|
||||
|
||||
doorgebrand relais, 43, gti 16v
ik heb laatst mijn zekeringkast los gehad.
en nou heeft mijn vader een van de relais op de verkeerde plaats gezet dat krijg je dervan als je effe niet oplet maargoed toen het begon te roken snel eruit getrokke maarja het kwaad was al geschiet. het gaat om relais met nummer 43, (staat er in het wit op) van het merk volkswagen, siemens het is geen egt relais, op het plaatje staat een soort van transistor. maar ik heb het ding opengemaakt, en nou blijkt er iets van een klein ic'tje in te zitten. als ik het relais nu erin druk waar hij hoort te zitten dan komt mijn temperatuur meter helemaal tot op het bovenste punt, als ik hem op contact zet. als ik hem eruit laat dan blijft hij beneden, maar volgus zag ik pas volgus mij toch dat de temperatuurmeter wel werkt als de motor loopt. ik heb er geen idee van wat nu precies dit relais doet, ben op de sloop geweest en in geen van de golfjes zat dit relais. daarom vind ik het raar als het toch voor de aansturing vd temperatuur meter is. het gaat om een golf gti 16v motorcode KR uit 1986, kan iemand mij misschien meer vertelle over waar het relais voor is en wat hij doet? en waar kan ik hem het beste halen, bij de vw dealer? want hij is toch kapot bedankt alvast
|
||||
|
||||
nr 43 heb ik wel voor je
|
|
|||
|
|||
Koelmiddelpeilcontrole
Heb er wel liggen |
|
||||
|
||||
Inderdaad, deze stuurt je lampje aan als je koelvloeistofpeil te laag is.
Te vinden in elke Golf 2 met peilsensor in het koelvloeistofreservoir.