#1
|
||||
|
||||
stralen of dompelen?
Aangezien ik toch een vol jaar ervoor uit ga trekken om de mk1 tiptop in orde te krijgen kan ik dan maar beter ook alles goed aapakken.
Maar dat betekend niet dat ik goede adviezen kan missen, dus kom maar op met de voor en nadelen en wat prijs indicaties Alvast bedankt, groeten roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#2
|
||||
|
||||
het heeft alle 2 voor en nadelen.
stralen is goedkoper nadeel is overal zand waar je het niet hebben wilt. dompelen is duurder maar ook in de holle ruimtes kan het zuur blijven zitten en met spoelen kan het zijn dat het zuur dus blijft zitten en later misschien problemen gaat veroorzaken. ik dacht voor stralen iets van 800,- en dompelen 1200,- is wel al meer dan een jaar geleden dat ik dat opgevraagt had. ik ben uiteindelijk met de hand aan de slag gegaan om hem blank te maken. groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Zou voor mij ook een optie zijn maar er zijn helaas 2 dingen die ik niet mag doen in mijn nieuwe stalling.... 1...... (droog) schuren 2...... spuiten (i.v.m. nevel) Dit omdat er meerdere huurders zijn die liever geen stof of nevel op hun auto's zien
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#4
|
||||
|
||||
schuren gewoon buiten doen in het zonnetje
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Zoveel haspels heb ik niet het is namelijk een hal in een pand
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#6
|
|||
|
|||
ik ben ook van plan om alles met de hand te gaan doen. ik had echter een snelkoppeling naar een topic op dit forum ( geloof van martie ) over de restauratie van een van z'n polo's. die werd gedompeld en vervolgens nog in een aantal baden weer geconserveerd. erg mooie bewerking, geloof helaas ook erg prijzig...
ik heb dat bedrijf zelf ook al eens een mail gestuurd met een prijsaanvraag maar helaas nooir meer reactie op gekregen. nu m'n project weer actueel is, ga ik 't wel effe uitzoeken. ik plaats hier wel wat als ik wat gevonden heb.
__________________
www.mivw.nl |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Rob, kan ook zijn dat je mijn topic toen gezien hebt: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58328 De prijsopgave die ik van Weijers in Venlo kreeg was 2000 euro voor het ontlakken in een bad. Daarna betaal je nog eens hetzelfde voor 't KTF lakproces. KTF lakken is ook dompelen, dus alle holle ruimtes zouden zo bedekt moeten worden met lak, waardoor je geen bloot plaatwerk verhoudt. Dit is de mail die ik van Weijers zelf kreeg: Hallo Kosten voor het ontlakken van een auto met plaatwerk zijn 1938.58 zonder plaatwerk 1531.69, ktf lakken kost ongeveer 2000,00 € komt licht stralen bij gaat per uur Prijzen zijn incl. btw voor vragen en Mvg
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Pffff die prijzen van het dompelen brengen bij mij een domper op het hele gebeuren
Vergeet niet... moet het allemaal van een bouwvakkerloon betalen, denk dat voor mij de beslissing al is genomen, kaal strippen naar de straler en eventuele rotte plekken vervangen door nieuw plaatmateriaal en dan naar de spuiter. Dan is het nog enigzins betaalbaar voor mij. Toch bedankt boys na worthersee 2010 gaan we aan de slag groeten, roy
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#9
|
|||
|
|||
je kan m ook laten bakken
doen ze ergens in frankrijk, wordt heel langzaam opgewarmd om vervorming tegen te gaan. Bij een maat v mij doen ze dit met de rally wagens wanneer ze stock uit de fabriek komen, alvorens ze als rally op te bouwen
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Bakken? Om de oude lak er af te halen? Of om de nieuwe lak te harden? Dat laatste wordt af fabriek ook wel gedaan, dat eerste heb ik nog nooit van gehoord.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Toch wordt dat wel degelijk gedaan, temperatuur wordt dermate opgevoerd dat alle laklagen loslaten. Wordt ook ergens in de buurt van Eindhoven gedaan, laatst een NSU Prinz gezien waar dat bij was gedaan. Zit er ook over te denken voor m'n typ86, is betaalbaarder dan dompelbad ook, zonder risico van achterblijvende loogresten...
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Als je d'r wat meer info over hebt, graag. Adresje of web-link bjivoorbeeld.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Even googlen op "Thermisch ontlakken"
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
mooiste is dat je ergens een bedrijf vind die ultrasoon kunnen reinigen, bij bijvoorbeeld een bedrijf waar ze scheepsdiesels reviseren. daar hebben ze zulke dingen. een paaruurtjes er in hangen en hij is helemaal kaal. werkt perfect. wij doen dit namelijk ook altijd.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
En aan wat voor prijskaartje moet je dan denken? Enige nadelen?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
kep geen idee wij doen dit altijd op zaterdag, onder het genot van paar bakken koffie en een peukie, op zaterdag kunne we gewoon gebruik maken van deze bak.
nadeel hij is helemaal kaal dus direct in de epoxi spuiten is eigelijk wel noodzakelijk. |
#17
|
||||
|
||||
En hoe doe je dat met ruimtes waar je met de spuit niet bij komt?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
Over het bakken: het gaat niet zozeer over thermisch ontlakken (dat gebeurt namelijk alsnog in een bad), maar om pyrolyse. Zie mijn quote van het Polo-forum, inclusief weblink naar het betreffende bedrijf:
Quote:
__________________
Quote:
|