Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-12-2009, 10:38
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default Brandstofpomp en -filtertje

Ik heb af en toe bij een koude motor (vooral in 2e en 3e versnelling) dat de motor inhoud wanneer je gas geeft en hem iets later wel opeens pakt. Ik had te horen gekregen dat het met de brandstofpomp of brandstoffiltertje te maken kan hebben.

Nou heb ik enkele maanden geleden al met een kleine beurt een brandstoffiltertje laten vervangen (met zo'n plastic gevalletje er omheen), maar ik hoorde van een kameraad dat het groen omcircelde geval in de foto hieronder ook een brandstof-filtertje is?




Of ligt het aan het rood omcircelde? Dat is volgens mij de brandstofpomp, toch? Het gaat om een Golf 2 1600cc benzine uit 1991.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2009, 18:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Groen omcirkeld is een bijpas
Daar zit de aanvoer en retoerleiding op
Het rood is ind de pomp

Probleem is denk ik meer de pierburgcarburateur
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2009, 10:30
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Wat kan er met die carburateur zijn dan? Is gewoon niet goed meer en zou vervangen moeten worden?

Het is iig vooral het geval bij een koude motor, dat hij soms af wil slaan bij wegrijden en dat hij regelmatig inhoud bij opschakelen (met name 2e en 3e versnelling).
Reply With Quote
  #4  
Old 11-12-2009, 12:15
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

up
Reply With Quote
  #5  
Old 11-12-2009, 12:35
BenLukkie's Avatar
BenLukkie BenLukkie is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 52
Default

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
Wat kan er met die carburateur zijn dan? Is gewoon niet goed meer en zou vervangen moeten worden?


Wat ermee kan zijn?? Dat wil je niet weten Past niet op n pagina... Heb er zelf ook 1 maar dan uit '85.. Loopt 'redelijk' nu..
Door de kou loopt het toch allemaal wat rommeliger... Rustig warm rijden, niet na de eerste bocht proberen te planken..

Vervangen zou kunnen maar de kans dat je een 'goede' pierburg vind is slim to none..
Je zou er een weber vervanger ( Weber voor golf 1.6 ) op kunnen schroeven, maar kost rond de 450E geloof ik..
Reply With Quote
  #6  
Old 11-12-2009, 12:42
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by BenLukkie
Je zou er een weber vervanger ( Weber voor golf 1.6 ) op kunnen schroeven, maar kost rond de 450E geloof ik..

Geen optie.. Ik ben niet van plan om honderden euro's in een een 18 jaar oude 1600 motor te pompen. Als het toch zover zou komen en er geen ontkomen meer aan is, is het aantrekkelijker om er een compleet ander blok in te gooien.

Maar toch heb ik al eerder van iemand gehoord dat het eventueel aan mijn carburateur kan liggen. Hoe kan ik controleren of mijn huidige carburateur nog goed of niet meer is?

Last edited by KJ-Golf : 11-12-2009 at 12:45.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum