#1
|
|||
|
|||
golf1 20vt met 4x4?!
hallo mensen zoals de meeste wel weten heb ik een golf1 met een 20vt er in, de auto is zo goed als klaar, kleine dingetjes nog en dan keuren met dat ding. ik ben er uiteraard al wel mee wezen rijden en ik heb enorm veel wheelspin.
dus nu loop ik met de gedachte om hem aankomende winter om te bouwen naar 4x4, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden over een golf1 ombouw naar4x4. dus bij deze roep ik jullie hulp in zodat ik vast info kan verzamelen en ook onderdelen. ik zelf zit te denken aan een onderstel van een audi a3 s3 of 1 van een tt. en nee ik wil geen 4x4 van een passat dat spul is met te oud. als ik maar weet wat ik het beste kan gebruiken dan ben ik al gered, met het er ondermaken red ik me prima alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Ok, je vraagt hier om advies over een onderstel maar je bent er eigenlijk al uit wat je wilt .
Want een rallye of passat onderstel wil je niet, waarom vraag je dan om onze mening. Want voor de rest wat er overblijft zijn het praktisch dezelfde onderstellen. Bedoel het goed hoor, zie geen andere optie verder over? Het enige probleem waar je denk ik tegen aan loopt, is dat je de bodem moet gaan vermaken. Dus ruimte maken doormiddel van de tunnel verhogen , en achterbak verhogen. Reserve wiel bak verwijderen. Misschien een optie om de achterophanging van een rallye te pakken en daar de haldex aandrijving in pas te maken, dat is al vaker gedaan en te vinden op internet. In ieder geval succes |
#3
|
||||
|
||||
ik zou van een s3 pakken,redelijk simpele opbouw.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
dus jullie zeggen of compleet van een s3 of een rally achterbrug met een haldex van een s3 en in. je heb ook nog de r32 haldex ik weet niet wat het beste is vandaar mijn vraag.
|
#5
|
||||
|
||||
ik heb eens een s3 klaargemaakt voor een klant,gechipt en rvs uitlaatsysteem(+/-280pk) en stond versteld van de versnelling....auto stond op de originele wielen,werd gewoon zonder wielspin afgeschoten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Is oud spul, slecht dan
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#7
|
||||
|
||||
TT/S3 spul lijkt me ook beter dan 'oud Passat spul' ja..TT spul is al berekend op minimaal 180-250pk...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#8
|
|||
|
|||
hoeft niet slecht te wezen, maar ik wil niet als alles klaar is om de maand er onder te moeten kruipen om de bende te vervangen of wat dan ook. en inderdaad kwa pk s kan het nieuwere spul net wat meer hebben.
|
#9
|
||||
|
||||
Ik kan me herrineren dat hier ergens een topic of een link stond naar een Mk1 synchro project.
Van dat project hadden ze o.a. de tunnelbak van een Mk2 gebruikt en een andere tank gemonteerd.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
||||
|
||||
|
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
||||
|
||||
|
#13
|
||||
|
||||
|
#14
|
||||
|
||||
Super !!! Dat zal wel gaan zeg!
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#15
|
||||
|
||||
|
#16
|
||||
|
||||
Man wat dik!!!
Is d'r ook iemand die een beetje kan zeggen wat ongeveer de kosten van zo'n ombouw op basis van een S3 zijn? Ik had trouwens alleen die tunnel anders gedaan, niet zo recht-toe recht-aan, maar da's alleen een cosmetisch puntje.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
||||
|
||||
@Pewi ik neem aan dat je de bak gebruikt die bij de motor hoort?
|
#18
|
||||
|
||||
|
#19
|
||||
|
||||
|
#20
|
||||
|
||||
pots jan dorie nog an toe zeg
|