|
|||
|
|||
Ruitewisser achter Polo 6n
Hallo allemaal,
ik heb enkele dagen geleden m'n eerste auto'tje gekocht. een VW polo 6n 1.0 uit '97. Niet echt een racemonster inderdaad maar deze had maar 68k op de teller. Dat gaf voor mij de doorslag. Nou werkt bijna alles uitstekend, alleen heb ik denk ik een probleempje met de ruitenwisser achter. Als ik deze inschakel volgens de instructies: "Hendel kort van het stuurwiel wegdrukken" dan gaat hij meteen ook sproeien. En dat lijkt me niet de bedoeling. Daarvoor moet je namelijk "Hendel van het stuurwiel wegdrukken en vasthouden". Ja ja, alles volgens het boekje. Wie kan me vertellen wat er mis is? Moet ik misschien een zekering verwisselen? En dan de absolute NOOB-vraag; waar moet ik vooral op letten bij dit wagentje? |
|
||||
|
||||
Welkom!!
Er is niks mis met je achterruitwisser hoor! Dat heeft mijn Golf III ook en is gewoon normaal. Bij een Polo moet je in het algemeen letten op roest (echt waar!) en dan de achterschermen, dorpels en achterklep. Dat je distributieriem (dacht om de 80.000 km) op tijd vervangen is. Versnellingsbak is niet al te sterk. En ik meen (weet ik niet zeker) bij de 1.0 dat de koppakking een zwak punt is. Tsja, en verder zou ik het zo ook niet weten. Gewoon eerst rijden en genieten zou ik zeggen!! Enne, foto's zijn we gek op!!
|
||||
|
||||
Je moet het knopje op t einde van de schakelaar indrukken om de ruitenwisser te activeren, om te sproeien idd van je af duwen.
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen of 't werkt.
Het is mij tot dusver nog niet gelukt om te sweepen zonden te sproeien. Het is verder een fijne wagen en tot dusver wel aardig betrouwbaar gebleken. De roest zal ik in de gaten houden. Over de versnellingsbak had ik eerder ook al wat gelezen, maar als ik gewoon normaal schakel moet er niks aan de hand zijn toch? Ik zal, zodra het een keer echt mooi weer is, proberen om er mooie foto's van te maken. De dealerfoto's zijn namelijk niet echt om over naar huis te schrijven. |