#1
|
||||
|
||||
Golf I Cabrio Brandstofprobleem??
Sinds enige tijd heeft onze Golf I Cabrio uit 1985 een probleem tijdens het rijden. Hij verliest dan opeens volledig vermogen en loopt alleen nog stationair.
Dit gebeurt vooral bij bergop rijden. Het lijkt erop dat hij te weinig brandstof krijgt bij bergop rijden. Na even stoppen en wachten loopt hij weer een kort stukje. Iemand enig idee wat het precies kan zijn? Ik ga in ieder geval van het weekend de brandstoffilter vervangen. Andere dingen die ik moet controleren? Als ik me niet vergis heeft deze auto geen opvoerpomp. Het gaat om een 1.6 blok met carburateur (de beruchte Pierburg 2E). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zo is er met de auto niet te rijden.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#2
|
|||
|
|||
Ga er maar vanuit dat het aan de carburateur ligt klxtx kxt dingen. Kijk je vacuum eens na en kijk of ie op de automatiche choke reageert. Je hebt alleen een mechanische brandstofpomp, normaal gaan die dingen niet zo gauw kapot, maar die carburateur is een onding.
Groetjes en succes. Ron |
#3
|
||||
|
||||
kijk ook even in de tank, of er geen rotzooi/roest in zit. Dit zorgt ook voor dezelfde problemen.
|
#4
|
|||
|
|||
Loop alles even na,filters, leidingen, vacuumslangen, voetpakking carburateur en inderdaad de vulpijp en tank! Deze laatste 2 veroorzaken vaak problemen.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Even de tankdop eraf en de staat van de vulhals bekijken. Is deze slecht/door gerot. Zal er hoogst waarschijnlijk rommel in de tank zitten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Een carburateur die het al 25 jaar uithoudt is zo slecht nog niet in mijn beleving.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
of even onder de achterbank, het zwarte deksel verwijderen, alsmede de vlotter. Kijk je meteen in je tank, en kun je dus zo zien of er rotzooi inzit.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ga daar maar van uit, heb nu mijn 3e type 1 cabrio, en allemaal het zelfde probleem gehad, zooi in de tank en plotseling houden ze er zo mee op.
__________________
Clean Cabby, Hand made in the schuur New project, ROCCO 1 GTI WWW.VWUNDERDOG.NL WWW.RATSTYLE.NL Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Als je onderaan de aanzuigslang een afgezaagd benzinefiltertje monteert kun je zonder problemen weer verder kachelen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Zo heb ik het ook al meerdere keren gedaan |
#11
|
||||
|
||||
Jullie denken dus dat het aan rotzooi in de tank ligt?
Mijn vrouw heeft de tank ook al een keer helemaal leeg gereden wat natuurlijk ook niet echt aan te bevelen is omdat hij dan rotzooi aanzuigt. Echter is dit al maanden geleden en het probleem treedt pas sinds een week of 2-3 op. Ik zal de regulier brandstoffilter sowieso vervangen, omdat die in de afelopen 2-3 jaar nooit vervangen is geworden. Maar waar moet ik nou volgens jullie die afgezaagde benzinefilter monteren? Onderaan de aanzuigslang...dus bij de tank?? En hoezo een afgezaagde filter? Wellicht heeft iemand een foto waar een en ander duidelijk op te zien is. Voor diegenen die dit probleem hadden, hadden jullie dit ook alleen bij het bergop rijden en waarom treedt het juist dan op?
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#12
|
||||
|
||||
zwart deksel verwijderen, en ook de vlotter. Onderin de tank, zit een metalen pijpje. Daar doe je een kort stukje benzine slang aan, met een plastic brandstoffiltertje. Het afzagen is eigenlijk alleen nodig, omdat er anders niet genoeg benzine aangezogen kan worden.
Bij ons in de buurt zijn geen bergen,behalve haaksbergen . Maar bij mij deed ie het ook op een gewone rechte weg. Last edited by ronnie_v : 24-02-2010 at 14:11. |
#13
|
||||
|
||||
Bij Nijverdal heb je nog een hele hoge
|
#14
|
||||
|
||||
Tja, de regio waar ik woon noemen ze niet voor niets het 'Heuvelland'.
Dus als je een auto hebt die alleen maar bergaf rijdt dan kom je of niet ver of niet meer terug Ik zal dat met de filter in de tank eens proberen en ook de brandstofleiding doorblazen. Van het weekend eens kijken of dit de oplossing is. Alvast bedankt voor de goeie tip.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#15
|
||||
|
||||
Nijverdal kom ik niet meer. Daar sta je alleen vast
|
#16
|
||||
|
||||
Even ter info:
Afgelopen weken ben ik weer aan de cabrio aan het hobbyen en ik heb eerst de vlotter eens uit de tank gehaald en inderdaad zaten de gaatjes in het aanzuigbuisje helemaal dicht. Eigenwijs als ik ben had ik eerst even die gaatjes schoon gemaakt en toen weer terug gemonteerd. Hij liep toen al beter maar nog steeds niet vol vermogen bij vol gas. Daarna toch een oude filter open gesneden en gemonteerd en hij loopt nu weer prima, alhoewel het warmere weer er wellicht ook iets mee te maken heeft. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, had ik zelf nooit gevonden!
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dit moet ik in de tank ook nog eens nazien en desnoods filtertje plaatsen, heb de leidingen al doorgeblazen en nieuwe filter voor de carburateur geplaatst! Hij rijdt terug normaal maar krijg nog altijd rotzooi mee.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#18
|
||||
|
||||
Ik vermeld nog even dat de tank er van binnen brandschoon uitzag, bijna als nieuw. Ik heb nog even met een antenne-magneetje op het laagste punt gekeken of er stukjes roest of zo lagen, maar op wat kleine troep na bijna niets er uit gehaald. Het leek wel alsof er kalk in die gaatjes van het oude slangetjes zat.
Maar door het plaatsen van die benzine filter in de tank is het bijna onmogelijk om nog rotzooi aan te zuigen naar de motor.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#19
|
|||
|
|||
Fijn dat ie weer goed loop!
__________________
golf 1 cabrio!!! (´89) golf 1 gti pirelli w65 (´83) |