|
||||
|
||||
'afdekrubbers' voor smalle bumpers
Hallo,
Ik heb nu een golf 1 met de dikke bumpers maar ik wil kijken hoe het staat met de smalle bumpers. Nu zie ik vaak dat mensen een soort van rubbers gebruiken om zo te gaten (tijdelijk) te dichten. Zoals hier te zien: Weet iemand waar je die rubbers kan halen en of die ook makkelijk in kleur te spuiten/krijgen zijn? Miata |
|
||||
|
||||
Heb ik tijdje terug verkocht incl voorschermen.
Stuur Audilimburg eens een pm, die heeft ze gekocht maar heeft volgens mij de rubbers niet nodig!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
ok dankje, heb hem een pm gestuurd
|
|
||||
|
||||
zijn dat zulk soort rubbers als in je schutbord zitten?
want die kun je volgens mij wel bij de dealer of automaterialenzaak krijgen. ik kleur spuiten is lastig denk ik. in de motorruimte van een golf 2 zit er wel een dop in de kokerbalk (met ribbels) die aan de bestuurderskant loopt en deze is wel gespoten, zal iets harder kunststof zijn, misschien dat je zoiets kunt vinden in een kleinere maat?
|
||||
|
||||
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het schutbord is...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Onder de motorkap wat de motorruimte scheidt van het interieur (dus waar je stuur en pedalen doorheen gaan). |
|
||||
|
||||
het zijn cabrio rubbers.
zitten normaal achter de quartetbumpers en zijn gewoon bij de dealer te bestellen
|
||||
|
||||
Kosten bij de dealer 0,36 Euro p/s.
en bestel nummer is :171 821 163 |
|
||||
|
||||
Ok bedankt, zal ze zo snel mogelijk bestellen
weet je misschien ook bestel nummer voor die witte dingen om je sierlijsten meer vast te zetten? edit; hmm die kan ik ook wel gewoon online bestellen, wat ik nu dus ook maar heb gedaan Last edited by Miata : 05-05-2010 at 08:51. |
|
||||
|
||||
Ik heb ze nu een tijdje, alleen ben ik er nier achter kunnen komen hoe ik die originele rubbers/bumperhouders er af kan krijgen zonder dat ik iets beschadig en het eventueel nog kan hergebruiken...
Iemand enig idee hoe dat moet? |
|
||||
|
||||
Er zitten in die bumperhouder 2 plastic staafjes/pinnetjes. Bij montage steken deze uit en doordat je ze naar binnen duwt worden er haakjes naar buiten geduwd waardoor ze zichzelf vast zetten. Als je die pinnetjes nu weer helemaal er uit duwt dan kun je de houders er redelijk makkelijk weer uit nemen.
Het ziet er ongemonteerd zo uit en je ziet de pinnetjes uitsteken;
|
|||
|
|||
@ Miata,
Heb je toevallig die oude bumpers van je ook nog? Ben nog opzoek naar een zwarte plastic voorbumper. |
|
||||
|
||||
@audilimburg; moet ik hiervoor de zijschermen volledig losmaken? jah he ... in ieder geval bedankt zal het zsm proberen
@KoeAuto; Ik heb mijn oude bumpers nog maar deze wil ik behouden zodat ik mijn auto altijd nog naar ogirinele staat kan brengen... |
|
|||
|
|||
je kun de zwarte pennetjes ook gewoon door drukken naar binne vallen de er vanzelf wel uit, anders moet je inderdaad alles demonteren wat ik persoonlijk nooit zou doen!
|
|
||||
|
||||
en niet met een hamer gaan tikken als het niet wil...
|
||||
|
||||
heb ze los gekregen (zonder hamer)
bedankt voor de snelle reacties! In het weekend even goed poetsen en proberen m'n extra setje cabrio rubbers in kleur te krijgen |
|
|||
|
|||
hier een tip alleen helaas te laat boor er een klein gaatje in en draai er een parker in dan kun je hem er uit trekken en vallen ze niet in je binnen schermen.
mvg JVH |
|
||||
|
||||
Is inderdaad helaas te laat, maar misschien wel handig voor anderen die overstappen naar smalle bumpers
iemand toevallig nog enig idee of die ophangingen nog te leveren zijn bij de dealer? en eventueel het bestelnummer ook? (altijd handig om extra te hebben) |
|
||||
|
||||
Heb de rubbers der nu op en in kleur gespoten
(moet nog wel even fatsoenlijke velgjes halen ) Ben alleen nog wel benieuwd of die originele ophangingen nog leverbaar zijn via dealer? dus als iemand dat weet zou t fijn zijn Last edited by Miata : 23-05-2010 at 19:35. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ga er maar vanuit dat alles via de dealer niet meer leverbaar is. Meeste dingen zijn sinds 2009 uit roulatie.