|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
kan ik "voor nood"een radiator van een 1,6 benzine gebruiken op mijn 1,6td?
hallo allen,
Ik zit even met een probleem Gisteravond is men radiator gaan lekken, vandaag gebeld voor een nieuwe, maar die is er pas maandag. nu moet ik die tijd overbruggen, ik heb nog een goede radiator liggen van een 1,6 benzine, mijn idee was om deze er tijdelijk op te zetten... Ik wil namelijk zondag nog met de td naar de openingsmeeting in kaunitz (D) Mijn vraag aan jullie is: Kan een 1,6 benzine radiator (die een flink stuk kleiner is dan de td radiator) er tijdelijk op? er zijn vast mensen hier die hier ervaring mee hebben.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#2
|
||||
|
||||
Zolang je d'r geen rare dingen mee gaat doen of maandenlang ermee doorrijdt, geen probleem.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
|||
|
|||
idd gewoon even lekker rustig mee rijden en als je temperatuur raar gaat doen kachel op standje tropen
je zou ook nog de fan op de radiator kunnen doorlussen zodat deze constant draait |
#4
|
||||
|
||||
je zegt het zelf hij is kleiner...
Ik zou het niet doen een td geeft erg veel warmte af zoals je weet. Ik heb eventueel nog een goede gebruikte liggen ori vw, en nee ik zeg dit niet om mn eigen te verkopen t is maar een raad. |
#5
|
|||
|
|||
Is te doen voor nood als de buiten temperatuur niet te hoog is
Maar zou er zeker geen dagen mee rond rijden |
#6
|
||||
|
||||
Ik rij al 3 jaar met een kleine 1,6 radiateur op mijn 1600 TD *(JR), en heb geen enkel koelprobleem .
Ik heb er wel een hele grote intercooler op , en de turbodraait momenteel met 1,4 bar . En een downpipe van 76 mm (rest is 63,5mm ) , dus deze motorsetup is ook niet helemaal meer origineel te noemen . Zelfs bij een tijdje vlot trekken en rijden komt de temperatuur niet erg hoog , en ik rij er alleen maar zomers mee ,met minimaal 20 graden boven nul. Ben er al vele malen mee aan trijden geweest , zelf ritten naar duitsland en belgie in de zomer , en heb geen enkel probleem ermee gehad ! de grote is de intercooler ,de kleine de radiateur
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Ik rij nu ook enkele maanden met een golf 2 gtd motorcode jr.
Bij mij zit er ook een kleinere radiateur in en dit gaat altijd nog goed. Enkel als je constand 150 rijd en ineens voor een stoplicht staat wil hij wel omhoog gaan maar niet extreem hoog.
__________________
Jetta mk2 |
#8
|
||||
|
||||
Allereerst hartelijk dank voor de reacties,
k had gisteren nog wat mailtjes in de ronde gedaan naar verschillende radiateur boeren, belde me gistermiddag een bedrijf in enschede die nog een splinternieuwe konden leveren. dus gistermiddag nieuwe radiateur opgehaald (de grootste die er bestaat voor golf 2) vandaag even de radiator er opgezet, koelt een stuk beter dan de oude, zo kunnen we zondag dus zonder problemen naar kaunitz had eigenlijk toch gedacht dat er wel een grote radiateur voor een jr zou zitten. en wat een grote intercooler ik ga er mss ook binnenkort nog een keer een intercooler opzetten... verlies je met die grote intercooler geen turbodruk? en helpt een intercooler ook het blok koelen?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#9
|
||||
|
||||
Vandaag zonder problemen naar de openingsmeeting in Kaunitz (D) gereden, 300 km nieuwe radiator doet het goed
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#10
|
|||
|
|||
Zou je me kunnen vertellen welk bedrijf dat dan was en als je het kwijt wil wat die nieuwe radiateur kostte? (Mag ook via PB als het anders sluipreclame wordt). Thx!
Groeten Jerome |
#11
|
|||
|
|||
Een intercooler zorgt er voor dat de thermische belasting een heel stuk minder word.
Dus je zuigers en je cilinderkop word beter gekoeld.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Idd ,maar ook dat er meer lucht (en dus ook zuurstof) in je motor komt omdat koude lucht beter comprimeerbaar is dan warme en er dus meer van in de motor wil En dan krijg je dus vermogenswinst , hetgene waar de intercooler uiteindelijk voor bedoeld is
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
De radiateur komt bij Bert de Vries radiateuren weg (in Enschede) kosste mij 43 euro.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Heb er gisteren ook nog even een voorpijp zonder kat onder gezet, daarna de pomp nog iets rijker gezet en de imbusbout op de turbo 3kwart slag ingedraaid. nu is ie weer een stuk sneller geworden, Ik merk met name dat de turbo een stuk sneller opspoeld. maar ik krijg de turbodruk niet hoger dan een dikke 0,7 bar.... weet niet of ik iets verkeerd doe, of dat ik misschien de imbusbout achter de turbo nog wat verder in moet draaien? en @ jettaracing, heb jij die intercoolerbuizen ergens kant en klaar gekocht?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#15
|
||||
|
||||
Het zou moeten willen voor nood Maar moet wel snel een andere in die wel voor td is bedoeld
__________________
Volkswagen for Life ! .../\Real power on the road/\ ... |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik maak alles altijd zelf , heb dus de buizen zelf gemaakt van nieuwe ronde (uitlaat)buis . Quote:
Mijn reply gemist misschien ? Quote:
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|