|
|||
|
|||
dowson
hallo allemaal!
bij deze wil ik mij even voorstellen, ik ben Caspar, 24 jaar en woon te Haarlem... EN sinds vandaag in het bezit van een '83 Golf LX Na 3 BMW´s, twee E21's (1980 en 1983) en een 1802 (1974) was het tijd voor iets anders, iets wat ik al jaren wilde hebben. Jullie kennen de wagen waarschijnlijk ook wel, het is namelijk de witte LX van David, je weet wel, van die fantastische foto's Alle drie de BMW's die ik gehad heb gaven mij op weg naar huis problemen... Van de 1802 schoot een leiding los, dus niets ernstigs. de 318 e21 had last van oververhitting, de vorige eigenaar was meer fan van water dan koelvloeistof...ik niet meer nadat ik met een kokende en rokende motor langs de a2 stond de 315 e21 was het mooist. die deed op een gegeven moment helemaal niets meer. de ANWB, een lokale garage en ik hadden geen idee hoe dat kwam, na een week bleek het de benzinepomp te zijn Back to the golf Naar huis gereden vanmiddag, heerlijk relax gereden..en eindelijk een auto die mij niet op de eerste dag in de steek laat Zal binnenkort zelf wat fotootjes maken en op het forum zetten, hij zal jullie bekent voorkomen want ik ga er niets aan veranderen. hooguit iets hoger zetten omdat Haarlem stikt van de drempels en kuilen...vinden de wishbones anders niet leuk Tot snel op een meeting.. groeten |
|
||||
|
||||
Welkom!
|
|
|||
|
|||
Welkom.
|
|
|||
|
|||
Welkom.
|
|
||||
|
||||
Welkom hier en gelukkig dat deze je niet heeft laten staan de eerste rit
|
||||
|
||||
welkom hier
|
||||
|
||||
welkom.
|
|||
|
|||
en nog heel gelukkig ermee na een paar dagen
ongelofelijk hoeveel reacties er op gekomen zijn... draaiende hoofdjes, duimpjes en hij werd zelfs gefilmd toen ik m op circuit Zandvoort geparkeerd had. omdat de onderhoud historie niet bekend is ga ik binnenkort met een vriend ff wat dingen vervangen en daar heb ik jullie advies bij nodig. sowieso gaan de filters (olie, lucht, benzine) vernieuwd worden, samen met nieuwe olie, remvloeistof checken en misschien vervangen, nieuwe bougies erin en een nieuwe distributieriem en V-snaar voor de rest is de stuurhuishoes gescheurd en daar moeten we ff naar kijken (misschien later pas vervangen) tijdens het rijden hoor ik ook een wiellager dus ook die gaat vernieuwd worden. (waarschijnlijk ook pas later) mijn vraag aan jullie is deze, bij de laatste oliewissel (8000 km geleden, 3 jaar, kwam toevallig een kaartje tegen) is er 10w40 in gegaan, daarna bijgevuld verder met 15w40, wat voor olie moet ik er nu in gooien? een vriend van mij heeft ooit vreselijke problemen gehad met keringen nadat de olie vervangen was voor andere type olie, en daar heb ik geen zin in aangezien het blokje toch al wel iets zweet...wat is het verstandigst? en heeft een van jullie ervaring met wiellagers, je hoort er een, hij maakt niet heel veel geluid maar je hoort het wel...is dit een ernstig probleem? waarschijnlijk gaat ie vrijdag op de brug, dus hoor graag van jullie! alvast bedankt!! |
|
|||
|
|||
Wat betreft je wiellager, ik heb meer als een half jaar met zown lawaai makende wielager gereden en die was echt aan vervanging nodig. Misschien zijn anderen het niet met me eens maar je kunt er rustig mee doorrijden alleen vervangen is natuurlijk wel het beste
|
|
||||
|
||||
Welkom hier,ben benieuwd naar de foto's
|
|
||||
|
||||
jo caspar! hoe is het met de golf??