#1
|
|||
|
|||
welk precieze spruitstuk td g60 turbo ombouw
hoi
wil me g60 waarschijnlijk ombouwen naar turbo nu lees ik wel dat je een spruitstuk kunt pakken van een td of gtd of zelfs tdi. maar welke moet ik echt hebben???? welk bouwjaar welk golf jetta ???? heb al flink gezocht maar niks echt bruikbaars gevonden dank u |
#2
|
||||
|
||||
1.6 td en gtd zijn sowieso vrij klein en smal, dan zou ik op zijn minst gaan voor 1 van een 1900 td, of een tdi.
beste is je g60 spruitstuk deze flowt veel beter.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik wil me er niet mee bemoeien. Lees dit en snap niet wat je bedoeld. hoe moet hij daar zijn turbo aan gaan knopen? aan een g60 spruitstuk is het niet bepaald plug and play |
#4
|
|||
|
|||
Ok bedankt maar kan ik gewoon op me originele spruitstuk een turbo schroeven? Of zou daar een adapter voor in handel zijn? Gr
|
#5
|
||||
|
||||
sorry ik dacht een stap verder, en bedoelde het inlaatspruitstuk.
ik dacht dat je mis in de knoop kwam met je ori inlaat spruitstuk door het plaatsen van een turbo.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#6
|
||||
|
||||
ik denk dat het handig is als je eerst eens vermeld wat voor turbo je hebt,of wilt gaan kopen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
|||
|
|||
zat zelf te denken om ff een compleet setje van een diesel te proberen zoiets als deze:
http://auto-onderdelen.marktplaats....&fta_ind=9&fs=1 ik weet de voor en nadelen van een diesel turbo ben niet zo hoog in toeren rijdende maloot maar zou dit zo passen kwa aansluitingen op het blok?? en waar is die extra flens voor op het spruitstuk??? gr |
#8
|
||||
|
||||
voor de egr klep
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Gewoon afdoppen dus
__________________
"73 Käfer |
#10
|
||||
|
||||
Is een optie...hebben wij ook een paar keer op een G60 gezet.
Liep goed, als een kanon van onderuit en tegen de 200 pk. De kleine turbo begon vanaf ongeveer 5.000 rpm in te houden, maargoed 5.000 rpm in de 5 is hard genoeg om je rijbewijs kwijt te raken.....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#11
|
|||
|
|||
ja precies maar ga niet voor de top aan pk's
200 vind ik netjes en dan in toekomst keer grotere turbo erop ofzo maar dit spruitstuk past dus gewoon op me motortje?? 1 op 1 over te zetten dus?? heb ook wat gelezen over een multiriem van een volvo 850 te pakken voor dynamo en waterpomp is dat waar? groeten |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ten eerste als je zon project gaat beginnen, werk dan voor je eigen en met je eigen, hecht niet te veel waarde aan internet en aan elle lange indianen verhalen , en probeer zoveel mogelijk dingen zelf gewoon uit te vogelen. bijvoorbeeld op onderdelen site's. gebruik je gezonde verstand en je zult zien dat je heel ver kan komen.. haal je glader er af, span een draadje om de poelie's die je overhoud,meet dan het draadje op. en ga naar de winkel met een maat en dikte van de riem. dan krijg je vanzelf een riem... heel simpel. kan je veel zoek en denk werk schelen de turbo's van alle diesel motoren op de 16v pomp verstuiver motoren na passen op jouw kop, uiteraard met bij behorende spruitstuk. koop een 1749 vc turbo deze komt van een 1900 tdi af met 150 pk. jouw motor is een 1800,en dan incombinatie met een beetje mishandeling van je turbo kan je snel uitkomen op de 250 a 300 pk mits goede flow en standaard compressie. houd er wel rekening mee dat deze turbo's zoals jij in je hoofd heb, zo geheten vnt turbo's zijn, dit werkt anders/heel anders dan de wastgate turbo's zoals iedereen die kent. aansturing etc geschiet dus ook heel anders. vnt turbo's draaien gemiddeld 2x zo hard in de rond (standaard motoren voluit met een gemiddeld toerental van 250.000 toeren/perminuut,en zijn veel kleiner dan wastgate turbo's.de 1749vc zal een slakkenhuis hebben van ongeveer 11cm, dus je ziet een klein turbotje,maar wel met heel veel lucht de flens bovenop het spruitstuk is origineel voor de egr klep, las dit gat dicht of maak er een plaat op. het punt zit mooi centraal houd dus in je achterhoofd dat je daar bijvoorbeeld ook ooit is een mooi'en egt sensor kan plaatsen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 22-01-2010 at 18:38. |
#13
|
||||
|
||||
alleen,hoe wil je de vnt aan gaan sturen/afregelen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
je zou kunnen zeggen dat je de turbo onbedient op vol draaien zet, en via een druk membraam aangesloten op je turbodruk de turbo terug laat regelen, en dan via een gaskabel aangesloten aan je gaspendaal en aan de vnt hevel een maximum terug te regelen weg laat maken. als je dan volgas geeft heeft de hevel een max aanslag zodat deze niet te ver afgeregeld word en gaat schommelen. dit zijn dingen die je niet kunt berekenen/uitzoeken vooraf of op i net dan moet je gewoon proberen en custom afstellen. ik ga mijn turbo zo ook aansturen.. je moet dan alleen niet raar opkijken dat je met 1000 toeren al een spruitstukdruk hebt van 1,5 bar. grootste gevaar wat je alleen kan krijgen bij een laagtoerental/slechte flow en een grote opbrengt dat de turbo gaat fibreren ( dit heeft een officiele naam) want hierdoor kan de as van de turbo breken.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#15
|
||||
|
||||
juist,dat bedoel ik....
normaal word met een vacuumventiel/magneetklepje(hoe het ook mag heten) de turbodruk geregeld,je zou eigenlijk zoiets na moeten maken. als de turbo z'n druk niet kwijt kan word de levensduur aanzienlijk verkort om het maar eens mooi te zeggen...maar waarom geen andere turbo?ben je toch veel sneller klaar?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
kan ook.. maar vergis je niet in de mogelijkheden met een vnt, met een vnt kun je op een heel groot gebied druk maken,en een confesioneele wastgate turbo heeft altijd een relatief kleiner gebied waarbij hij zijn max druk kan leveren. is toch niks mooiuhr als je bij 1200 toeren al vlink vermogen heb tot een 6000 toeren.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#17
|
||||
|
||||
heb je gelijk in,er komen alleen ook zoveel extra uitvind-dingen bij kijken t.o.v. een conventionele turbo.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
dat is toch ook de uitdaging? en waarom je zelf kunstmatig dom houden,door aldoor maar voor de makkelijkste weg te kiezen die een ander al meerdere malen belopen heeft !! aan de topic starter, het is wel van belang een egt meter te plaatsen voor deze turbo. egt waardes van boven de 950 graden zijn zeer schadelijk, de vanen kunnen dan smelten/buigen/breeken.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#19
|
||||
|
||||
jij en ik staan er volgens mij niet om bekend dat we ons kunstmatig dom houden
ik probeer voor TS te denken,weet nl niet over hoeveel technische bagage hij beschikt?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
Klopt allemaal, wij hadden ook een variabele turbo gebruikt en die stuurde we aan door....uh...uh...hahaha, dat was ons teveel werk...
We hebben de vanen gewoon vastgezet. Egt is idd een aanrader, de eerste turbo klapte na een langdurig ritje autobahn. Daarna JD laten chippen en bij mijn weten rijd -ie nog steeds ( ombouw gedaan in 2001) Maar idd zoals Frank ook zegt; gewoon doen, zo zijn wij er ook achter gekomen
__________________
Groeten, Jeroen. |