Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-04-2010, 15:35
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default thermostaat/wasthermostaat vraag pierburg 2e3

is de choke beinvloedbaar door de thermostaat?
of staat de wasthermostaat helemaal niet in verbinding met de ''gewone'' thermostaat?gaat om een pierburg 2e3 van 1.3 mh motor.
koud loopt die prima warm loopt die stationair maar als je de koppeling intrapt zakt hij zo diep in toeren tot hij uiteindelijk uitvalt.er is warm niet mee te rijden, koud prima.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-04-2010, 08:49
talin talin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by DeeDub
is de choke beinvloedbaar door de thermostaat?
of staat de wasthermostaat helemaal niet in verbinding met de ''gewone'' thermostaat?gaat om een pierburg 2e3 van 1.3 mh motor.
koud loopt die prima warm loopt die stationair maar als je de koppeling intrapt zakt hij zo diep in toeren tot hij uiteindelijk uitvalt.er is warm niet mee te rijden, koud prima.



heeft dat niet met de vacuum vervroeging te maken dus ergens een vacuum lek?

trek eens vacuum aansluitingen los als ie koud is dan wel warm dan zou er ergens een verschil moeten komen.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2010, 11:48
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

ik heb het idee dat er een sproeier dicht zit.
ik heb gekeken met het luchtfilterdeksel eraf en zo gauw hij begint op te warmen gaat de klep in de carb verder open, als ik me niet vergis is dat de chokeklep.daar vlakbij zit een rondgebogen buisje (zie foto, rood omcirkeld) daar zou toch benzine uit moeten komen als ik gas geef?of is dat niet de hoofdsproeier?ik heb namelijk het idee dat die dichtzit.ik laat hem vanmiddag met de compressor doorblazen, hoozou dat de oplossing kunnen zijn?




de vacuumslangen heb ik vanmorgen allemaal vervangen voor nieuwe.pulldowndoos durf ik er zelf niet af te halen heb ik al eens geprobeerd bij een andere ontsteking en toen kreeg ik het pennetje niet terug op zijn plek binnenin de ontsteking.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2010, 13:00
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

pulldowndoos testen is heel makkelijk = zuigen aan het slangetje. Kan je blijven zuigen, dan is ie kapot.
Maar als het alleen om je stationairtoerental gaat zal het daar niet echt aan liggen.

Als de motor koud goed loopt, dan is je choke goed.

De 2E3 heeft geen wasthermostaat, dat heeft de 2E2 alleen.

Ik zou je stationairprobleem bij warme motor zoeken in:
*vals lucht probleem (testen met remmenreiniger rondom carb spuiten)
*verkeerd afgestelde ontsteking
*ingebrande rotor/verdelerkap
*versleten bougies/bougiekabels

Kortom, beetje standaard onderhoud uitvoeren
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2010, 14:17
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Hoofdsproeier zit sowieso in de vlotterbak. De acceleratiesproeier in een buisje boven de klep van de eerste trap. Hierdoor krijgt de motor extra benzine tijdens plotseling gas geven. Dus als er uit dat buisje geen benzine komt bij gas geven, is denk ik de acceleratiepomp defect, dat werkt met een membraan namelijk.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2010, 14:23
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dat buisje is ook niet de acceleratiesproeier, die zit IN de venturi.

Als de motor niet loopt, en je geeft een zwengel aan de gasklepbediening, dan moet je IN de venturi een straaltje benzine zien spuiten.


Maar als je auto stationair niet wil blijven lopen, dan hoef je niet te gaan zoeken bij een acceleratiesproeier/hoofdsproeier. Die hebben daar weinig/niets mee te maken.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2010, 14:45
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

oke maar wat is het roodomcirkelde buisje dan wel?

aan de achterkant van de carb zit een stukje metaal met 4 schroefjes vast en deze zit verbonden met de gasschijf.als ik het verbindingsstukje indruk komt er inderdaad een klein straaltje benzine dat dan de carburateur in spuit.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2010, 14:47
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

hij loopt trouwens naast niet stationair bij warme motor, ook niet onder de 2000 toeren bij optrekken.als je de koppeling intrapt dan zakt hij gewoon zo ver in toeren tijdens het schakelen dat hij afslaat.soms blijft hij met warme motor wel stationair lopen maar als ik dan de koppeling intrap, of de koppeling intrap en wat gas geef dan valt hij weer zo diep in toeren weg dat hij afslaat.optrekken bij een stoplicht vanuit stilstand is ook alleen mogelijk als ik meer dan 2500 toeren gas geef anders is het hetzelfde effect als optrekken in zijn 5.dan slaat hij af.dit alles wanneer de motor warm is, als hij koud is loopt ie perfect.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-04-2010, 14:49
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Test dan je pulldowndoos op de stoormverdeler eens: Zuigen aan de slang die naar je carb loopt.

Klinkt als een defecte pulldowndoos namelijk.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 13-04-2010, 15:09
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

heb ik net gedaan
lijkt erop dat die heel is.wat ik wel ontdekt heb is dat als ik op de harde plastic buis naar de remverdeler druk ik een beetje lucht hoor ontsnappen ofzo.de buis zelf is nog helemaal heel maar het zit zeg maar al een stukje in de ronde kast waar het geluid vandaan komt.zou dat het kunnen zijn?en hoe kom ik daarbij
Reply With Quote
  #11  
Old 13-04-2010, 15:36
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dat hoort zo. Ontsnapt er lucht vanuit je rembekrachtiger.


Test 2 :

Achterop je carb zit de afslagklep (dat roestige ding tussen alle vacuumslangen op de foto die je postte). Een ronde (15 a 20mm rond) klep met een stekker er op.

Zet de auto op contact, loop naar de motorruimte, trek de stekker van de carb en luister heel goed. Hoor je dit ding NIET KLIKKEN, dan is deze kapot.
MIjn oude 2E3 had hier last van en wilde niet meer onder de 2000 toeren draaien.

Ik had alleen ook bij een koude start een heel slecht lopende motor, kon hem alleen met gasgeven aan de praat blijven houden.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #12  
Old 13-04-2010, 16:15
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

als ik de stekker erop en eraf doe dan hoor ik hem klikken.net de rotor en verdelerkap eens bekeken van binnen die zien er niet te best uit die ga ik nu meteen ff vervangen.waar zijn ze tegen een leuk prijsje te koop?denk dat ik ff naar de brezan loop
Reply With Quote
  #13  
Old 13-04-2010, 16:54
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

hm nog niet gevonden, ik heb nog zo'n onderdrukdoos liggen die is zover ik weet nog wel goed.dus die kan ik wel preventi3ef vervangen.maar hoe doe je dat?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum