#1
|
||||
|
||||
Blokkerende voorwielen
Gister had een kameraad van me een golf 1.5 automaat gekocht. Vanuit Friesland naar Enschede gereden zonder probleem. Vanmiddag weer een stuk gereden en er kwam een zoemend/jankend geluid vanuit het vooronder.
Op weg naar huis blokkeerde bij 50 kmh ineens de voorremmen en stond de auto stil. Ik heb mijn auto er toen voorgezet en hem gesleept met max 30 kmh (en zijn motor draaide en stond in de N). Na 200 meter blokkeerde zijn voorwielen weer. Toen nog een paar 100 meter iets zachter gereden en er ratelde af en toe iets. Automatenbakolie is op peil. Lijkt ons ook niet de bak te zijn, gebeurde immers ook onder het slepen in de N. Heeft iemand enig idee waar we dit moeten zoeken? |
#2
|
||||
|
||||
Denk eerder een bak die kapot gelopen is. Heb ik namelijk ook gehad. Opeens blokkeren...Wat moet er anders blokkeren als ie in N stand staat...
Olie ook op pijl en mooi roze. |
#3
|
|||
|
|||
Mischien de afstelling van de schakelkabel? dat hij niet in de n maar de r of p staat? Ook wel eens meegemaakt namelijk.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#4
|
||||
|
||||
Dat zoemende en jankende geluid liep dat met toerental mee op?
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je met een kapotte automatenbak rijden? En ik snap niet dat ie in de N dan nog steeds kan blokkeren. Kan iemand mij dat uitleggen Over het toerental kan ik niets zeggen (ik reed in m'n eigen auto). Quote:
Kan die afstelling onder het rijden ineens veranderen? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Zo heb ik mijn golf ook gekregen.. Ze dachten dat de automaat kapot was gelopen, maar achteraf lag het differentieel uit elkaar! Misschien dat dit ook in jou geval is..??!!??
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#7
|
||||
|
||||
Ik denk zelf dat het je wiel lager is.
Ik heb ook wel eens een met me voor wielen vast gezeten. Toen wou de auto niet meer vooruit of achteruit. Maar hoorde wel een gezoem bij me voor kant vandaan komen. ik wist toen dat me wiellagers er aanzaten te komen. Maar toen liep me voor wiel vast, en het bleek te wezen dat de kapote lager de hoor zaak was.
__________________
VW Golf 1 1982 TD VW Golf MK6 TSI VW Golf 1 GTI 1982 nieuwe aanwinst |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die optie nemen we mee. Klinkt wel als een duur geintje Quote:
Is het dan zo dat beide voorwielen blokkeren wanneer er 1 wiellager kapot is? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, de schakelkabel zit met 1 bout vast aan het blok. Als deze niet strak zit kan deze met schakelen plotseling verschuiven.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had het toen alleen aan de bijrijders kant dat de wiel lager kapot was Maar als er 1 wiel geblokeert is beweegt de hele auto niet. dus als ik jou was, zou ik gewoon de voor kant om hoog gooien. En kijken welke kant wel beweegt
__________________
VW Golf 1 1982 TD VW Golf MK6 TSI VW Golf 1 GTI 1982 nieuwe aanwinst |
#11
|
|||
|
|||
zou voortaan sowieso een automaat niet slepen, tenzij 't aangegeven wordt in de handleiding, zijn de automaatjes niet dol op
|
#12
|
||||
|
||||
Het was 1000 meter en we reden onder de 30kmh
De bak is kapot, vanmiddag al een andere opgehaald. |