#1
|
||||
|
||||
extreem verlagen ?
ik ben pas van de waterkokers op de luchtkoelers zijn overgegaan stoot ik op men eerste probleem
deze moet met de vooras op de grond liggen omdat ik air schoks ga steken maar ik heb verlaagde spindels , verstelbare as op zijn laagste stand ( dan de schroefdraad hier uit gedraaid dat deze nog lager ligt ) en ligt nog steeds op 2 cm met de vooras hoe kan ik nog lager ? gaat over een kever van '72 grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#2
|
|||
|
|||
jahoor je kunt zeker nog lager.
welke banden heb je voor erop liggen en wat voor fuseekogels heb je?
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#3
|
||||
|
||||
Kun jij niets betekenen voor die jongen rob ?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
smartbandjes vooraan fuseekogels zijn orgineel lijken mij heb ook juist gelezen op een webshop van verlaagde fuseekogels ,, is dit dan een must ? grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#5
|
||||
|
||||
De kans is groot dat je op het eind van je fuseekogels zit ja. Die "verlaagde" fuseekogels (zijn gewone kogels met iest meer ruimte) zouden kunnen helpen, al heb ik ze bij mij niet nodig gehad om aan de grond te komen...
__________________
Mijn garage: |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
dan miss nog iets , aangezien de bouten van de verlaagde as er al uit zijn en hij niet moet veren ,, show ding , kan ik niet gewoon die torsieplaten uit de as halen ook ? grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#7
|
|||
|
|||
als je wilt verongelukken moet je dat zeker doen.
je kunt je kever ook langsbrengen krijg hem zeker wel lager waar komen je airshocks vandaan als ik vragen mag
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
heb ze gekocht van een meneer uit tilburg , stonden tekoop op flat4free grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#9
|
|||
|
|||
Als je verlaagde spindles hebt met smartbandjes en een verlaagde as moet het lukken om je as op het dek te krijgen, en heb je in principe geen verlaagde kogels nodig, ze komen wel onder een beste hoek te staan maar op de grond staan zal hij.
het enige wat ik me kan bedenken is dat de adjusters er in een verkeerde hoek in gelast zijn. deze foto is met verlaagde spindles/smartbandjes en standaard fussee's |
#10
|
|||
|
|||
NO WAY! kan nooit zo laag zonder verstelbare as. met spindels zakt ie maar max 8 cm en smartbandjes mss max 5?
|
#11
|
|||
|
|||
idd zo laag kan je niet als je geen verstelbare as hebt. maar dat staat ook in de 1e post---> dat hij dat wel heeft, en dit hok hierboven uiteraard ook.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
idd , verlaagde as en spindels ,, maar een maat van me die veel van kevers kent zegt dat er iets verkeerd gelast is zoals hierboven al eens vermeld . is dit een groot werk en heeft iemand daar een foto en/of uitleg voor ? grtz jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#13
|
||||
|
||||
Er zit lengteverschil in de airshocks
Ligt aan welk type je hebt Mvg Robert |
#14
|
|||
|
|||
als ik het zo begrijp zitten er helemaal nog geen airshocks onder. je kan het bekijken door de bouten helemaal uit de adjusters te draaien en hem daarna te laten zakken, als hij nu wel helemaal op de grond staat zit het hem zeker in de adjusters die er in een verkeerde hoek in gelast zijn. zal wel even een foto opsnorren.
|
#15
|
||||
|
||||
Dit is met verstelbare vooras op ze laagst en spindels.
Dat is toch laag genoeg of moet het nog lager ? :p |
#16
|
||||
|
||||
super vet!! maar hoe rij je hiermee?
|
#17
|
||||
|
||||
[QUOTE=Kevert]Dit is met verstelbare vooras op ze laagst en spindels.
Dat is toch laag genoeg of moet het nog lager ? :p knip knip dit moet nog lager ! hij ligt bij mijn ongeveer evelaag of miss net iets hoger alleen heb ik die stabilisator stang niet , en aangezien ik op air schoks ga rijden wil ik hem met de as op de grond
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#18
|
|||
|
|||
Die stabilisator stang zou ik er eerst onder vandaan trekken.
Als je met airshocks gaat rijden hoef je je hier helemaal niet druk om te maken om hoe de adjusters erin gelast zijn. aangezien deze er of helemaal uit gaan (dus een rechte asbuis) of gewoon los zonder bout (zodat de adjuster vrij kan draaien) het hangt er een beetje van af hoeveel je gaat versmallen of je kiest om je torsiepakket te gebruiken of dat je een starre staaf neemt. bij een oud type as kan je de starre staaf bij airkewld bestellen, of de betere staaboer (weet wat je nodig hebt) bij een jong type as word het wat lastiger, naar mijn weten zijn deze niet zo te koop. maar uiteraard alles kan gemaakt worden. deze chromolybdeen assen zitten in deze 181 en werkt uitstekend. jong type as dus |
#19
|
||||
|
||||
[QUOTE=KustomCharged]Die stabilisator stang zou ik er eerst onder vandaan trekken.
Als je met airshocks gaat rijden hoef je je hier helemaal niet druk om te maken om hoe de adjusters erin gelast zijn. aangezien deze er of helemaal uit gaan (dus een rechte asbuis) of gewoon los zonder bout (zodat de adjuster vrij kan draaien) het hangt er een beetje van af hoeveel je gaat versmallen of je kiest om je torsiepakket te gebruiken of dat je een starre staaf neemt. bij een oud type as kan je de starre staaf bij airkewld bestellen, of de betere staaboer (weet wat je nodig hebt) bij een jong type as word het wat lastiger, naar mijn weten zijn deze niet zo te koop. maar uiteraard alles kan gemaakt worden. deze chromolybdeen assen zitten in deze 181 en werkt uitstekend. jong type as dus knip aangezien ik een luchtgekoelde leek ben ,, ga ik nog eens moeilijk doen dus dat torsiepakket kan ik vervangen door een vaste buis ? dan heb ik geen vering meer neem ik aan ( ook ni nodig maar handig om te weten ) die bout die jij bedoeld is dat die voor het verstellen van de hoogte van de as , die is er namenlijk al uit.. en wat zijn adjusters ,, > dit zit in de as neem ik aan en heeft iets te maken met je torsiepakket en ook nog heb ik een jonge vooras neem ik aan ( 1972 ) wat is hier anders aan , kank ik deze ook gewoon vervangen door een stalen buis als ik de maat weet ? alvast enorm bedankt grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#20
|
|||
|
|||
De adjuster is het "regelblok"wat in het midden van je as zit en waarmee je hem omhoog en omlaag kunt stellen. als je hier de bouten uithaalt en je hebt verlaagde spindles dan MOET je kever op grond liggen. is dit niet het geval dan zitten je schokbrekers er nog tussen die te lang zijn, of hij staat nog op de krik.
het torsiepakket word in het midden "vastgehouden" door je adjusters, als je een hele smalle as gaat bouwen kan je dit gewoon gebruiken omdat het zo kort en stijf word dat het bijna al een starre as word. (dit kan alleen als je het blok er wel in laat zitten) haal je de adjuster er helemaal tussen uit of ga je niet zo smal dan word het een slappe hap als hij in het midden niet ondersteund word. ben je er nog? :-) het torsie pakket van een oude as heeft een vierkant profiel, en van een jonge as heeft dit een "muizentrappetje" als je voor star gaat moet je dus staven laten maken als op boven getoonde foto. een stalen buis kan je proberen maar ik heb er geen goede ervaring mee, zowiezo moet je heeeeeeeel goed recht kunnen boren, gaten zitten contra, of je moet hem al inspannen op de een of andere manier, en gewoon staal tordeerde bij ons een beetje, wat resulteerde in een scheef hangende auto. ik zou zeggen; zet m op |