#1
|
||||
|
||||
CO te hoog
De polo is vandaag voor de apk geweest, het volgende mankeerde eraan:
Accu los Scheurtjes remslang LV+RV Stuurkogelhoesje mist Achterveren beide geknapt Band RA 1mm profiel Dit zijn allemaal dingen die ik zelf zo kan oplossen maar de co waarde was ook te hoog, ze zeiden dat dit aan de katalysator kon liggen maar zijn er volgens jullie meer oorzaken? Een nieuwe kat is namelijk vrij duur.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#2
|
||||
|
||||
Meestal als je even flink een rondje trapt/rijd, en je motor goed warm rijd scheeld al een hoop. Dat is bij ons op de zaak ook vaak het geval.
|
#3
|
||||
|
||||
je kan ook op de sloop een andere kat halen en kijken of die een betere co waarde geeft, dat is geen dure oplossing in ieder geval. suc6 ermee!
|
#4
|
||||
|
||||
Okee bedankt voor de snelle reacties, maare het is dus bijna zeker wel de katalysator ?
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#5
|
||||
|
||||
Check eerst even of die hannessen het wel goed gemeten hebben. Bij mij was namelijk het geval dat mijn auto in 93 ingevoerd is en dus daaraan werd gemeten. Te weten is dat auto's na 92 strengere eisen hebben. Kortom even uitgelegd dat er echt geen jetta's in 93 zijn gemaakt en alles was weer in orde.
Verder is je kat er even afhalen de beste oplossing; ws is ie leeggeklopt voor een wat knapper geluid, eentje van de sloop brengt dan een oplossing; of beter nog, vind iemand met dezelfde auto en wissel even. Verder kan je nog wat aan de afstelling van de motor rommelen of een vacuumslangetje lostrekken.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#6
|
|||
|
|||
Welke motorcode? AAV gok ik?
Heb je nergens valse lucht? Staat de ontsteking goed afgesteld?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
ja, lekker vaag zo maar roepen het is je kat...
kan van alles zijn... |
#8
|
||||
|
||||
Ja het is een aav, maar ik heb nergens valse lucht. Maar als hij valse lucht zou trekken dan zou de co waarde lager zijn toch ?
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#9
|
|||
|
|||
Als je een hol geluid in je uitlaat hebt zitten is de kans groot dat de kat leeg is, maar dan moet je lambdagetal ook niet goed zijn...
Je kunt voor de gein eens met een schroevendraaier tegen de kat aan tikken en kijken of dat je een hol geluid hoort. Dan is ook je katalysator leeg. Maar zoals sommige zeggen er kan wel meer aan de hand zijn.. Ik zou eerst je motor eens goed warm rijden ff goed doortrekken, en mocht ie dan nog niet goed zijn er achter proberen te komen of je kat het is .. Hoe hoog is je CO dan?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#10
|
||||
|
||||
Geen idee hoeveel ze hebben gemeten, maar ik los eerst even de andere mankementen op en dan inderdaad even flink stuk warm rijde en dan nog maar es laten testen.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |