#1
|
||||
|
||||
Hoe sterk is een differentieel ???
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn in sterkte van de volgende differentieelen???
een van een AHD bak (met geperst kroonwiel) een van een ATV bak (met een gebout kroonwiel) (differentielen met een geperst kroonwiel komen vaker voor hoor, maargoed ik geef een bakcode als voorbeeld) Kan een geperst kroonwiel kapot of moet ik er dan 500 pk en 400NM op los laten??? Hoe moet ik dit zien??? Kan hij bijvoorbeeld 180PK en 200Nm aan??? (in tegenstelling de standaard 55 pk en 115 nM???) thanks volksforummers
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
Gebout is in ieder geval sterker, die geperste kunnen niet zoveel hebben, hoeveel geen idee
|
#3
|
||||
|
||||
geperst kan je overigens ook ombouwen naar gebout
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
mag jij me vertellen hoe...........het kroonwiel is namelijk heel dun en kun je geen gaten in boren en tappen voor wat boutjes of je moet gaten boren in de vertanding als je dit vergelijkt met een geboute variant
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#5
|
||||
|
||||
Klinken kun je uitboren, en de boutsetjes kun je bij de dealer bestellen.
Let op! er zijn meerdere soorten boutsetjes verkrijgbaar dus bakcode opgeven!
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#6
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:19. |
#7
|
||||
|
||||
hmmm tja maarja met een ander differentieel (dus ander kroonwiel) heb ik ook weer het probleem dat de Pignon as anders is :-(
als ik een AHD differentieel vervang voor een ATV differentieel.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#8
|
||||
|
||||
je kunt idd onmogelijk een geperst exemplaar ombouwen naar een geboute versie.
ik doe veel bakjes, en heb volgens mij 1 keer eerder deze vraag gehad van sjon hierboven.. ik denk dat weinig mensen je dit kunnen vertellen. ik weet dat renault dit systeem al jaren hanteerd, en het nog steeds doet. maar tegenwoordig hebben ze er al vertanding in gemaakt omdat ze voorheen toch wel vaak los liepen. het geperste is overigens al erg ouderwets. dit hebben ze maar gedaan tot 94, daarna zijn het sowieso allemaal geklonken diffs de atv bak is de enigste die er standaard al boutjes in heeft.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 03-05-2010 at 17:00. |
#9
|
||||
|
||||
Hmm nooit geweten, dat zou dus ook betekenen dat in mijn ahd-bak geen sperdiff van Quaife kan..
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
is dat zo?? een CEK[of CEG is ook g40 laatste model}} is ook 085 maar ik ben er niet zeker van of die boutjes heeft.. een van de sterkste bakken heb ik gelezen laatst.. Last edited by richard-polo : 03-05-2010 at 17:18. |
#11
|
||||
|
||||
oja kwam dit nog tegen:
Bolt-on final drives in Mk2/3 Polo 'boxes are found in the following: ATV, CEK, CEH, CMC, CEG. I have a feeling all the 6N 'boxes might be bolt-on final drive... |
#12
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:19. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Wat houdt de lange overbrenging nu eigenlijk precies in ??? zit het verschil in "lange" en "korte" overbrenging in het differentieel en pignon vertanding of ergens anders in???
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#14
|
||||
|
||||
*
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 Last edited by Golfzilla : 08-05-2010 at 08:06. |