#1
|
||||
|
||||
Wielbouten. Nou wel of niet met kopervet ?
Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen.
Dacht dat het juist goed was om de bouten hiermee in te smeren, en heb het ook hiermee gedaan. Als dit slecht, gevaarlijk etc is, moet ik dan mijn schroefdraad etc ook reinigen? Ik heb trouwens in al die jaren nog nooit meegemaakt dat mijn bouten los zijn gaan zitten. Last edited by The Clauw : 27-04-2010 at 13:32. |
#2
|
||||
|
||||
Toen mijn auto terug kwam van de apk hadden ze bij de controle netjes alle wielbouten ingesmeerd dus ik neem aan dat het er goed voor is.
|
#3
|
||||
|
||||
Wat is er niet goed aan dan?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48142 http://www.vwforum.nl/how-to-info-f...ien-t55327.html Nou hierdoor werd ik er weer even aan herinnerd dus ik dacht, topic openen. Er zullen vast wel meer mensen zijn die kopervet er tussen hebben. Men zegt dat het het aluminium kan aantasten, gevaarlijk, niet gevaarlijk, handig, of onhandig etc is... ik zie door de bomen het bos niet meer. |
#5
|
|||
|
|||
hallo,
bouten horen alleen vast te zitten door de rek van de bout. als je ze te vast draait kan de rek er dus uit gaan en kunnen ze weer makkelijker los trillen(theoretisch) maar wij gebruiken op t werk meestal keramisch vet, is ongeveer hetzelfde maar meer hittebestendig en volgens mij op nog een paar punten verbeterd. dit gebruiken wij ook op de achterkant van remblokken om piepen te voorkomen. we zijn pas ook bezig geweest(was wel een trekker dus allemaal iets lomper) om wielmoeren los te krijgen die ze zonder vet en te hard vast hadden gedraaid, uiteindelijk hebben we ze met een snijbrander los moeten snijden want met een wringijzer met 2.5m buis gingen ze ook niet meer los. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
de bedoeling van kopervet is dat je bouten niet vast komen te zitten na een tijdje rijden is ook goed voor je bouten slecht is het zeker niet want gebruik het al 15 jaar ik smeer die zelfs in bij mijn remmen voor het piepen |
#7
|
||||
|
||||
het is idd gewoon om te voorkomen dat ze vast gaan zitten.
en ik heb eigenlijk altijd geleerd dat kopervet wel goed tegen hitte kan. maar dat is misschien meer in vergelijking tot kogellagervet. op je remmen kun je het toe passen, maar kijk hier wel mee uit. het mag dus alleen een klein dotje ACHTEROP je blokken zitten, ik heb ooit mn auto terug gehad van de apk, daarbij hadden ze de remklauw weer gangbaar gemaakt (deze zat vast). toen ik thuis uitstapte zag ik allemaal kopervet op de schijf zitten. heb gelijk die garage gebeld want vind dat echt niet kunnen (bovag garage). je rem werkt dan gewoon niet meer naar behoren.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#8
|
||||
|
||||
gewoon kopervet aan je bouten is het beste.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
trouwens even over rekspanning,als die bout niet word gesmeerd komt ie door de wrijving eerder aaan z'n rekspanning terwijl ie in praktijk losser zit als een gesmeerde bout.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |