Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2010, 17:44
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default Schroefset probleem

Vandaag de voorkant gemonteerd van een (2e hands) FK schroefset onder m'n golf 3.
Maar nu het probleem:
Links geen probleem, rechts loopt het wiel tegen de veerpoot aan
Links valt het wiel bijna gelijk met het voorscherm maar rechts valt ie een stuk naar binnen.
Met de standaard veerpoten is me dit nooit opgevallen.
Links moest ik het fusee vrij ver omhoog duwen om de veerpoot te monteren en rechts moest ie een klein stukje naar beneden, wat ik al vrij raar vond.
Wat kan er aan de hand zijn ?

Het gaat om een golf 3 gti 16v met nu de standaard velgen eronder met 205/50/15 banden.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2010, 20:20
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Auto heeft in het verleden misschien schade gehad?
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2010, 21:06
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

met montage kan je volgens mij een beetje camber maken. dus even die 2 buiten los halen, en beetje onder een andere hoek zetten
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2010, 21:59
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
met montage kan je volgens mij een beetje camber maken. dus even die 2 buiten los halen, en beetje onder een andere hoek zetten


Ja, zoiets dacht ik ook misschien al.
Aan de linkerkant trek je de bouten naar je toe aan en rechts van je af.
Misschien dat het daaraan ligt, maar zo'n groot verschil....?
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2010, 22:01
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
Auto heeft in het verleden misschien schade gehad?


Wat kan dan krom zijn waardoor je zo'n verschil krijgt ?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2010, 22:15
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

En zou een velg van 6,5j et 43 met een 205 brede band gewoon moeten passen of wordt het zowiezo krapjes langs de veerpoot ?
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2010, 12:13
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

dat is volgens mij zowiezo krap langs de veerpoot.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2010, 16:13
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

gewoon de 2 bouten van de veerpoot los halen en dan de naarbuiten trekken. Met de originele wielen kom je bij een schroefset alleen weg als je het zo doet....
Reply With Quote
  #9  
Old 05-07-2010, 16:16
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Misschien eens schade gehad en er een draagarm van een ander type bv golf 2 eronder gezet.
Die zijn een stuk korter.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #10  
Old 05-07-2010, 21:00
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

tja ik weet 't ook niet.
Zal eerst een kijken of ik 't met 2 man kan fixen.
De 1 de fusee naar achter kan trekken en de ander vastdraaien.
Anders zal ie met behulp van een thuiskomertje de brug op moeten.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2010, 12:07
recaro's Avatar
recaro recaro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 69
Default Schroefset

Als er geen problemen waren met de oude dempers, ligt het niet aan de auto maar aan de "nieuwe" set.
De 2 bouten van de schokdempeer en fusee los halen en de fusee naar buiten trekken dan moeten links en rechts gelijk zijn.
Als dit het geval is, zsm laten uitlijnen.
Succes, recaro.
__________________
zie mijn project
GOLF mk2 GTI 16V '89
daily PASSAT 1.8 20V '03
www.gticlub-holland.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 08-08-2010, 16:35
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Kan volgens mij niets anders zijn dan de 2 bevestigingsbouten aangezien het je voorheen niet is opgevallen.
Het lijkt mss niet zo maar de camber kan toch aardig aangepast worden door de 2 bouten los te halen.
Best gewoon even opnieuw laten uitlijnen en dan moet dit probleem van de baan zijn...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by thomashouben : 08-08-2010 at 16:42.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-08-2010, 14:24
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

het lag inderdaad aan die 2 bouten, daar kun je heel wat mee afstellen !!

bedankt !!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum