|
||||
|
||||
Golf 1 diesel
Hierbij wil ik mijn nieuwe project voorstellen betreft een golf 1 diesel uit 1981.
Ik was al een tijdje op zoek naar een golf 1 diesel, dus heel toevallig kwam er gisteren er een collega naar me toe dat hij een golf 1 diesel wist te staan. Dus meteen 's avonds wezen kijken met mijn broer en direct meegenomen. meteen een rit gemaakt van 100 km en moet zeggen dat het golfje erg goed loopt. Technisch is de auto tip top, alle punten die slecht kunnen zijn, zijn goed. het enige nadeel is dat hij optisch niet meer srak is en het interieur niet meer mooi is, maar daar is wel aan te doen. De golf heeft ook een deuk in het achterpaneel, maar kan er nog wel uitgehaald worden. dus geen laswerk, alleen strak maken. Hierbij wat foto's: Eerst maar eens goed wassen, schoonmaken en onderdelen verzamelen. Planning is om de auto technisch (hoewel die dat al wel is) helemaal goed te maken en dan optisch goed aan te pakken door een complete respray en het interieur te vervangen.
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 09-03-2010 at 22:49. |
|
||||
|
||||
denk idd dat er na een goede poetsbeurt een heel andere auto staat.
gefeli
|
||||
|
||||
Poetsen doet wonderen.. en wit is een makkelijke kleur om ff bij te fietsen..
|
|
||||
|
||||
leuk ding,ben benieuwd
|
||||
|
||||
Leuk ding maar heb je serieus een proefrit van 100 km gemaakt?
|
||||
|
||||
Aha, daarom staat de passatos te koop!
Tof ding man, zeker niet verkeerd zo'n einser!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Quote:
haha, nee man! ik heb hem direct meegenomen en 100 km terug gereden naar huis dat was wel de testrit. hij heeft wel wat plekken die je niet meer weg poetst, des al niet te min een goede basis om iets moois van te maken. iemand nog een goed golf 1 interieur?
|
||||
|
||||
Wassen en poetsen doen wonderen beetje bumpers oppoetsen en dat nare deuk in de achterpaneel goed strakmaken en ziet er al beter uit
|
|
||||
|
||||
Cool ding Wouter!
|
||||
|
||||
Gewoon zo laten, top ding!
|
||||
|
||||
Mooie originele wagen!
|
|
|||
|
|||
Leuke wagen kerel. Ben benieuwd naar de vorderingen !
|
||||
|
||||
gisteren de passat verkocht en vandaag voor het eerst in de golf gereden naar het werk.
gisteren snel even de hogedruk reiniger erover heen gehaald en door de wasstraat. wat kwam er een zand vanaf. zaterdag ga ik aan de gang met de poetsmachine en dan maar kijken hoe hij eruit komt te zien. momenteel al een beetje bezig om onderdelen te verzamelen, heb al een lijst gemaakt. twee dingen die het niet goed doen is de benzinemeter. valt soms weg en wanneer ik erop tik loopt hij weer op. en het gaspedaal valt soms weg. heel apart, heb zoiets nog niet eerder meegemaakt. weet iemand toevallig ook of ik de pennen van het deurscharnier kan vervangen? het deur hangt namelijk.
|
||||
|
||||
Van het gaspendaal, is waarschijnlijk de veer op de pomp??
Erg leue wagen dit, deze kleur heeft veel potentie. Succes Levis! |
|
|||
|
|||
944 kills golf 1 diesel
wat een ral ding zeker ral 1016 we maken er zeker een vette hoerensloep van man komt helemaal ok :thumbu p:
|
|
||||
|
||||
Apart dat je benzine meter het niet doet, misschien een diesel meter proberen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Top bijdrage!! |
|
||||
|
||||
Afgelopen zaterdag de hele dag bezig geweest met de golf. Heb het dashboard losgemaakt om het eens goed schoon te maken, want het was echt super goor. Het ziet er nu weer schoon uit. Nog even al het dashboard verlichting maken en alles kan weer vastgezet worden. Naast het dashboard heb ik ook de auto eens goed gewassen, wielkasten en motorruimte schoongespoten en de hele auto met de poetsmachine gepoetst. Het ziet er al een stuk beter uit, maar de golf heeft wel her en der last van oppervlakkig roest en er zit kleurverschil tussen de voorkant en achterkant.
Probleem met het gaspedaal is ondertussen opgelost en de “brandstofmeter” doet het nog steeds af en toe niet. 23 april gaat de golf voor de apk. Ik heb nog veel onderdelen nodig, mochten jullie wat hebben hoor ik het graag. Zie lijst hieronder: - Vloerbekleding - Deurpanelen zwart - Hoedenplank steunen - Hoedenplank - Achterklep - Motorkap - Instaplijsten - Sierlijsten dorpels - Sierlijsten - Koplampen - Voorruit - Voorbumper
|
||||
|
||||
vandaag weer wat gedaan aan de golf.
Olie en oliefilter vervangen. dashboard afgebouwd en de hemel helemaal schoon gemaakt samen met wat andere dingen. hier nog een foto van de hemel, rechts schoon en links nog vies. leuk om te zien hoe schoon je zoiets weer kan krijgen. nu het hele tapijt eruit en reinigen, nieuwe dreunplaten erin en alles weer netjes maken met een likje verf. ben ook nog op zoek naar nieuwe stoelen, nu heb ik twee mooie in het blauw van blauw leer/skai (kwamen uit een audi), maar waren vies van de schimmel, hoe schoon kun je dit weer krijgen? heb ook de achterbumper met trekhaak verkocht en een goede 2e handse kunnen bemachtigen. daarnaast is het probleem met de brandstof meter ook vanzelf opgelost, hij heeft het gisteren en vandaag de hele tijd gedaan.
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 03-04-2010 at 15:49. |
|
||||
|
||||
Leuk om connecties te hebben bij een spuiter.
Gisteren de deuk uit het achterpaneel laten halen, roest weggewerkt, geschuurd en daarna het achterpaneel in de grondverf gezet. wat een verschil met eerst, ook al is het alleen maar grondverf. Deel voor deel wordt strakgemaakt zodat hij straks totaal wordt overgespoten. Voor: Na: De vorige eigenaar had er een rode bies op geschilder, dat was echt super lelijk. dus even opgeschuurd en opnieuw mat zwart gespoten, is erg goed gelukt moet ik zeggen. heb ook een nieuw embleem besteld voor in de gril en twee nieuwe koplampen bij golf1ondelen. duurt btw wel lang voordat je het hebt. ook heb ik een andere super aankoop gedaan, daarover later meer 23 april voor de keuring.