#1
|
|||
|
|||
Turbo of Compressor op 1.3
Goeiedag,
Ik ben vanplan een turbo of compessor op mijn polo te bouwen. Maar ik ben bang dat mijn motor dat niet aan kan, Het is een 1.3 8v polo 6n 95er. Zelf heeft die niet veel kwtjes... De bedoeling is ook niet dat die teveel geblazen word. Zou dat wel gaan? en tothoeveel bar kan die geblazen worden ongeveer? Of heeft iemand andere sugesties voor een ander motor? Die zonder alteveel aanpassingen erin past? ( assen etc) Groetjes Dirkk Last edited by Dhiredj : 07-12-2009 at 10:39. |
#2
|
||||
|
||||
zoekfunctie je bent niet de 1ste met dit idee!
|
#3
|
||||
|
||||
Ja en als je geen dikke beurs hebt dan kom je ook niet ver. Aangezien lowbuget zoiets eigenlijk niet te realiseren is. Het kost allemaal veel geld namelijk. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#4
|
|||
|
|||
G40
|
#5
|
||||
|
||||
http://auto-diversen.marktplaats.nl...percharger.html
Serieus; een standaard 1.3 heeft een ongunstige compressieverhouding om zomaar geladen mee te willen rijden. Om op een goedkope manier meer vermogen te krijgen is het vervangen van de motor door een 1.6 (ABU/AEA/AEE) een beter idee.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
|||
|
|||
of als je echt een supercharger icm 1300 wil gewoon een g40 blok erin lepelen...
|
#7
|
||||
|
||||
ik ben op zoek naar een snelle motor voor mijn audi 50.
heb al 2 40er webers liggen maar nu de rest nog. weet iemand wat ik het beste kan gebruiken? zonder dat ik de kabelboom helemaal moet aanpassen... heb in de vorigge een G40 gehad, maar was echt geen pretje met de boom. wil nu gewoon een 1.3 met webers ofzo
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#8
|
||||
|
||||
abu erin proppen.. of een 1.4i 16v en dat op webers of motorfiets carb,s...
of trottle bodies.. |
#9
|
||||
|
||||
die 1.4 16V is dat het zelfde met de ophangpunten?
en met de kabelboom? hoe zit dat?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#10
|
||||
|
||||
als je op webers rijd heb je niet veel draadjes nodig om te rijden dus om de kabelboom zou ik me niet echt druk maken
je moet alleen een plaatje maken zodat je de verdeler van een 1.3 mh op de cilinderkop van een 1.4 16v kunt maken motorsteunen kan je gewoon over zetten zorg er wel voor dat je een 1.4 hebt waar een 085 bak achter past |
#11
|
||||
|
||||
gewoon turbo der opzetten en 0.3 bar draaien.
komt vast goed..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#12
|
||||
|
||||
heb al een abu aangeschaft
komt er maandag in... maar kan je met webers ook nog een turbo erop zetten?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#13
|
|||
|
|||
Kan wel, maar dan moet je aparte webers hebben, die de overdruk aankunnen(zijn geloof niet echt gangbaar, dus duurder) plus dat het niet zo lekker zal lopen, het afstellen zal vrij moeilijk zijn..
Dan kun je beter een set ITB's nemen met een goedkoop stand-alone management... |
#14
|
|||
|
|||
of ipv itb's, motorfiets carbs.
Scheelt in de kosten en loopt net als itb's ook als een kogel. Gr, Pim |
#15
|
||||
|
||||
weet iemand nog een mooi setje te koop dan?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |