|
|||
|
|||
77,er MK1 GTI
Kent iemand deze GTi 1?? Was even aan het googlen en kwam hem tegen
Grappig topic wel. Mijn EX gti1(G60) staat ook tusen de lijst. HK-49-XZ http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2549000,page=1 Last edited by Domi : 29-03-2010 at 21:20. |
|
||||
|
||||
Die GTI ken ik niet, die topic kon ik wel, al langer.
Beetje off-topic, maar ook weer niet, zal nog wel 'n echte 77er GTI zijn (ja, kenteken en alles heb ik al gecontroleerd op rdw.nl :P) Hoezo dat? Nou, in Oost Duitsland is het tegenwoordig gebruikelijk (heb ik het idee), zag ik laatst ergens in het "www", om "the easy way" te gaan, in het geval van 'n 77er GTI koopt men de "Brief" + rechter veerpoot met chassisnummer van 'n gesloopte 77er GTI , want de zoektocht naar 'n hele duurt veel te lang om naar te zoeken, of is zover heen dat 't niet meer loont om op te knappen, en top exemplaren zijn te duur, dus dan koopt men zich als men dan die "Brief + cveerpoot van die gesloopte GTI in z'n bezit heeft nog 'n LS (b.v., iig. 'n normale Golf 1) karosserie van hetzelfde bouwjaar, of misschien ook nog wat ouder...haalt daar de originele veerpoot uit met 't LS chassisnummer, 26 puntlasje's (als ik goed heb geteld) "effe" doorboren: en zet aan diens plek de GTI veerpoot (met GTI chassisnummer dus) van de gesloopte 77er GTI, et voila...plots is er weer 'n 77er "GTI" uit de as herrezen...(wordt natuurlijk wel ook nog tot in detail precies afgewerkt zoals 't was bij de donor van de GTI veerpoot) creatief die oost Duitsers..."omkatten" zou vroeger in de DDR zo ongeveer normale gang van zaken zijn geweest...maar dat zou het voor mij toch niet zijn, dan maar geen 77er GTI. Ja, ik weet het, "omkatten" gebeurt hier ook wel met auto's.
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 29-03-2010 at 22:24. |
|
||||
|
||||
Niks nieuws onder de zon...is al zo oud als dat er auto's zijn...omkatten. Golf 1 is vaak gedaan...in de 'Scene' rijden er meerdere...
Ene kant kan ik het wel begrijpen..als het om een te rotte basis gaat...(gestolen auto's erbuiten gelaten).
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is dus ook hun uitgangspunt. Voor mij zou dit 't dus niet zijn, maar ze moeten het maar zelf weten, ik hoop alleen dat ze bij 'n evt. verkoop wel zo eerlijk zijn om erbij te zeggen dat alleen nog maar de veerpoot + chassisnummer van de oorspronkelijke GTI is, maar of ze dat ook erbij zeggen...
|
||||
|
||||
Reken maar dat er hier op het forum ook wel een aantal bij zitten, die er een ouder nr hebben dan origineel kenteken.
Ik zelf ook nog kenteken liggen van een 74' 1.1. (brief-en poot) Ik zal ook even zeggen hoe ik er aan kom, ik heb het gekregen, en wat ga ik ermee doen? Geen idee. René (Tiefleger)
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk topic inderdaad! Mijne (FP-04-ZF) staat er nog niet tussen...
|
|||
|
|||
Topic kende ik nog niet. Mijn 74er 22-YB-85 staat er ook tussen alsmede mijn 83er JY-82-SG. Wel raar van mijn 83er want die staat toch al een jaar of 6 a 7 lekker warm binnen en geschorst.
Edit: Zie net dat mijn 74er de enigste ingevoerde 74er is die er in de lijst staat. Op zich wel grappig. Dat maakt hem bijna unieker als een originele nederlandse 74er..
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 30-03-2010 at 10:12. |
|
|||
|
|||
Quote:
Origineel nederlands? Gewoon benieuwd hoor. Ik hou niet van omkatten.
|
||||
|
||||
Bedoel je dat ik mijn 77' GTI heb voorzien van een origineel kenteken??
Dat mijne is omgekat?? René (Tiefleger)
|
||||
|
||||
Denk dat hij alleen het kenteken van de 74'er bedoeld.
Of het een orgineel Nederlander is. Erik.
|
|||
|
|||
Wat Erik zegt.
|
||||
|
||||
Ziet er zo netjes uit, mn Gti komt ook voor in de lyst, staat onderaan by de lyst originele NLers.
Gr Pim
|
|||
|
|||
die van mij nog niet gevonden kenteken is jj-lf-57 gti
1980 blauw wel een duitse mk1 |
|
||||
|
||||
Dat 74' kenteken is een duits kenteken.
René (Tiefleger)
|
||||
|
||||
de eerste en beste foto die ze erbij zetten is de swallow van Stijn!!
|
||||
|
||||
op die foto nog niet
|
||||
|
||||
mijne 77' staat er ook niet tussen orginele nederlander 12-tm-67
|
|
||||
|
||||
Verrek, mijne staat ook in die lijst bij originele Nederlanders, alleen de kleur klopt niet
|
|||
|
|||
tsja, hier op het forum heeft iemand mijn oude golf 16v, en nu is het een vr6 zonder omgekeurd te zijn, maar staat nu wel als vr6 op kenteken! goocheltrucje?
|