#1
|
|||
|
|||
G40 vr6?
Hee, ik wil een project gaan maken van mijn G40.
Zat te denken aan een Vr6 blok eirn te hangen. Wat komt hier allemaal bij kijken, qua kosten. Het blok zelf kost maar 300 euro maar de bijkomende kosten? Ik hoop wat meer informatie te krijgen. Gr. rens |
#2
|
||||
|
||||
houd je van hard gaan en bochten? aangezien een vr6 stukken zwaarder is in t voor onder zullen de bochten wel wat minder worden.....
|
#3
|
||||
|
||||
een G40 VR6 zal het nooit worden
word dan gewoon een Polo VR6 :P
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Ik wil gewoon als eerste weg zijn bij het stoplicht:p
en ook voor de show, ben van plan er ook mee naar shows te gaan als die helemaal klaar is. maar wat komt er allemaal bij kijken? kan op het web niet zo veel info vinden. ArjenE daar heb je gelijk in:p Alvast bedankt. |
#5
|
||||
|
||||
Als er een KR in gebouwd wordt plaatsen ze meestal een Salzmann frame dat weet ik wel en die zijn prijzig! Zo'n 800,- voor een gebruikte op ebay.de.... Nieuw vind je ze hier wel en misschien andere info voor ombouw ook wel? verder zou je denk ik zitten met de motorsteunen om lassen en schutbord aanpassen?
|
#6
|
|||
|
|||
Oke bedankt, hebben ze ook van die frames voor een Vr6?
Vind vr6 blokken er gewoon super mooi uitzien. Als ik er zo'n KR blok inbouw hoef ik dan alleen maar zo'n frame te kopen en dan past het al. Aansluiten en rijden of komt daar nog meer bij kijken? Gr. |
#7
|
||||
|
||||
misschien dat je t maar eens vragen moet op het 86c register
|
#8
|
||||
|
||||
aansluiten en rijden, ja dat klopt..
Maar je moet nogal wat aansluiten NIETS past zomaar, ALLES moet aangepast worden. Er is geen bestaande uitlaatlijn voor, aandrijfassen passen niet, schakelmechaniek past moet aangepast worden, kokers moeten aangepast worden (blok is te breed voor de polo), schutbord moet er uit, anders is er niet genoeg ruimte voor het blok, etc. etc. etc. Ik denk dat je die 300,- makkelijk x 10 mag doen voordat je een rijdende auto hebt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
En dan x2 omdat je je remsysteem ook volledig moet aanpassen en er genoeg dingen zijn die later naar boven komen
__________________
VWCulture.nl
|
#10
|
||||
|
||||
Als je als eerste weg wilt zijn bij het stoplicht vertrek je toch gewoon bij rood licht...
Enige dat ik je nu al kan vertellen is dat je er met 300 euro nog lang niet bent. Niet met een KR en niet met een VR6. Denk eerder aan het tienvoudige.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Als het je wel lukt om in te bouwen ,heb je wel iig als eerste je banden kaal bij t stoplicht
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Of gewoon vooraan in de rij gaan staan...?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Alleen 's Nachts en op zondagen rijden...?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
|||
|
|||
300 lijkt mij natuurlijk ook niet mogelijk.
3000 euro is ook geen probleem, maar vroeg me alleen af wat er nou alleaal bij komt kijken. maar iig bedankt |
#15
|
||||
|
||||
Voor 300,- haal je waarschijnlijk ook een VR6 blok waar je nog een kettingrevisie aan kan gaan doen..
Kortom, er is volgens mij niemand in NL die een VR6 in een polo heeft gelepeld, daar is een reden voor. Salzmann levert geen VR6 frames voor een 86C polo, omdat het niet een voor de hand liggende keuze is. Zie hier, het blok ligt van voor tot achter in de motorruimte, zelfs zonder schutbord wordt het dringen geblazen De koeling zal je flink moeten aanpassen, onderstel nog erger, en het de carrosserie aan de voorzijde moet flink versterkt worden. Een originele G40 scheurt vaak al aan de chassisbalk, laat staan als je er een zware/sterke VR6 in legt. Als ik naar deze polo kijk (afbeelding), dan moet je een flinke hap uit je chassisbalk halen aan de rechter kant, anders past de motor met bak niet in de motorruimte. Nu ik er wat langer over denk vraag ik mij af: Hoe handig ben je? ga je het zelf doen of laat je het doen? Hoeveel tijd trek je hier voor uit? Als je als eerste bij het stoplicht weg wilt zijn kan je beter op zoek gaan naar een tweedehands EVO of Impreza, dan ben je sneller bij het stoplicht én rij je al op het klaverblad, terwijl al je vrienden nog met hun polo VR6'en bij het stoplicht staan te burnen.. Een nette afgebouwde polo2f VR6 zal je net zoveel gaan kosten als een snelle (super)car..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
|||
|
|||
Kan je beter €3000,- in je PY blokje pompen. Haal je ook leuke resultaten mee. Zo niet nog betere als met een VR6.
|
#17
|
||||
|
||||
alle 2 de balken moeten compleet veranderd worden!!!
dit is alleen nog maar een andere versnellingsbak ken je nagaan als je er een 6cilinder inbouwd hoe je de andere kant moet bewerken volgens mij hebben al die big blocks ook een motorsteun bij de stabilisator stang ergens!! als je dat bij een polo maakt vauwt ie dubbel |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
dat zou ik nou nooit doen koop dan een echte motor 1.6 en maakt die g40 of g60 voor 3k heb ik een mooie 16vG60 |
#19
|
||||
|
||||
Oh ja, een echte motor.. Maar daar moet je ook een 'echte man' voor zijn toch?
Maak dat ding nou eens af Richard, ik wil daar wel eens een filmpje van zien..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#20
|
||||
|
||||
Waar denk je dat ik mee bezig ben als het zo makkelijk was was die allang klaar maar dit mannekuh het daar tijd voor nodig en zin, dat laatste ontbreekt vaak!!
ik heb meer hobby,s |