|
|||
|
|||
BBS A6 Verdicht
Hallo allemaal,
Ik post niet veel hier op het forum, maar lees wel veel. Nu heb ik zelf een behoorlijk probleem. Ik heb eind 2009 een hele mooie set 19 inch BBS A6 wielen gekocht via het forum bij Puc. Afgelopen week 4 nieuwe bandjes laten monteren en de wielen onder mijn S4 gemonteerd. Was er super blij mee. Nu heb ik vanmorgen mijn auto netjes gewassen en gezeemd alles netjes afgedroogd, en tot mijn grote schrik waren alle 4 de wielen nog smeriger dan voor ik ze ging wassen. Er zitten allemaal vieze witte vlekken op en zijn heel erg dof geworden. Ik zal zo even een foto plaatsen. Ik heb Puc al een mailtje gestuurd, maar als jullie hier een oplossing hebben dan hoor ik die graag. Wil toch met een paar mooie glimmende 19 inch wielen naar de See. |
|
|||
|
|||
De foto. |
|
||||
|
||||
Heb je voordat je ging poetsen soms in de auto gereden?
|
||||
|
||||
Wat Erik bedoelt is, waren de velgen warm?
|
||||
|
||||
Eff poetsen met
en voortaan Di H2O gebruiken |
|
||||
|
||||
Quote:
S100 werkt idd super
|
||||
|
||||
Rimwax van Smartwax gebruiken word mij aangeraden is allemaal biologisch dus kan niet vreten en krassen..
gr kevin |
|
||||
|
||||
Dit is een gevalletje Kalk in het water, Gedemineraliseerd water gebruiken en je bent ervan af.
S100 is heel fijn spul ja. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Misschien moet je eens jouw velgen afdrogen na het poetsen, eventjes met de zeem erover en de waterdruppels zijn weg
|
|||
|
|||
Zoals ook al in mijn eerste bericht stond heb ik de wielen netjes gezeemd en gedroogd. Ben er gisteren bijna de hele dag mee bezig geweest, en heb inderdaad ook S100 gebruikt, maar het word niet zo mooi als het hoort te zijn.
De velgen waren ook niet warm toen ik ze ging wassen, wasbox is 1 minuut rijden van m'n huis. Ik hou jullie op de hoogte. |
|
||||
|
||||
Verdichtte velgen zijn mooi maar niet echt onderhoudsvriendelijk als je spaak velgen hebt, ik las op cleaned iemand met hetzelfde probleem. Die heeft de harten in de vernis laten spuiten.
Misschien was het water ook niet onthard (kalk) hier krijg je ook een witte uitslag van op de auto/velgen.
|
|||
|
|||
De hele dag aan 't poetsen gewees met de S100, en heb een goed resultaat geboekt. @ Sixpack jij bedoelde met di H2O zeker ,gedemineraliseerd water of niet? Niet dat ik na de volgende wasbeurt weer aan de gang kan.. |
|
||||
|
||||
netjes en juist gedemineraliseerd water oftewel di
|
|
|||
|
|||
je kan je velgen goed schoon en glad krijgen met detailing klei voor auto lak. Vervolgens wanneer je velgen echt goed schoon zijn een wax laag aanbrengen en dit vervolgens 1x per maand doen. Dan heb je geen last van kalk en rem stof
|
|
|||
|
|||
Jongens, het kan aan mij liggen.
Zoals te lezen heb ik gisteren mijn wielen helemaal opgepoetst met S100 en zagen er weer als nieuw uit. Nu heeft het vandaag geregend en dan worden ze uiteraard vies. Dat vind ik op zich geen probleem, maar als ik dan zie dat er weer dezelfde uitslag op de wielen zit dan zinkt mij toch wel een klein beetje de moed in de schoenen.. Kan het alleen maar weg krijgen met poetsen, als ik ze was zoals in he topic hier op het forum te lezen is dan gebeurt er gewoon helemaal niks. Ik val misschien in herhaling maar het is toch niet de bedoeling dat je na elk spatje water een hoogglans verdichte moet gaan poetsen?? Ben helemaal niet vies van poetsen, maar dit vind ik niet echt normaal. |
|
||||
|
||||
Misschien heeft het met de kwaliteit van het aluminium te maken.
Vorig seizoen reed ik op w12 gully's (gesmeed alu) en die hadden praktisch geen onderhoud nodig. Terwijl de ATS cup onder de einser erg veel onderhoud nodig hadden, die waren in no time weer dof.
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 Last edited by Hennuh : 02-04-2010 at 12:49. |
|
||||
|
||||
Quote:
wil je hier op het lab werken.. heb je allemaal van die figuren