Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2010, 14:08
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default chip tuning

hallo
is er een mogelijkheid om er achter te komen of je auto gechipt is , zonder dat ie op de testbank moet gaat om een 1.9 tdi met code afn 81 kw 110 pk

Rene
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2010, 14:46
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

jazeker
erin rijden en het gas ff goed intrappen. dan moet je het meteen merken

een niet gechipte diesel reageert nogal traag op het gas. als hij gechipt is is hij net zo happig op het gas als een benzinemotor normaal is
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2010, 19:45
Gertje 83's Avatar
Gertje 83 Gertje 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 140
Default

ff een opmerking een 110 pk afn motor heeft een variabele turbo die is reageerd dus ook snel op het gas
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2010, 19:49
Berrus Berrus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 13
Default

sprintje trekken tegen een originele tdi waar je zeker van weet dat die niet gechipt is:P
__________________
Ein volk ein wagen
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2010, 21:07
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Je zou bij iemand die zelf zulke auto kan chippen ,kunnen nagaan met de vagcom en laptop of je computer aangepast is .
Deze jongens kunnen vaak net even wat meer uitlezen en aanpassen dan de dealer , en kunnen dan ook zien of je parameters die in je computer staan nog origineel zijn ,of dat er een ander chip inzit .

Ik rij zelf ook met een 110 pk in de variant ,maar deze motoren zijn vanzich zelf al redelijk snel ,en reageren ook al erg vlot op t gas ,dus daar kun je het niet aan merken .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2010, 22:03
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default chip tuning

bedankt voor de reacties
maar ik heb ook wel eens gehoord dat je eventueel wat aan de chips kan zien als je de regelkast open maakt, heb er naar gekeken maar ziet er allemaal netjes en orgineel uit in mijn ogen

Rene
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2010, 07:58
corradovr6t's Avatar
corradovr6t corradovr6t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by redsyncro
bedankt voor de reacties
maar ik heb ook wel eens gehoord dat je eventueel wat aan de chips kan zien als je de regelkast open maakt, heb er naar gekeken maar ziet er allemaal netjes en orgineel uit in mijn ogen

Rene



Klopt je kan het zien aan de L en H chip. En zitten meestal vast gebakken op de print. Na tuning solderen ze er een voetje in. Daarna kun je zo de chip erin drukken. Ik heb nog een setje liggen was goed voor dikke 140 PK en 340 koppel. Ik heb deze overgehouden nadat ik een VNT17 heb geplaatst en de chip's opnieuw laten herschrijven inc rollerbank met een eind resutaat 151 PK en 359 koppel.

Wat jettaracing ook al aangaf via vag-com kun je meestal wel zien dat er iets aan gebeurd is. Zo kun je de tdi-timing ook niet meer zien (grafiek) wel via meetwaarde blok. En bepaalde meetwaarde blokken zijn eruit gehaald. Ik heb hier naar gevraagd bij de tuner en kreeg als lachend antwoord, das het geheim van de tuner. Natuurlijk geef je dit niet vrij. dan zou een ander dit zo kunnen kopieeren. En je zelf een tekort doen.
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92
Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16

Last edited by corradovr6t : 12-05-2010 at 08:05.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2010, 08:54
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Misschien kan ik deze vraag hier wel stellen...

Ik kom verschillende bedrijven tegen die een 90 pk TDI kunnen tunen d.m.v. andere chip.

Maar de 1 zegt je gaat van 90 naar 130, de ander van 90 naar 105. Weet iemand hoe dit zit?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2010, 10:08
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Misschien kan ik deze vraag hier wel stellen...

Ik kom verschillende bedrijven tegen die een 90 pk TDI kunnen tunen d.m.v. andere chip.

Maar de 1 zegt je gaat van 90 naar 130, de ander van 90 naar 105. Weet iemand hoe dit zit?


Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet wel dat je bij sommige chiptuners (JD) voordat Hij gaat chippen je auto op de rollenbank zet en Pk's meet en nadat hij gechipt heeft opnieuw meet om te kijken hoeveel je vooruit bent gegaan en als jij of hij niet tevreden bent/is hij hem nog verder optimaliseert.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2010, 15:35
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default chiptunning

er zit inderdaad een chip in die op een verhoging zit [ voet ]
momenteel is de motor er uit omdat ik wat reparaties moet uitvoeren
een er van is de turbo deze geeft nog maar 0,6 bar druk dit is gekomen omdat er een gat in mijn luchtfilter zat maar wat is nu wijsheid om te doen een standaard turbo of een grotere er op zetten
verder moet ik de bedrading nog aan passen voor de vag com dit omdat ik deze motor in een jetta heb zitten
Reply With Quote
  #11  
Old 18-05-2010, 09:35
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Het blijkt dat je blok inderdaad gechipt is.

Over je turbo, een standaard turbodruk van 0,6 bar kan je normaal noemen.
Afhankelijk van de manier waarop hij gechipt is zou deze normaal hoger komen te liggen. Er zijn jammer genoeg wel mensen die denken dat ze kunnen chiptunen maar bijvoorbeeld niet de standaard turbo druk kunnen overbruggen.

Het eenvoudigste lijkt mij hem eerst zo op te bouwen en dan, als hij eenmaal perfect werkend is, verder te gaan met een andere turbo en dergelijke. Ook omdat een andere, grotere turbo meestal ook een andere uitlaatcollector vraagt en wat de boel dus vrij prijzig kan gaan maken.

Tot slot lijkt het mij vrij moeilijk om het blok af te werken tot in de puntjes zonder perfect te weten wat er nu softwarematig is aangepast.

Succes ermee!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 18-05-2010, 09:40
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Het blijkt dat je blok inderdaad gechipt is.

Over je turbo, een standaard turbodruk van 0,6 bar kan je normaal noemen.
Afhankelijk van de manier waarop hij gechipt is zou deze normaal hoger komen te liggen. Er zijn jammer genoeg wel mensen die denken dat ze kunnen chiptunen maar bijvoorbeeld niet de standaard turbo druk kunnen overbruggen.

Het eenvoudigste lijkt mij hem eerst zo op te bouwen en dan, als hij eenmaal perfect werkend is, verder te gaan met een andere turbo en dergelijke. Ook omdat een andere, grotere turbo meestal ook een andere uitlaatcollector vraagt en wat de boel dus vrij prijzig kan gaan maken.

Tot slot lijkt het mij vrij moeilijk om het blok af te werken tot in de puntjes zonder perfect te weten wat er nu softwarematig is aangepast.

Succes ermee!



de mijne is standaard ,een 110 pk tdi .
maar draait wel met ong 1 bar turbodruk.
heb er namelijk een turbodrukmeter inzitten
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #13  
Old 25-05-2010, 00:07
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
de mijne is standaard ,een 110 pk tdi .
maar draait wel met ong 1 bar turbodruk.
heb er namelijk een turbodrukmeter inzitten


Ik kan mij vergissen maar ik denk dat dat komt omdat jij met een 110 pk blok zit, daar werd altijd een variabele turbo gebruikt.
Op de 90pk blokjes zit de gewone turbo met waist gate.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #14  
Old 25-05-2010, 05:32
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Ik kan mij vergissen maar ik denk dat dat komt omdat jij met een 110 pk blok zit, daar werd altijd een variabele turbo gebruikt.
Op de 90pk blokjes zit de gewone turbo met waist gate.



In dit topic gaat het ook over de 110 pk ,zie topicstarter post

Quote:
Originally Posted by redsyncro
hallo
is er een mogelijkheid om er achter te komen of je auto gechipt is , zonder dat ie op de testbank moet gaat om een 1.9 tdi met code afn 81 kw 110 pk

Rene
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #15  
Old 25-05-2010, 23:37
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
In dit topic gaat het ook over de 110 pk ,zie topicstarter post


Mijn fout!
Dan is de gemeten turbo druk volgens mij te laag.
Hangt er natuurlijk wel vanaf op welke manier gemeten want die 1 bar bereikt hij toch maar enkel in de hogere toerentallen of niet?!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum