|
|||
|
|||
distributie motor 2e
ik ben nu bezig om de kop te vervangen van mijn passat. alleen nu komt straks de distributieriem aan de beurd.
nu vroeg ik me af waar ik rekening mee moet houden en wat de waardes zijn t.o.v. de nokkenas en de krukas.. hopelijk kunnen jullie me verder helpen bedankt |
|
||||
|
||||
Op de nokkenas aan de binnenkant staat een merkteken dit moet gelijk komen met de rand waar de kleppendeksel pakking op ligt, het merkteken komt dan schuin afleesbaar te zien richting radiator. Op het tandwiel van de tussenas voor je ontsteking staat ook een merkteken dat komt weer gelijk te staan met het merkteken op je onderblok kan eigenlijk nooit fout staan.
En je krukas zet je goed door de witte dop uit je versnellingsbak te draaien en goed te kijken, er is in het huis van de bak een driehoekje gegoten, met die punt van de driehoek moet het merkteken een langwerpige streep op je vliegwiel gelijk meekomen. Dan staat je eerste cilinder op BDP, dit kun je controleren door even een lange schroevendraaier o.i.d. in je in je bougie gat te zetten zodat je ziet dat de zuiger bovenin staat. Als dat alles goed staat kun je je spanner verdraaien en de moer vastdraaien zodat je nog de riem ongeveer een kwartslag kan draaien op het langste deel van je distributieriem. Ik hoop dat je het een beetje snapt. Gr Ronnie en succes
|
|||
|
|||
we gaan ermee aan de gang! bedankt maar om de tekens te zien heb je toch een bepaalde lamp nodig, die hebben we wel alleen op welke stand moet hij dan staan?
hopelijk is ie dinsdag klaar voor de keuring en rijd er weer een 35i rond |
|
||||
|
||||
Die lamp wat jij bedoelt is voor je ontsteking af te stellen, als het goed is staat die juist. En heb je die lamp niet nodig.
Gr Ronnie