Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2010, 14:56
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default stralen of dompelen?

Aangezien ik toch een vol jaar ervoor uit ga trekken om de mk1 tiptop in orde te krijgen kan ik dan maar beter ook alles goed aapakken.
Maar dat betekend niet dat ik goede adviezen kan missen,
dus kom maar op met de voor en nadelen en wat prijs indicaties

Alvast bedankt,
groeten
roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2010, 15:22
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

het heeft alle 2 voor en nadelen.
stralen is goedkoper nadeel is overal zand waar je het niet hebben wilt.
dompelen is duurder maar ook in de holle ruimtes kan het zuur blijven zitten en met spoelen kan het zijn dat het zuur dus blijft zitten en later misschien problemen gaat veroorzaken.
ik dacht voor stralen iets van 800,-
en dompelen 1200,-
is wel al meer dan een jaar geleden dat ik dat opgevraagt had.
ik ben uiteindelijk met de hand aan de slag gegaan om hem blank te maken.

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2010, 15:28
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
het heeft alle 2 voor en nadelen.
stralen is goedkoper nadeel is overal zand waar je het niet hebben wilt.
dompelen is duurder maar ook in de holle ruimtes kan het zuur blijven zitten en met spoelen kan het zijn dat het zuur dus blijft zitten en later misschien problemen gaat veroorzaken.
ik dacht voor stralen iets van 800,-
en dompelen 1200,-
is wel al meer dan een jaar geleden dat ik dat opgevraagt had.
ik ben uiteindelijk met de hand aan de slag gegaan om hem blank te maken.

groet frank



Zou voor mij ook een optie zijn maar er zijn helaas 2 dingen die ik niet mag doen in mijn nieuwe stalling....
1...... (droog) schuren
2...... spuiten (i.v.m. nevel)
Dit omdat er meerdere huurders zijn die liever geen stof of nevel op hun auto's zien
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2010, 16:24
baseknot's Avatar
baseknot baseknot is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,237
Send a message via MSN to baseknot
Default

schuren gewoon buiten doen in het zonnetje
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2010, 17:26
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by baseknot
schuren gewoon buiten doen in het zonnetje


Zoveel haspels heb ik niet het is namelijk een hal in een pand
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2010, 19:37
robveedub robveedub is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 312
Default

ik ben ook van plan om alles met de hand te gaan doen. ik had echter een snelkoppeling naar een topic op dit forum ( geloof van martie ) over de restauratie van een van z'n polo's. die werd gedompeld en vervolgens nog in een aantal baden weer geconserveerd. erg mooie bewerking, geloof helaas ook erg prijzig...

ik heb dat bedrijf zelf ook al eens een mail gestuurd met een prijsaanvraag maar helaas nooir meer reactie op gekregen. nu m'n project weer actueel is, ga ik 't wel effe uitzoeken. ik plaats hier wel wat als ik wat gevonden heb.
__________________
www.mivw.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 29-03-2010, 20:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by robveedub
ik ben ook van plan om alles met de hand te gaan doen. ik had echter een snelkoppeling naar een topic op dit forum ( geloof van martie ) over de restauratie van een van z'n polo's. die werd gedompeld en vervolgens nog in een aantal baden weer geconserveerd. erg mooie bewerking, geloof helaas ook erg prijzig...

ik heb dat bedrijf zelf ook al eens een mail gestuurd met een prijsaanvraag maar helaas nooir meer reactie op gekregen. nu m'n project weer actueel is, ga ik 't wel effe uitzoeken. ik plaats hier wel wat als ik wat gevonden heb.


Rob, kan ook zijn dat je mijn topic toen gezien hebt: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58328

De prijsopgave die ik van Weijers in Venlo kreeg was 2000 euro voor het ontlakken in een bad. Daarna betaal je nog eens hetzelfde voor 't KTF lakproces. KTF lakken is ook dompelen, dus alle holle ruimtes zouden zo bedekt moeten worden met lak, waardoor je geen bloot plaatwerk verhoudt.

Dit is de mail die ik van Weijers zelf kreeg:

Hallo

Kosten voor het ontlakken van een auto met plaatwerk zijn 1938.58 zonder plaatwerk 1531.69, ktf lakken kost ongeveer 2000,00 € komt licht stralen bij gaat per uur

Prijzen zijn incl. btw voor vragen en Mvg
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2010, 18:28
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Pffff die prijzen van het dompelen brengen bij mij een domper op het hele gebeuren
Vergeet niet... moet het allemaal van een bouwvakkerloon betalen,
denk dat voor mij de beslissing al is genomen, kaal strippen naar de straler en eventuele rotte plekken vervangen door nieuw plaatmateriaal en dan naar de spuiter.
Dan is het nog enigzins betaalbaar voor mij.
Toch bedankt boys na worthersee 2010 gaan we aan de slag

groeten,
roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 31-03-2010, 02:18
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

je kan m ook laten bakken
doen ze ergens in frankrijk, wordt heel langzaam opgewarmd om vervorming tegen te gaan.

Bij een maat v mij doen ze dit met de rally wagens wanneer ze stock uit de fabriek komen, alvorens ze als rally op te bouwen
Reply With Quote
  #10  
Old 31-03-2010, 10:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by The Green
je kan m ook laten bakken
doen ze ergens in frankrijk, wordt heel langzaam opgewarmd om vervorming tegen te gaan.

Bij een maat v mij doen ze dit met de rally wagens wanneer ze stock uit de fabriek komen, alvorens ze als rally op te bouwen


Bakken? Om de oude lak er af te halen? Of om de nieuwe lak te harden?

Dat laatste wordt af fabriek ook wel gedaan, dat eerste heb ik nog nooit van gehoord.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 31-03-2010, 10:29
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Toch wordt dat wel degelijk gedaan, temperatuur wordt dermate opgevoerd dat alle laklagen loslaten. Wordt ook ergens in de buurt van Eindhoven gedaan, laatst een NSU Prinz gezien waar dat bij was gedaan. Zit er ook over te denken voor m'n typ86, is betaalbaarder dan dompelbad ook, zonder risico van achterblijvende loogresten...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #12  
Old 31-03-2010, 10:38
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Toch wordt dat wel degelijk gedaan, temperatuur wordt dermate opgevoerd dat alle laklagen loslaten. Wordt ook ergens in de buurt van Eindhoven gedaan, laatst een NSU Prinz gezien waar dat bij was gedaan. Zit er ook over te denken voor m'n typ86, is betaalbaarder dan dompelbad ook, zonder risico van achterblijvende loogresten...


Als je d'r wat meer info over hebt, graag. Adresje of web-link bjivoorbeeld.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #13  
Old 31-03-2010, 11:12
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,858
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je d'r wat meer info over hebt, graag. Adresje of web-link bjivoorbeeld.


Even googlen op "Thermisch ontlakken"
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 31-03-2010, 17:02
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mooiste is dat je ergens een bedrijf vind die ultrasoon kunnen reinigen, bij bijvoorbeeld een bedrijf waar ze scheepsdiesels reviseren. daar hebben ze zulke dingen. een paaruurtjes er in hangen en hij is helemaal kaal. werkt perfect. wij doen dit namelijk ook altijd.
Reply With Quote
  #15  
Old 31-03-2010, 17:29
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
mooiste is dat je ergens een bedrijf vind die ultrasoon kunnen reinigen, bij bijvoorbeeld een bedrijf waar ze scheepsdiesels reviseren. daar hebben ze zulke dingen. een paaruurtjes er in hangen en hij is helemaal kaal. werkt perfect. wij doen dit namelijk ook altijd.


En aan wat voor prijskaartje moet je dan denken?

Enige nadelen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 31-03-2010, 18:15
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

kep geen idee wij doen dit altijd op zaterdag, onder het genot van paar bakken koffie en een peukie, op zaterdag kunne we gewoon gebruik maken van deze bak.
nadeel hij is helemaal kaal dus direct in de epoxi spuiten is eigelijk wel noodzakelijk.
Reply With Quote
  #17  
Old 31-03-2010, 18:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

En hoe doe je dat met ruimtes waar je met de spuit niet bij komt?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #18  
Old 31-03-2010, 21:38
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Over het bakken: het gaat niet zozeer over thermisch ontlakken (dat gebeurt namelijk alsnog in een bad), maar om pyrolyse. Zie mijn quote van het Polo-forum, inclusief weblink naar het betreffende bedrijf:

Quote:
Originally Posted by Gekke Gerrit
18/11/2009: Toen ik vandeweek mijn nieuwe 175/50-13'ers ging halen stond er daar in de schuur ook nog een leuke NSU Prinz (2 zelfs) die in restauratie was. Pas geleden ontdaan van alle lak en voorzien van een KTL-grondlaag. De eigenaar was er niet, maar zijn vader dacht dat er sprake was van een bedrag van € 1250. Nog steeds heel veel geld, maar niet te vergelijken met autobeitserij.nl... En een voordeel voor mij is dat het in Brabant(Best) is. -naughty-
Het typische vond ik dat de vader sprak over ontlakken in een oven, en dat wekte wel mijn nieuwsgierigheid. Dus de verkoper nog maar eens gemaild hoe-en-wat.

Het blijkt te gaan om pyrolyse. Groot voordeel lijkt misschien wel te zijn dat het niet nodig is om vooraf je onderkant kaal te krabben?! En je hebt in mijn ogen niet te maken met ontlakkingsvloeistoffen die ook op de plekken gaan werken waar je ze misschien liever niet hebt?! Kleine onderdelen worden overigens geglaspareld...

Wellicht ook interessant voor anderen? -dunno- link bedrijf/methode

Foto van een Mini die door hun behandeld is (zo zag de NSU er ook uit):


__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum