#1
|
||||
|
||||
Caburateur bevriest?
Hallo,
Zojuist een polo coupe voor daily opgehaald... Nu zei de vorige eigenaar dat de carburateur af en toe bevriest, en dat is eigenlijk best wel heel irritant Op de search lees ik dat dit wel vaker voorkomt, maar eigenlijk nergens hoe ik dit kan voorkomen? Wie-o-wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem oplos? Hier een aantal gegevens: - Motorcode: mh/2g - Cilinder inhoud: 1272CC - Bouwjaar: 1989, Polo coupe. - Luchtfilter en brandstof filter zijn al vervangen.
__________________
VWCulture.nl
|
#2
|
||||
|
||||
vooral zien dat de verwarmingsbuis van de uitlaatcollector naar de luchtfilter aanwezig is zodat er warme lucht naar de carburator kan stromen..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Het was mij al opgevallen dat die vacumklep die dat geregelt niet werkt, dus morgen ga ik zoiezo zorgen dat de lucht bij het uitlaat spruitstuk vandaan word gepakt. Weet er iemand voor de rest nog optie's om dit te voorkomen? Ik zal nog even de klacht duidenlijk beschrijven: Als ik rijd slaat de motor af en toe af. Dan na een tijdje doorstarten, flink met het gaspedaal te pompen slaat de motor aan, meestal meteen weer af. Dan probeer ik het nog een keer, laat ik de motor even draaien en dan is er geen probleem. Tot ik weer ga rijden, met name boven de 60 viel het me op.
__________________
VWCulture.nl
|
#4
|
||||
|
||||
Zowiezo inderdaad zorgen dat de aanzuigslang van spruitstuk naar luchtfilter aanwezig is, en dat de klep werkt. Sommige kleppen zijn handmatig verstelbaar, niet automatisch. Als hij automatisch is maar niet werkt kun je'm altijd nog handmatig omzetten?
Vrijwel alle blokken hebben een of andere manier van inlaatverwarming. Soms door doorstroming koelvloeistof, soms electrisch (grote rode draad onderaan inlaat, binnenin zit een soort 'egel'), soms door een verbinding met de uitlaat. Whatever het is bij dit blok, check de werking even
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga er morgen even mee aan de gang, het mega luchtfilterhuis zat overal voor en had geen zin om die er nog af te halen Morgen heb ik daar wel zin in
__________________
VWCulture.nl
|
#6
|
||||
|
||||
inlaatje van een mh met egel dus |
#7
|
||||
|
||||
én koelvloestof verwarming. Superchique.
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Tja, dat is nou een Polo.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Morgen maar eens kijken of de 2 bovenstaande krengen aangesloten zijn En als die dan nog bevriest weet ik het ook niet meer
__________________
VWCulture.nl
|
#10
|
||||
|
||||
Gloeilampje in je luchtfilter? Zo deed ik dat wel eens bij m'n brommer
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Is dat niet brand gevaarlijk ivm met warmte/brandstof dampen? In theorie moet het idd wel werken omdat het lampje warmte afgeeft, maar wat voor lampje gebruikte jij daarvoor? (Koplamp H4, remlicht, stadslicht etc.)
__________________
VWCulture.nl
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
bouwlamp met verlengsnoer toch?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Kleintje dan
__________________
VWCulture.nl
|
#14
|
||||
|
||||
Koelvloeistof verwarming zat al aangesloten op de inlaat...
De regenklep voor warme/koude lucht is kapot dus heb ik die nu zo aangesloten dat de auto contineu warme lucht aanzuigt van de uitlaat... Wel zag ik dat de voetpakking voor de helft gescheurd is aan 1 kant, morgen meteen even een nieuwe bestellen... Kan dit het probleem zijn?
__________________
VWCulture.nl
|
#15
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:43. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
De motor loopt super, zowel op de shoke als gewoon... Tot tijdens het rijden de carburateur af en toe bevriest
__________________
VWCulture.nl
|
#17
|
||||
|
||||
Zou het misschien helpen om Euro98 te tanken IPV Euro95?
__________________
VWCulture.nl
|
#18
|
||||
|
||||
Helpen tegen de bevriezing? Nee..
Is het echt de carb die bevriest? Maak het luchtfilter anders makkelijk afneembaar (lees: los er op) en kijk, als hij weer eens afslaat, eens rap in de carburateur... Carburateur ijs vormt zich in de venturi (de 'keel') waar de drukafname en de verdamping van een vloeistof de temperatuur verlagen.
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is een goed idee, dan kan ik het iig controlleren... Zie ik dit gewoon door een letterlijk ijslaagje in de carburateur? Morgen ga ik ook even een nieuwe Thermostaat halen en aankomend weekend er in zetten, want de temperatuur van de motor blijft erg laag (snelweg komt ie nog maar net uit het shoke gebied)... En de vorige eigenaar had al een stuk carton voor over ongeveer 1/2de van de radiateur gedaan omdat de temperatuur anders helemaal niet opliep. Het lijkt mij dat daardoor de inlaat ook niet optimaal verwarmd word door de koelvloeistof, de kachel word hierdoor ook bepaald lekker warm...
__________________
VWCulture.nl
|
#20
|
||||
|
||||
Pressies en je blok kan stuklopen als de auto niet goed warm word voor een lange tijd.
__________________
"73 Käfer |