Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-12-2009, 17:59
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee

Default Hulp nodig bij demonteren dashboard golf mk1 1986

Door ingebrande kabels veroorzaakt door een defecte lichtschakelaar/dimmer, ben ik genoodzaakt, een nieuwe kabelboom te installeren.

het probleem waar ik tegen aan loop, is dat ik het dash niet verwijderd krijg.

Wat heb ik al los: alle dash schakelaars, km paneel, radio, verwarming, asbak, ventilatie bakjes aan zijkanten, de 4 schroeven aan de zijkanten (ter hoogte van bovenste deurscharnier).

Er zijn 3 schroeven op 2 punten die onderaan het bovenste dash gedeelte zitten, deze 2 zitten weer vast op een metalen stellage achter het dash, waar oa het verwarmings element op vast zit. Ik krijg deze niet los, want ze liggen een beetje schuin verzonken. Maar moeten deze los? En blijft dit metalen ding zitten, of komt dat ook mee los als je het dash weghaalt

Ik zie ook nog een schroef zitten, achter het asbak gedeelte, moet deze ook los? Zie foto’s voor deze 4 schroeven. http://yfrog.com/5908122009289editjx

Wat mis ik verder nog? Zitten er nog schroeven onder de motor kap die het dash vasthouden?

Het onderste gedeelte dash, dat over de breedte loopt, onder stuur, asbak en handschoenvakje, kan dat ook los, het lijkt of hier voor popnagels of iets dergelijks gebruikt zijn.

Is het daarna een kwestie van het dash eraf schuiven? Richting stuur, of naar boven?

Kan het stuur blijven zitten, of moet dat er ook van af?

Heeft niemand een tutorial liggen in een of ander werkplaats boek, of van internet hoe dit moet. Ik zal toch niet de eerste zijn die hier problemen mee heeft.

mvg Ari
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 18:33
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

op foto 1 kan je laten zitten op foto 2 er uit schroeven, al weet ik niet zeker of dit wel nodig is . het onderste balkje kan er af de zwarte dopjes die er in zitten zit een klein pinnetje in de midden deze kun je met een klein schroevendraaiertje gewoon door drukken naar binnen toe dan vallen de pennetjes vanzelf op je vloerkleed. nee er zitten geen draadeindjes onder bij je ruiten wissers daschbord zit gewoon geklemd dus gewoon hard trekken, nadat de rest allemaal los is. stuur moet er wel vanaf!! gewoon ff goed kijke is absoluut niet moeilijk.
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 20:25
Forum Newbee

Dank, weet jij hoe ik het stuur er af haal. Als ik het klepje tussen de toeters afhaal, dan zie ik een bout vrij diep in het stuur zitten, is het alleen deze losmaken, of moet ik ook de kapjes die onderaan het stuur zitten los maken? En voor die dikke bout, moet dat nog met speciaal gereedschap? Welke maat is deze bout?

mvg

Last edited by arigoud : 08-12-2009 at 21:07.
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 20:33
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore

ik heb mijn dashboard eruit gehaald zonder het stuur te verwijderen, dus volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Old 08-12-2009, 20:38
Melvin Melvin is offline

Ik zou het wel doen in ieder geval, en je hoeft alleen die centrale bout los te maken...

Gewoon een beetje aan je dash hengsten dan weet je vanzelf waar ie nog vast zit!

Enne, golf mk1 1986?
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 20:47
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

cabrio
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 20:49
Melvin Melvin is offline

Ahja, tuurlijk!
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 21:11
Forum Newbee

Als het alleen die centrale bout is, dan is het lijkt mij qua ruimte wel handig. Weet iemand die maat, toevallig?

Ik meen ergens gelezen te hebben. dat er in de motor ruimte, nog 2 of 4 bouten zitten, onder de waterbak, die het dash vast houden, klopt dit, of heb ik het helemaal mis..

almaar weer merci
Reply With Quote
Old 08-12-2009, 21:12
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

Ja, alleen centrale moer, weet niet zeker maar dacht 24 of zoiets
Old 08-12-2009, 21:13
Melvin Melvin is offline

24 idd
Reply With Quote