#1
|
|||
|
|||
Schroefset probleem
Vandaag de voorkant gemonteerd van een (2e hands) FK schroefset onder m'n golf 3.
Maar nu het probleem: Links geen probleem, rechts loopt het wiel tegen de veerpoot aan Links valt het wiel bijna gelijk met het voorscherm maar rechts valt ie een stuk naar binnen. Met de standaard veerpoten is me dit nooit opgevallen. Links moest ik het fusee vrij ver omhoog duwen om de veerpoot te monteren en rechts moest ie een klein stukje naar beneden, wat ik al vrij raar vond. Wat kan er aan de hand zijn ? Het gaat om een golf 3 gti 16v met nu de standaard velgen eronder met 205/50/15 banden. |
#2
|
||||
|
||||
Auto heeft in het verleden misschien schade gehad?
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#3
|
||||
|
||||
met montage kan je volgens mij een beetje camber maken. dus even die 2 buiten los halen, en beetje onder een andere hoek zetten
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, zoiets dacht ik ook misschien al. Aan de linkerkant trek je de bouten naar je toe aan en rechts van je af. Misschien dat het daaraan ligt, maar zo'n groot verschil....? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Wat kan dan krom zijn waardoor je zo'n verschil krijgt ? |
#6
|
|||
|
|||
En zou een velg van 6,5j et 43 met een 205 brede band gewoon moeten passen of wordt het zowiezo krapjes langs de veerpoot ?
|
#7
|
||||
|
||||
dat is volgens mij zowiezo krap langs de veerpoot.
|
#8
|
|||
|
|||
gewoon de 2 bouten van de veerpoot los halen en dan de naarbuiten trekken. Met de originele wielen kom je bij een schroefset alleen weg als je het zo doet....
|
#9
|
||||
|
||||
Misschien eens schade gehad en er een draagarm van een ander type bv golf 2 eronder gezet.
Die zijn een stuk korter.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#10
|
|||
|
|||
tja ik weet 't ook niet.
Zal eerst een kijken of ik 't met 2 man kan fixen. De 1 de fusee naar achter kan trekken en de ander vastdraaien. Anders zal ie met behulp van een thuiskomertje de brug op moeten. |
#11
|
||||
|
||||
Schroefset
Als er geen problemen waren met de oude dempers, ligt het niet aan de auto maar aan de "nieuwe" set.
De 2 bouten van de schokdempeer en fusee los halen en de fusee naar buiten trekken dan moeten links en rechts gelijk zijn. Als dit het geval is, zsm laten uitlijnen. Succes, recaro.
__________________
zie mijn project GOLF mk2 GTI 16V '89 daily PASSAT 1.8 20V '03 www.gticlub-holland.nl |
#12
|
||||
|
||||
Kan volgens mij niets anders zijn dan de 2 bevestigingsbouten aangezien het je voorheen niet is opgevallen.
Het lijkt mss niet zo maar de camber kan toch aardig aangepast worden door de 2 bouten los te halen. Best gewoon even opnieuw laten uitlijnen en dan moet dit probleem van de baan zijn...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI Last edited by thomashouben : 08-08-2010 at 16:42. |
#13
|
|||
|
|||
het lag inderdaad aan die 2 bouten, daar kun je heel wat mee afstellen !!
bedankt !! |