|
|||
|
|||
caddy 1.9 sdi vermogen problemen
hoi mensen..
misschien dat een van jullie mij kan helpen: de auto: caddy 1.9 sdi bj99, 180.000km tijdens een snelwegrit, merkte ik op dat mijn caddy geen trekkracht meer had/ net of ik een aanhanger achter me had zitten met 3500 kg!. dus symptomen: - maakt naar mijn weten meer herrie, lijkt erop alsof er een gaatje in de uitlaat zit (soort van landbouwvoertuig zeg maar) - trekkracht is zeker met 50% afgenomen - starten gaat wel zonder problemen.. dus starten en lopen.. kan het zijn dat er ergens het e.e.a verstopt zit waardoor het blokje zijn vermogen niet kwijt kan? of sensor defect? een van jullie een idee waar ik moet beginnen met zoeken..? alvast bedankt!
|
|||
|
|||
EGR klep die niet meer functioneerd misschien
|
|||
|
|||
Quote:
hoi martijn, is een EGR klep dat "ijzeren" potje met een staafje erin.. ? zo ja is dit eenvoudig los te halen en eventueel schoon te maken? of moet de klep vervangen worden? zeker weten is natuurlijk de computer v.d auto uitlezen? alvast bedankt..
|
|||
|
|||
Gisteren nog de EGR klep schoongemaakt,
en de vacuum/lucht slangetjes iets of wat ingekort. maar dit heeft helaas niet geholpen. stationair loopt de auto netjes, zodra er "gas" gegeven wordt maakt het blok een enorme herrie.. blokje misschien overleden? otzie
|
||||
|
||||
zit je kat niet dicht?
|
||||
|
||||
Quote:
hahaha ,dacht ik ook meteen heb ik ook een keer gehad met sdi k caddy leeg halen en verder snorren
|
|||
|
|||
rookt de caddy ook erg als je stationair plankgas geeft?
|
|||
|
|||
Quote:
de caddy rookt als een idioot! als je stationair draait en plankgas geeft.. ondertussen heel het ding aan het demonteren voor onderdelen.. heb ook nog een caddy tdi, zet daar de mooiere onderdeeltjes op, rest gaat de verkoop in.. blok is denk ik gaar? vooral bij gasgeven, maakt blok een pokkeherrie.. stationair draaien is gewoon normaal geluid, dus geen power en een hoop herrie.. lagers?? otzie
|
|||
|
|||
Ik zou de timing van de distributie eens checken.
|
||||
|
||||
ik heb een keer hetzelfde probleem gehad met mijn audi a6, rookte en trok niet meer topsnelheid was ook zwaar gedaald, achteraf bleek dat de lucht massameter stuk was
|
|
||||
|
||||
caddy
N75 klep stuk?
|