#1
|
||||
|
||||
cilinderkop in 2 delen in bergcupauto
vandaag eens naar de bergcup trainingsessie in Wolsfelder gaan kijken en daar iets raars gezien in een audi 50
de cilinderkop was in 2 delen iemand een idee waarvoor dit gedaan is ? links van de foto's in het groot http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JHLECTD4.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XYWCK6LH.jpg http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TUTAOTWZ.jpg |
#2
|
||||
|
||||
waarscijnlijk zijn het 2 verschillende koppen die ze samen gevoegd hebben voor betere prestatie.
zo heb ik ook al een honda kop op een vw motor gezien enzo. vaag wereltje hoor
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
het zullen inderdaad wel 2 verschillende koppen zijn,
die samen gevoegd zijn. wel bijzonder dat daar alles voor het afkijken staat.. bij ons bij de race,word er altijd geheimzinnig gedaan en als er "potten kijkkers " komen gaat de kap dicht haha.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#4
|
||||
|
||||
ook niet iedereen staat er te koop met wat er onder de motorkap zit maar als er een motorkap open staat dan wil ik toch wel kijken wat er in ligt
|
#5
|
||||
|
||||
Dit is inderdaad duidelijk een gevalletje van koppen vlakken en samenvoegen.
Bij nieuwe fabrieksaf standaardmotoren zie je dit echter wel vaker. Zal in dit geval voor de prestaties zijn. Iets anders kan ik niet bedenken. |
#6
|
||||
|
||||
de onderkant is volgens mij sowieso geen vw kop.
de uitlaat aan de voorkant, inlaat achter,en dan evengoed een vriesplug aan de distributie zijde. en ook een aparte vorm van de vriesplug. deze kop zal wel grote kleppen hebben,en dan hebben ze de kanaalen samen gevoegt zun 1300 blokje heeft standaard natuurlijk al de uitlaat voor en inlaat achter.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
|||
|
|||
Vreemde vogels die bergrenners. Maar een ding moet ik wel toegeven. Het is brute shit!
Gr, Pim |
#8
|
||||
|
||||
Die onderkant is volgens mij WEL een vw kop. De gietnokjes, vriesplug en uitlaatbevestiging zijn gelijk aan die van een 1.3 kopje.
Zou dit dan gedaan zijn om er een hele exotische nokkenas in te kunnen plaatsen/ of de aanstroomhoek van de kanalen aan te passen? MOoi spul in ieder geval!!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
ik heb geen foto gemaakt van het inlaatspruitstuk maar de runners zaten rechtstreeks in het inlaatkanaal geschroeft
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is lachen, ze hebben ze de inlaatkanalen dus: gekotterd, draad erin gesneden, draad in de runner gesneden. En vast gedraaid?? Als dat zo is dan kan je idd vele grotere carbs/itb's monteren omdat je dan niet meer zit met de ristrictie van de originele bevestigingsgaten. Gr, Pim |
#11
|
||||
|
||||
Dan zullen ze de aanstroomhoek ook wel aangepast hebben denk ik. Tja, je moet wat als je zoveel vermogen uit een VW motortje wilt halen
@ Sander, zaten de runners in het bovenste stuk of het onderste (originele) stuk geschroefd?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Bij de oude Ford Escort Mk1 BDA motor (made by Cosworth) was de cilinderkop ook 2-delig.
De inlaa- en uitlaatkanalen zaten in het onderste deel, de nokkenas draaide in een aparte behuizing. onderkop gedeelte met de kleppen; bovenkop gedeelte waar de nokkenassen in draaien; (ligt hier op z'n kop) bron; http://www.bdaengines.com/index.htm
__________________
Alain Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
de runners zaten in het onderste gedeelte als ik het me nog goed herinner
het was dan ook een zwaar weekend met die duitse halve liters |
#14
|
|||
|
|||
Mannen even een vraag. Die ontsteking op deze audi 50.
Wat is dit voor ontsteking? Ben met het idee aan het spelen om mijn ontsteking van mijn jetta 1 met motorcarbs om te bouwen naar electronisch/vrijprogrammeerbaar. Heb al gekeken op MSD, maar hier wordt ik niet veel wijzer van (Lijkt wel alleen voor amerikanen) En megajolt lijkt me een goed systeem maar is dit makkelijk op zo'n motor te bouwen lees alleen over Ford op de site? KMS ignition valt sowieso af omdat het hufterig duur is. Greetz, Pim |
#15
|
||||
|
||||
ze hebben het waarschijnlijk over een Ford coil pack, een blokbobine met 4 aansluitingen dus. Megajolt is universeel toepasbaar.
MSD is overigens echt niet alleen voor amerikanen, hoor, die kunnen op elke 4,6 of 8 cilinder draaien |