#1
|
|||
|
|||
Blower/verwarming golf 1
Ik heb problemen met de verwarming in mijn golf 1
De blower van mijn verwarming blaast niet met constante toeren maar zakt heel vaak weg of stopt gewoon met blazen en alle 3 de standen. Maar ook als de blower in stand 2 staat te blazen en ik zet hem naar stand 3 stopt de blower even en gaat dan na ongeveer een minuut pas harder blazen of doet het helemaal niet meer. Ik dacht eerst dat het probleem in de schakelaar zou zitten dus deze heb ik vervangen maar ik heb nog steeds het zelfde probleem. Heeft iemand een idee Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Kachelmotor kapot?
|
#3
|
||||
|
||||
ik had het zelfde..!!
keuze schakelaar kapot.. bij was er iets weg gesmolten! succes
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#4
|
||||
|
||||
denk ook aan kachelmotor,koolborstels versleten.......en anders kachelweerstand.
suc7 |
#5
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk kachelmotor, vervangen wij ook steeds vaker....ik heb ze op voorraad.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#6
|
|||
|
|||
WD40 op het lager en de borstels spuiten[van de kachelblower]
Een paar x herhalen en de rechtstreeks 12 volt op de kachelmotor zetten Wil dit niet helpen dan alles vervangen |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat was bij mij ook de oplossing. Bij mij liep hij zo strak, dat je met de hand redelijk wat kracht moest zetten om 'm rond te draaien. Na een beetje WD40 loopt hij weer soepel. |
#8
|
||||
|
||||
Mijn broer heeft ook zo een probleem gehad.
Maar zijn blower zelf maakte ook veel lawaai. Andere blower en nieuwe relais gestoken. Heb dit langs de motorkap gedaan. Kabels van de oude relais doorgeknipt en nieuwe fichen op gezet en blowe terug ingebouwd. Is een beetje frul werk maar op een half uurtje tot een uurtje ben je klaar. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tips
|
#10
|
|||
|
|||
Ik ben laatst met mijn blower bezig geweest.
Als ik er 12v op zet begint hij te draaien maar niet snel. Verder doet hij het ook in stand 1 tot 3 als ik hem met de hand een beetje op gang help. In stand 0 meet ik geen spanning en in stand 1 tot 3 wel dus dat zit goed Hebben jullie verder nog tips en anders Bolku waar kan ik een nieuwe op jou site vinden? |
#11
|
||||
|
||||
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#12
|
||||
|
||||
Hier voor een gti: http://volkswagen.msk.ru/electro/golf83.zip
Even rechtermuisknop opslaan als doen of die link naar je adresbalk kopiëren. |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb helaas totaal geen verstand van elektronica maar vraag mij dus wel af wat het groene ding waar drie kabels in zitten is. Dit zit voor op mijn blower
|
#14
|
||||
|
||||
dat is je kachelweerstand, daardoor heb je de 3 standen vd kachelmotor.
Maar eerst WD40 proberen, 9,5 vd 10 keer, is het dan al opgelost. |
#15
|
||||
|
||||
Heb t zelfde probleem gehad, heb nu met WD40 gedpoten en hij draait al beter. Maar als ik de blower zou willen vervangen moet ik dan n gedeelte van het Dashboard los halen of kan ie er van buiten uit?
mvg Joy
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |
#16
|
|||
|
|||
Bij mij hielp WD40 perfect (werkt nu weer een jaar probleemloos). Kachelmotor vervangen hoeft niet van binnen uit, maar je moet onder de motorkap zijn. Rooster losdraaien (2 schroeven) en vervolgens de houder van de kachelweerstand verwijderen. Diezelfde schroef houd de ventilator ook op z'n plek. Bij mij zat er toen nog geen beweging in (afdichtband met zeer goede lijm), maar wat lompigheid heeft ervoor gezorgt dat hij los kwam. Om hem te verwijderen moet je overigens wel het ruitenwissermechanisme verwijderen...
Succes ermee! |
#17
|
||||
|
||||
K heb m vervangen lager was kapot. was idd niet moeilijk.
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |
#18
|
||||
|
||||
Ebay in Duitsland of Engeland zoeken. Kosten rond de 40euro. Even uitkijken met de verzendkosten. Ben je rond de 55euro klaar.
|
#19
|
|||
|
|||
Sinds ik de relais van mijn pinkers heb vervangen gaat gy gewoon niet meer aan mijn chauffage en ervoor wel .. en vroeger maakte die soms echt een krijsend en irritant geluid iemand die weet wat dit zou zijn ? rijd met een 1100 cc van 82
|
#20
|
||||
|
||||
Klinkt alsof je relais 17 niet helemaal goed erin zit. Doet je ruitenwisser het wel? Anders even met de hand aanslingeren onder de kap? Kan zijn dat je koolborstels op zijn... Ik ga hier morgen zelf ook naar kijken want die van mij heeft een vogel aan boord, een hele irritante vogel wel te verstaan!
__________________
Golf MK1 |