Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2010, 21:06
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default open filter op gt4

Ik heb nu deze 1.3 I NZ in mijn auto liggen.



Ik wil deze gaan ruilen met mn sloop auto die ik heb bij gekocht.
1.8 8v GT4



nou heb ik een paar vragen.
Hoe krijg ik mijn open filter hier weer aan ivm de spinnenkop?
waar moet ik op letten bij het overbouwen heb gereedschap en sleutel ervaring en 2de monteurs diploma.
maar iemand nog tips / Hints?

Mvg vwjohnny
Reply With Quote
  #2  
Old 31-03-2010, 16:28
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

zekeringskasten! bouw je hele draadboom over.. want stel de ene is oud type kast, is het vrij lastig om aan te sluiten en info. is moeilijk te vinden!
OF je moet goed zijn in lektronika!

aandrijsassen moeten ook over gebouwd worden! motorsteunen kun je gebruiken van de 1.3...
aandrijfassen, passen in 1.3 fussee's!
brandstofpomp overzetten
openluchtfilter zul je zelf een bakje voor moeten maken onder de spinnenkop!
Reply With Quote
  #3  
Old 31-03-2010, 17:22
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Stukje uit je luchtfilterbak zagen ONDER het filter zodat je aangezogen lucht nog wel gefilterd wordt..

Krijg je een heeeel vet geluid van
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2010, 17:44
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by Mu!s
motorsteunen kun je gebruiken van de 1.3...
!

je kan beter het hele subframe overzetten, veel sneller en makkelijker,
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2010, 17:59
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Stukje uit je luchtfilterbak zagen ONDER het filter zodat je aangezogen lucht nog wel gefilterd wordt..

Krijg je een heeeel vet geluid van



jij bedoelt dus dat je gewoon in de orginele luchtfilterbak met een gatenzaag een paar gaten moet maken? heb het al wel eens bij een e30 316 gezien maar?
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2010, 18:00
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
je kan beter het hele subframe overzetten, veel sneller en makkelijker,


was ik zowiezo van plan want op die van de 1.8 zit een stabstang
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2010, 18:13
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default




hele zooi in 1 keer over.. middagje sleutelen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-04-2010, 07:58
talin talin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Stukje uit je luchtfilterbak zagen ONDER het filter zodat je aangezogen lucht nog wel gefilterd wordt..

Krijg je een heeeel vet geluid van


die luchtfilterbak heeft toch meerdere inlaten?
als je daar nog een extra gat bij in gaat maken gaat de lucht de weg van de minste weerstand en zal dat extra opgebouwde filter weinig uit maken.

heren van VW hebben daar wel over nagedacht enige goede oplossing wat nog goed zou kunnen zijn is een K&N inleg filter mits goed onderhouden.

Last edited by talin : 01-04-2010 at 08:03.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2010, 20:23
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by talin
die luchtfilterbak heeft toch meerdere inlaten?
als je daar nog een extra gat bij in gaat maken gaat de lucht de weg van de minste weerstand en zal dat extra opgebouwde filter weinig uit maken.

heren van VW hebben daar wel over nagedacht enige goede oplossing wat nog goed zou kunnen zijn is een K&N inleg filter mits goed onderhouden.


als je er een gat inzaagt opzij in die onderbak aan de binne kant,dus blokzijde brult ie goed,heb niks met valse lucht aanzuiging of zo te doen doe t al jaren zo,je filter is alleen wat sneller vuil
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2010, 21:05
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
als je er een gat inzaagt opzij in die onderbak aan de binne kant,dus blokzijde brult ie goed,heb niks met valse lucht aanzuiging of zo te doen doe t al jaren zo,je filter is alleen wat sneller vuil


ja daarom wou ik ook een gat in de onderbak maken zo groot als bij de oude bij de NZ zo dat het greenfilter er weer op kan

of helpt dit niet?
Reply With Quote
  #11  
Old 07-04-2010, 21:06
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Dat met dat subframe enzo komt wel goed
maar iemand nog tips over de bedrading en kabels ed.??
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum