|
||||
|
||||
voor en nadelen golf variant, 85kw/74kw
ik ben dus op zoek naar een golf variant type 3
nu heb ik mijn keus laten vallen op een 2.0 85kw, of een 1.6 74kw wat zijn de voor en nadelen van bijde type's motoren, kwa verbruik, betrouwbaarheid, enz en wie er eventueel tips heeft waar ik op moet letten bij aanschaf is ook welkom
|
||||
|
||||
Ik zou kiezen voor de 2.0 met 85kw
Waarom? Omdat deze motor meer koppel heeft en naar mijn idee minder hard hoeft te werken voor zijn prestaties. Hoor in de regel goede verhalen over de 2.0 dat het een door en door ontwikkeld blok is. Hoe dat met de 1.6 is weet ik niet. Maar ga eens rijden in een 2.0 en een 1.6 en kijk wat je het beste bevalt.
|
||||
|
||||
Zou me stug lijken dat een 1.6 meer bevalt dan een 2.0!
|
||||
|
||||
Toevallig, ik was ook aan het twijfelen tussen die 2 versies en heb gisteren voor de 2.0 versie gekozen uit '95.. Ook omdat deze er beter uitzag dan de 1.6jes die ik heb gezien.. Kan hem morgen ophalen, yaaay!
Gewicht scheelt elkaar niet zoveel, verbruik zal wel iets hoger liggen, maar ik had ook het idee dat die 1.6 harder zou moeten werken om die 74kW eruit te krijgen.. Just my 2 cents... |
|
||||
|
||||
1600 motoren zijn de bakken niet sterk van.
|
||||
|
||||
Het scheelt 15 PK. Ik zou ze allebei proberen.
Een 1.6 met 74 kW is gewoon een stuk beter qua techniek lijkt mij. Als je uit 0,4 liter meer maar 11 kW extra kan peuteren. Qua prestaties en verbruik scheelt het overigens weinig. Aan de andere kant, als je meerekent wat Ferry24 zegt dan is de keuze voor de 2.0 wel makkelijker.
|
||||
|
||||
2.0 is oude techniek oerbetrouwbaar en oerdegelijk
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
ik heb zelf een 2l en het is een zeer betrouwbare motor. Hij hoeft en niet zoveel toeren te maken als die 1.6 en qua verbruik heb ik vorig jaar richting zwitserland 1/15 gehaald met een konstant tempo van 150 en de airco aan. Gemiddeld ligt mijn verbruik tussen 1/12 en 1/14.
|
|
||||
|
||||
Zou zeker voor de 2,0 gaan ,deze motoren zijn erg betrouwbaar ,en hebben een mooi hoog koppel zodat de motor veel minder hard hoeft te werken .
Het scheeld misscchien 'maar' 11 Kw ,maar het koppel is wel veel hoger ,en dat merk je in het veel soepeler rijden .
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een 1.6 met 55 kW gehad. Dat was een gewone Golf. Die was onderin fel te noemen. Daar was niets mis mee. Dus een 1.6 met 74 kW kan alleen maar prettiger zijn zou ik haast denken.
Uiteindelijk is de 2.0 wel zuiniger [als scheelt het niet veel] en krachtiger. Schijnbaar zijn ze ook betrouwbaar[der] en is de bak van een 1.6 wat zwak dus is het dan wel makkelijk kiezen nu!
|
||||
|
||||
K heb ook zo'n 1600 100 pk variant gehad. (op gas)
Bak al vrij snel stuk en heeft eigenlijk nooit goed gelopen op lpg Mooi zo'n tweelitertje doen dacht ik |
|
||||
|
||||
ik heb nu zelf ook een 1.6 55kw, maar echt vlot is deze niet, rij ook vaak met aanhanger, en dan is t niet voorruit te branden
maar ivm de kleine zocht ik een variant en kwam op deze 2 uit, had zelf ook wel meer de voorkeur naar de 85 kw, maar omdat de 74 kw voor enigzins dezelfde prijs wordt aangeboden, wou ik beide eens vergelijken! iemand tips waar ik op moet letten bij aankoop?
|
||||
|
||||
Dit is copy-paste vanuit elders op dit forum, maar das wat ik een beetje heb bekeken toen ik de mijne ben gaan checken:
Golf 3 aankoop puntjes ROEST overall!! -Spatbord randen -Dorpel -A stijl -Bodem -Wielkasten -Plaatwerk achter achterbumper Het voordeel is dat de carosserie vanaf 1995 verzinkt is. Dus wat minder roestgevoelig. miskrikschade Serieus; bekijk de dorpel op krikschade. De dorpels van een golf3 zijn niet zo heel erg sterk, vooral niet als er een krik op de verkeerde plaats gezet is. Bodem; onder het voetencompartiment van de achterbank/ruimte. Daar zit ook vaak schade van garagekrik(jes). Heb dit al meerdere keren gezien. Voorspatbordhoekjes helemaal onderaan bij de voordeur. Blijft vuil achter zitten en rotten van binnenuit. Rondom achterruit op de achterklep, vooral onder aan de ruit (roest) Rondom achterruitjes zijkant, vooral in de voorste hoek onderin (roest) Check of er geen rare smurrie onder aan de vuldop v/d koelvloeistof en klepdekseldop zit. Check verder of de 5-bak soepel schakelt, vooral in de 5. Die is kwetsbaar.. Vind dat we de remmen van een Golf ook niet mogen vergeten....Zijn zeker niet overbemeten, vooral wanneer er trommels achter gemonteerd zitten. Achterasrubbers, lagers en de elektrische extra's aan de auto.... Hier een fotoke van mijn nieuwe aanwinst: |