#1
|
|||
|
|||
vr6 ombouw
hallo allemaal, zoals sommige weten ben ik bezig met een vr6 ombouw, tis vrij simpel allemaal, blok gaat er binnekort in.
ik weet dat je in de linker chasis poot een deuk moet slaan om een beetje ruimte te maken voor je krukas poulie, omdat daar anders bijna geen ruimte tussen zit. is dit bijvoorbeeld ook op te lossen met een allu poulie? ben namelijk niet zo'n voorstander van deuken in chasis poten slaan |
#2
|
||||
|
||||
jawel ik heb bij mijn eigen en die van tom een stalen af laten draaien en dan is er ook genoeg ruimte.
|
#3
|
|||
|
|||
ok mooi dat ook weer opgelost, nog een vraagje, ik bouw hem voor de keuring op zonder kat en zonder lambda sonde, daardoor mag ik 3.5% co hebben, kom je hier een beetje aan?
komt wel gewoon een pannekoek onder en eind demper uiteraard |
#4
|
|||
|
|||
maakt niks uit zolang er maar geen u9 (kat) op je huidige kenteken staat
wij hebben er ook 1 omgekeurd zonder kat met 60mm supersprint 2dempers die meer als 3,5% gaf en maakte niks uit
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#5
|
||||
|
||||
De mijne ging met U9 op oud- ook zonder kat probleemloos op nieuw kenteken
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#6
|
|||
|
|||
ik ben d'r niet bang voor om 'm op kenteken te krijgen, was alleen benieuwd of iemand wist hoeveel % co uitstoot je hebt met een vr6, zonder kat en lambda sonde
|
#7
|
||||
|
||||
zonder lambda is die heel hoog. De ECU gaat in de noodloop werken, en vooral bij stationairloop krijg je tranen in je ogen van de hoge CO/HC waarden in de uitlaatgassen (letterlijk ).
Tenminste; ik weet vrij zeker dat dit zo is, aangezien ik dit een keer met een Corrado VR6 gehad heb. Lamda was kapot, daardoor had het gekke ding een CO van 8% geloof ik. Zonder kat kan je nog een heel eind komen, maar zonder lambda niet.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
|||
|
|||
kijk daar heb ik wat aan, bedankt! nu heb ik alleen effe geen apk boek bij de hand, maar kan iemand mij vertellen of ik zonder kat maar met lambda sonde mag keuren.
ik weet dat als je een kat hebt, dat het gelijk als milieu geregeld systeem word beschouwd en je 0.5% mag hebben. |
#9
|
||||
|
||||
Ja dat mag, ik heb zelf een lambdasonde in mijn uitlaat, maar gebruik die alleen maar voor het aansluiten van een AFR metertje.
Nou is mijn auto wel van 1983, die heeft ook nooit een katalysator hoeven hebben.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
mm mijn auto waar ook niks op kenteken staat over een kat oid is net afgekeurd op te hoge co. Omdat er wel een lambda en kat onder zit moet hij 0.5 zijn. Als ik de kat weghaal blijft dan met alleen de lambda die 0.5 staan of is dat dan weer 3.5?
|
#11
|
||||
|
||||
Mijne had U9 op het kenteken en heb lambda en toen ik haar om liet keuren in 1999 kwam die op kenteken VR6 en hebben ze U9 eraf gehaalt van het kenteken
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#12
|
||||
|
||||
ja, dat is mooi. Maar als er een lambda op de auto zit ook al staat er niets op je kenteken moet je nog steeds 0.5 hebben als max. Dat is het probleem bij de mijne nu. Co 0.73
|
#13
|
||||
|
||||
Ja ok dat klopt.
Maar als een VR geen lambda heeft loopt ie immers als een zak.
__________________
Built NOT Fucking Bought |