|
|||
|
|||
oliedruk probleem
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn golf 1 met scirocco 16v kr blok. Mijn olie sensor gaat namelijk zoemen als de motor warm is. Dit gebeurd alleen als de motor tijdens het rijden onder de 2100 toeren komt. Wanneer ik gas geef stopt de zoemer. Ook gebeurd dit alleen als de motor goed warm is rond de 90 graden dus niet als de motor 70 graden is. Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aan kom rijden en ik laat de auto uit rollen en de toeren komen onder de 2100 gaat de zoemer af. Wanneer ik dan voor het stoplicht stil sta en ik en een beetje gas geef tot boven de 2100 stopt de zoemer en blijft de zoemer hierna tijdens stationair draaien uit. Ik zat zelf te denken dat dit mogelijk komt door te dunne olie aangezien de zoemer alleen af gaat als de motor goed warm is. Ik heb op het moment 15w 40 olie in het blok zitten. Wordt dit inderdaad te dun wanneer de motor warm wordt? Misschien overbodige info maar er zit voldoende olie is het blok. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Alvast bedankt, Thijmen |
|
|||
|
|||
Met een meter de druk meten
Vaak is het de sensor[die op de filtersteun]of de tellerbak die storingen geven |
|
|||
|
|||
verder nog iemand een tip?
|
|
|||
|
|||
Oliepomp versleten..dus druk even meten. Wanneer de olie te dun wordt warm dus pomp hij het niet goed meer rond, teveel ruitme tussen de tandwiellen van de pomp.
|
|
|||
|
|||
Oke ga ik dat even regelen.
Wat zou de normale olie druk moeten zijn? |
|
|||
|
|||
Hebben jullie enig idee waar ik een vraagbaak van dit type motorblok kan vinden. Ik kan namelijk van al de volkswagens een vraagbaak vinden behalve van deze (Scirocco GTX 16V volgense mij??)
|
|
||||
|
||||
En oliedruk meten aan cilinderkop,die waarde is van toepassing.
Als de sensor en bedrading in orde zijn,kan het idd de pomp zijn,of........krukaslagers. Wat heeft de KR gedraaid aan km. En wat de olie betreft,daar ligt het niet aan,15w40 is eigenlijk al een te dikke olie. Suc7 |
|
|||
|
|||
Ik heb geen idee hoeveel km het blok al heeft gedraaid. De vorige eigenaar wist het ook niet precies.
Niemand een idee waar ik zo'n vraagbaak kan kopen?? |