|
||||
|
||||
Statische auto
Geachte forumleden,
Ik rij een golf 2 uit 1989, maar ik heb laatste tijd last van een statische auto. Als ik dan een tijd heb gereden, en zet de motor weer uit. Maar als ik hem dan op slot doe. En voel of hij dicht is krijg ik een statische schok van de deurklink. Als ik korte afstanden rij valt dit wel mee. Overigens heb ik geen andere problemen met de elektriciteit. Wat kan ik hier aan doen? Mvg Vincent |
|
||||
|
||||
De auto aarden door middel van zo'n prachtige strip die je aan de carrosserie bevestigd en die dan de statische elektriciteit afvoert zodra je stil staat/de grond raakt. Of heel voorzichtig je deur tegen een lantaarnpaal aan houden met het openen. Niet de meest handige manier overigens...
|
||||
|
||||
Quote:
Of gewoon zo ver verlagen dat de auto de grond raakt, issie ook gelijk geaard.
|
||||
|
||||
oke, naja z'n staart wordt hem niet, dan maar verlagen
|
|
||||
|
||||
Zo'n stripje werkt toch niet? Dat is toch tegen wagenziekte ofzo? Tijdje geleden op school over gehad. Door een bepaalde frequentie die het rubbertje maakt, waar je dan niet wagenziek van word?!
Maar niet voor dat statische stroompje. I could be wrong..! |
|
||||
|
||||
als je hem op slot hebt gedraaid hoef je toch niet te voelen of ie dicht is?
je hebt um immers net op slot gedraaid? voila,probleem opgelost,je denkt te moeilijk
|
|||
|
|||
Ik krijg ook regelmatig een schokje als ik de deur dichtgooi na een rit.
|
|
||||
|
||||
Die stripjes zijn wel vet oldscool
denk dat ik er ook eentje onder ga hangen als ik voor 1 uitlaat kies. Als ik straks voor 2 uitlaten kies doe ik het niet |
|
||||
|
||||
Heb je toevallig nieuwe schoenen?
Ik heb er ook wel eens last van, afhankelijk welke schoenen ik aan heb. Kan best te maken hebben met het soort materiaal van je schoenzool...
|
||||
|
||||
Quote:
het is juist andersom, dit stripje is gemaakt om je auto te aarden (dus tegen dit schokje) en dat tegen wagenziekte zit tussen je oren ) deze stripjes zijn bij de meeste automaterialen zaakjes wel te koop.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik moet zeggen heb wel nieuwe schoenen maar zijn dezelfde als vorige keer haha, misschien ligt het daar aan overigens geen nieuwe jas |