#1
|
|||
|
|||
chip tuning
hallo
is er een mogelijkheid om er achter te komen of je auto gechipt is , zonder dat ie op de testbank moet gaat om een 1.9 tdi met code afn 81 kw 110 pk Rene |
#2
|
||||
|
||||
jazeker
erin rijden en het gas ff goed intrappen. dan moet je het meteen merken een niet gechipte diesel reageert nogal traag op het gas. als hij gechipt is is hij net zo happig op het gas als een benzinemotor normaal is
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#3
|
||||
|
||||
ff een opmerking een 110 pk afn motor heeft een variabele turbo die is reageerd dus ook snel op het gas
|
#4
|
|||
|
|||
sprintje trekken tegen een originele tdi waar je zeker van weet dat die niet gechipt is:P
__________________
Ein volk ein wagen |
#5
|
||||
|
||||
Je zou bij iemand die zelf zulke auto kan chippen ,kunnen nagaan met de vagcom en laptop of je computer aangepast is .
Deze jongens kunnen vaak net even wat meer uitlezen en aanpassen dan de dealer , en kunnen dan ook zien of je parameters die in je computer staan nog origineel zijn ,of dat er een ander chip inzit . Ik rij zelf ook met een 110 pk in de variant ,maar deze motoren zijn vanzich zelf al redelijk snel ,en reageren ook al erg vlot op t gas ,dus daar kun je het niet aan merken .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
chip tuning
bedankt voor de reacties
maar ik heb ook wel eens gehoord dat je eventueel wat aan de chips kan zien als je de regelkast open maakt, heb er naar gekeken maar ziet er allemaal netjes en orgineel uit in mijn ogen Rene |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt je kan het zien aan de L en H chip. En zitten meestal vast gebakken op de print. Na tuning solderen ze er een voetje in. Daarna kun je zo de chip erin drukken. Ik heb nog een setje liggen was goed voor dikke 140 PK en 340 koppel. Ik heb deze overgehouden nadat ik een VNT17 heb geplaatst en de chip's opnieuw laten herschrijven inc rollerbank met een eind resutaat 151 PK en 359 koppel. Wat jettaracing ook al aangaf via vag-com kun je meestal wel zien dat er iets aan gebeurd is. Zo kun je de tdi-timing ook niet meer zien (grafiek) wel via meetwaarde blok. En bepaalde meetwaarde blokken zijn eruit gehaald. Ik heb hier naar gevraagd bij de tuner en kreeg als lachend antwoord, das het geheim van de tuner. Natuurlijk geef je dit niet vrij. dan zou een ander dit zo kunnen kopieeren. En je zelf een tekort doen.
__________________
VW Corrado VR6 Turbo 4motion (GT30R) 448pk 659NM koppel '92 Audi A4 TDI B9 avant 3x s-line 3.0TDI 279pk 498koppel '16 Last edited by corradovr6t : 12-05-2010 at 08:05. |
#8
|
||||
|
||||
Misschien kan ik deze vraag hier wel stellen...
Ik kom verschillende bedrijven tegen die een 90 pk TDI kunnen tunen d.m.v. andere chip. Maar de 1 zegt je gaat van 90 naar 130, de ander van 90 naar 105. Weet iemand hoe dit zit? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet wel dat je bij sommige chiptuners (JD) voordat Hij gaat chippen je auto op de rollenbank zet en Pk's meet en nadat hij gechipt heeft opnieuw meet om te kijken hoeveel je vooruit bent gegaan en als jij of hij niet tevreden bent/is hij hem nog verder optimaliseert.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#10
|
|||
|
|||
chiptunning
er zit inderdaad een chip in die op een verhoging zit [ voet ]
momenteel is de motor er uit omdat ik wat reparaties moet uitvoeren een er van is de turbo deze geeft nog maar 0,6 bar druk dit is gekomen omdat er een gat in mijn luchtfilter zat maar wat is nu wijsheid om te doen een standaard turbo of een grotere er op zetten verder moet ik de bedrading nog aan passen voor de vag com dit omdat ik deze motor in een jetta heb zitten |
#11
|
||||
|
||||
Het blijkt dat je blok inderdaad gechipt is.
Over je turbo, een standaard turbodruk van 0,6 bar kan je normaal noemen. Afhankelijk van de manier waarop hij gechipt is zou deze normaal hoger komen te liggen. Er zijn jammer genoeg wel mensen die denken dat ze kunnen chiptunen maar bijvoorbeeld niet de standaard turbo druk kunnen overbruggen. Het eenvoudigste lijkt mij hem eerst zo op te bouwen en dan, als hij eenmaal perfect werkend is, verder te gaan met een andere turbo en dergelijke. Ook omdat een andere, grotere turbo meestal ook een andere uitlaatcollector vraagt en wat de boel dus vrij prijzig kan gaan maken. Tot slot lijkt het mij vrij moeilijk om het blok af te werken tot in de puntjes zonder perfect te weten wat er nu softwarematig is aangepast. Succes ermee!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
de mijne is standaard ,een 110 pk tdi . maar draait wel met ong 1 bar turbodruk. heb er namelijk een turbodrukmeter inzitten
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kan mij vergissen maar ik denk dat dat komt omdat jij met een 110 pk blok zit, daar werd altijd een variabele turbo gebruikt. Op de 90pk blokjes zit de gewone turbo met waist gate.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
In dit topic gaat het ook over de 110 pk ,zie topicstarter post Quote:
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn fout! Dan is de gemeten turbo druk volgens mij te laag. Hangt er natuurlijk wel vanaf op welke manier gemeten want die 1 bar bereikt hij toch maar enkel in de hogere toerentallen of niet?!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |