|
|||
|
|||
EGR klep 1.4 16v afdoppen of niet?
Ik heb voor de auto van mijn broertje waarvan de distrib riem gebroken was (zie mijn andere thread) inmiddels een mooi gebruikt blok gevonden.
De oude motor is een AHW motor,de 'nieuwe' is een APE motor. Ben vanavond begonnen het nieuwe blok op te bouwen; heb een nieuwe koppellingsset erop gedaan, en ben begonnen met de toebehoren (ontstekingsmodule, koelvloeistofverdeelblok, inlaat, etc) over te zetten. Het viel mij direct op dat de 'nieuwe' motor geen EGR klep heeft, ondanks dat het uit een nieuwere auto komt. Om zeker te zijn dat alles past, zet ik de inlaat en uitlaatspruitstukken van de oude motor wel over. Nu vroeg ik me alleen af of het zinvol is om de EGR klep af te doppen? Ik heb hier en daar gelezen dat deze motoren wel eens wat last hebben van onregelmatig stationair, etc. veroorzaakt door vervuiling in het inlaattraject door de EGR klep. Thanks voor alle feedback. |
|
|||
|
|||
wil ik ook weten, of als ik dat bij mij 1.6 sr kan doen
|
|
|||
|
|||
Bij afdoppen zal hij waarschijnlijk de storing doorlaat te klein weergeven.
Heb het echter nooit geprobeert hem af te doppen. |
|
|||
|
|||
Afdoppen kan wel, maar uit ervaring weet ik dat hij gewoon meer gaat gebruiken.. Lijkt dan wel of hij in 1 of ander noodprogramma gaat lopen..
Geloof niet dat de AHW motor er een storing in gooit van doorlaat te klein.. motor heeft nl. geen LMM.. |