#1
|
|||
|
|||
auto op slot. accu leeg (?)
zojuist wilde ik mijn Golf 3 nog eens gebruiken, maar ik kreeg de deur niet meer open. Er zit centrale vergrendeling op, dus geen van de sloten wil open. Mijn vermoeden is dus dat de accu leeg is waarschijnlijk.
Iemand een idee hoe ik nou in mijn auto kom? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
sleutel heeft niks met je accu te maken?!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
inderdaad, ookal is de accu leeg, dan nog kun je met de sleutel gewoon je slopt open maken. Dat dan niet alle deuren mee open gaan is logisch want de CV doet het niet zonder stroom. Maar je kunt gewoon je bestuurdersdeur en bijrijdersdeur met de sleutel open maken.
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb dit met mijn mk1 ook een keer gehad. Even voor de duidelijkheid: Ik had geen sloten op de auto, maar alles clean. Ik heb toen het vw-logo in de grille verwijderd. Ik kon toen de motorkap open krijgen. Daarna heb ik er startkabels opgezet en kon ik hem gewoon via de AB openen.
Een andere optie is via de contactdoos van de trekhaak. (deze had ik niet) Hier zou je ook stroom op kunnen zetten.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#5
|
|||
|
|||
Dan werken dus mijn sloten niet goed.
Die op de bestuurdersdeur ziet er al uit alsof er een keer mee gerommeld is, dus dat vind ik niet zo verassend. Maar de bijrijdersdeur en de achterklep gaan ook niet open... Zijn er nieuwe slotensets te bestellen? En dan dus nog steeds de vraag, hoe krijg ik een deur open? |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb net twee mogelijkheden genoemd.
1. motorkap open, startkabels er op en AB indrukken 2. via trekhaak auto voorzien van stroom en AB indrukken Maar als je de vraag zo stelt: Quote:
3. met een deurklink 4. met een breekijzer
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#7
|
||||
|
||||
Idd,gewoon via de motorkap.
Lijkt mij de makkelijkste manier.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#8
|
||||
|
||||
als ie geen afstandbediening heeft zal via de motorkap de deur open proberen te maken niet veel uithalen vrees ik...
ts is ook niet echt duidelijk,maar ik denk dat je je sleutel niet rondgedraaid krijgt? in dat geval,kruipolie erinspuiten en rommelen tot ie weer draait.wij hebben het wel eens met de mk3 als ie een tijdje heeft gestaan.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
of gewoon deurrubber wegtrekken dik stuk ijzerdraad haakje aan maken en dan richting ijzer van het pinnetje en trek je zo het knopje omhoog
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Plastic pakbandje werkt ook goed |
#11
|
||||
|
||||
Leg je om dit te voorkomen de volgende keer 2 kabels vanaf je accu naar bijv. je bumper zodat je eraan kan komen als de accu leeg zou zijn dat je daar spanning op kan zetten met een andere accu.
|
#12
|
||||
|
||||
Staat er geen vacuum op de cv dan?
Dan krijg je 'm echt niet open! Je hebt dan echt stroom nodig.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#13
|
|||
|
|||
Als je niets voorhanden hebt kun je ook je ruitenwisser pakken. Daarin zit een smal stukje ijzer waarvan je het uiteinde kan ombuigen (ongeveer 1 cm). Dan moet je je deur aan de bovenkant naar buiten trekken en kan je via het knopje je deur openen.
30 seconden werk (trust me i know... ) |
#14
|
||||
|
||||
Even een ander idee:
Heb je een reservesleutel? Probeer die eens! Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad en die dacht ook dat de accu leeg was... bleek dat de sleutel(baard) versleten was, met de reservesleutel ging ie wel open. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks voor alle suggesties. Deze klinkt nog het meest logische eigenlijk. Want ik krijg de sleutel wel omgedraaid, het pinnetje gaat ook omhoog, maar dan nog krijg ik de deur niet open. Vanavond ben ik via de achterklep toch binnen geraakt, maar starten doet ie dus niet. Ik gooi het toch op de accu, morgen even een nieuwe halen en proberen. |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb meegemaakt dat m'n cv blokkeerde,ging wel gewoon van alarm af en er weer op.
Als je 'm zo met een sleutel open zou krijgen is het voor dieven erg makkelijk natuurlijk. Alleen erg vervelend idd als de cv om 1 of andere reden weigert open te gaan! Steeds via de achterklep erin om te kunnen rijden=geen pretje
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#17
|
||||
|
||||
Misschien slimmer om de manieren om open te krijgen via de PM te doen, ivm het feit dat er meer gespuis (lees: autodieven) rondneuzen op fora?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#18
|
||||
|
||||
Ik heb het vorig jaar ook meegemaakt..slotloze klinken en een weigerende achterklepslot. Ik heb het zo opgelost:
http://www.youtube.com/watch?v=WnXluoFzPjw |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ja,jij bent echt een wijsneus
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |