|
|||
|
|||
Verzekering
Hallo iedereen
ik heb een golf 2 gtd uit '88 en had een vraag over de verzekering; is het mogelijk een verzekering af te sluiten voor (bijv.) enkel het weekend? (De auto zal in de week nooit gebruikt worden) - Ik heb me afgevraagd waar ik dit moest posten, maar als het hier verkeerd staat, sorry daarvoor - Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Lijkt me niet gebruikelijk, hoe wil je bewijzen dat de auto door de week niet gebruikt wordt?
|
|||
|
|||
Je zou dan gewoon niet verzekerd zijn in de week?
Zoals iemand die met een niet-verzekerde auto rondrijdt? |
|
|||
|
|||
Quote:
dat is niet het probleem van de verzekeringsmaatschappij, als jij dan een ongeluk krijgt keren zij simpelweg niet uit, en als je word aangehouden door politie krijg je een bekeuring. ik denk niet dat het mogelijk is om zo'n verzekering af te sluiten trouwens.. het kost de verzekeringsmaatschappij veel meer administratief werk, wat dus geld kost, waardoor het niet rendabel is.
|
|||
|
|||
btw is een golf 2 `92 als youngtimer te verzekeren?
|
|||
|
|||
Hallo,
Volgens mij is de auto voor ongeveer 12 euro per maand te verzekeren.... ik zie het probleem niet.... |
|
|||
|
|||
waarom bel jeje verzekering niet?
|
|
|||
|
|||
Welkom hier trouwens
kan niet volgens mij , het is wel of niet verzekeren en wat ook een drukte om 10 euro per maand Last edited by Alberto : 05-03-2010 at 10:02. |
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien is hij wel beginnend bestuurder. Verzekering kan dan een stuk duurder zijn. Verzeker de auto desnoods op iemand anders zijn/haar naam met veel schadevrije jaren, scheelt jou geld!
|
||||
|
||||
Als je 25 jaar of ouder bent; zoek eens op Diks Verzekeringen. Daar verzeker je je auto vanaf 6 euro per maand als klassieker (van vanaf BJ. 92).
|
|||
|
|||
Je kunt geen verzekering krijgen voor alleen het weekend.
Het is wél of niet verzekeren. Je kunt voor een auto van die leeftijd wel een oldtimerverzekering sluiten met een beperkt kilometrage tot 7500km. Premie bedraagt zon 75e op jaar basis.
|
|||
|
|||
Quote:
Nee is niet mogelijk.
|
|||
|
|||
Quote:
Dan verzwijg je dat er een jonger iemand in rijd. Gevolg met een schade geval, is dat de verzekeraar je beboet en eventueel beperkt uitkeerd.
|
||||
|
||||
Quote:
Heb jaren zo gereden, auto op vaders naam. Als zijn "tweede" auto.... Je mag toch gewoon je auto uitlenen aan iemand? Ik rij zo vaak in andermans auto...
|
||||
|
||||
Die constructie werkt wel als je aangemeld staat als regelmatig bestuurder. Je profiteert dan van de lagere premie en de uitkering blijft intact.
|
|||
|
|||
Quote:
tja je moet ergens beginnen |
|
|||
|
|||
Nja het was mij handiger uitgekomen, als de auto enkel in het weekend verzekerd was geweest, maarja als het niet gaat, gaat het niet.
In ieder geval bedankt iedereen, voor de hulp! Ik zal me zeker voorstellen in 'stel je voor'. EDIT: => http://www.volksforum.com/forum/sho...3521#post883521 |
|
|||
|
|||
Het kan sowieso niet, want als je WEL wegenbelasting betaald moet de auto OOK verzekerd zijn. Ongeacht of je rijdt of niet. Boete voor onverzekerde auto: 380 euro.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Wel toch, als je auto 15 jaar of ouder is kun je 'm als (semi-)klassieker verzekeren voor een paar tientjes per jaar. |
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom hebben sommige verzekeringsmaatschapijen een clausule erin staan dat als de bestuurder jonger dan 23 jaar is en hij een ongeluk veroorzaakt je een eigen risico hebt van bijvoorbeeld 350 euro.