel webbers + een spruitstuk. |
#19
|
||||
|
||||
dus dan word die gekeurd als oldtimer?
|
#20
|
|||
|
|||
normaal niet
maar eens hij ingevoerd is met mn 1100cc ga ik die 1300cc er terug insteken en het jaar daarop zullen ze wel niet meer kijken naar mn motorcode waarschijnlijk |