#1
|
|||
|
|||
MH blok inbouwen i.p.v. NZ blok
Hallo allemaal,
Ik wil een ander blokje in mijn mk2 monteren. Nu zit er een NZ blok in wat ik wil vervangen door een MH blok. Reden hiervoor is motorschade. Is dit een kwestie van blok erin, het inlaatspruitstuk verwijderen van de MH en degene van de NZ ( injectie ) overzetten en klaar is kees ? Wederom bedankt voor reacties, tips etc. |
#2
|
||||
|
||||
kabelboom is ook anders en de benzinetoevoer is ook anders.kortom er moet een hoop veranderd worden.ik wilde van MH naar NZ maar heb er vanaf gezien omdat er een hoop moet worden aangepast.
|
#3
|
||||
|
||||
kan gewoon,je moet alleen alles ombouwen en de pomp aansluiting afdoppen.
is net ook door een ander gedaan hier.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Als je alleen de draaiende delen van het mh blokje wilt gebruiken moet het lijkt mij zonder iets aan te passen lukken hoor
|
#5
|
||||
|
||||
Ik ben op 't moment bezig met precies hetzelfde, heb er ook al een topic over lopen.
Ik ben tegen het probleem aangelopen dat het thermostaathuis en de aansluiting van de pijp van de thermostaat naar de waterpomp anders is bij een MH. Dus die bende kan ik niet overzetten, moet nog ff op de sloop die rotzooi vinden. Verder is het wel allemaal plug&play |
#6
|
|||
|
|||
Okay,
verschillende reacties. nog meer opmerkingen ideeen etc? Volgens de verkoper is het een kwestie van inlaat overzetten en klaar is kees. |
#7
|
|||
|
|||
Als je de NZ injectie gebruikt ook de NZ KVS pijp en het NZ Thermohuis overzetten.
Elektronica mag iemand anders iets over roepen. Indien nodig.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
vergeet niet dat je ook een lambdasensor in je uitlaat moet hebben, dit moet je dus ook overzetten.pijp+lambda
|
#9
|
||||
|
||||
Als je goed leest, wil hij een MH in bouwen, met de originele NZ injectie/inlaat etc. module.
Wat je dus om moet bouwen: thermostaathuis van je oude NZ overzetten op MH koelbuis achter op 't blok van NZ overzetten op MH afdekken gat brandstofpomp in de MH kop (pomp eraf, plaatje er op schroeven) Qua ' electronica' kan je de huidige kabelboom van je NZ blijven gebruiken, als je toch alle injectiezooi overzet. De aansluitingen op de thermostaatbehuizing zet je ook over, daar heb je dan ook geen probleem meer mee. De rest van de aansluitingen (oliedrukschakelaars) op het blok zijn gelijk aan die van de NZ. Kortom: het is net niet " even inlaat overzetten en klaar" , maar veel ingewikkelder is het ook niet.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties.
Ik haal het blok deze week op en ga ermee aan de slag. Groeten, Dennis |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
my mistake |
#12
|
|||
|
|||
Heb vandaag beide blokken naast elkaar staan.
Inderdaad een kwestie van een en ander overzetten. Zal geen probleem zijn. Snap alleen niet goed waarom de koelbuis overgezet moet worden ? Deze is toch exact hetzelfde op het plaatje na wat erop gelast zit. |
#13
|
|||
|
|||
Gezien, koelbuis is anders/
|
#14
|
||||
|
||||
neem ook de nieuwe koppelingsset mee
spul ligt er toch af.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |