#1
|
||||
|
||||
Golf 1 Experts gezocht..
Een vraagje voor de slimme medemens;
Een tijdje geleden heeft mijn 1100 blokje het begeven. Er ligt momenteel een 1300 motor in. Echter wist ik geen raad met een pijpje. Het gaat om het pijpje dat te zien is op de onderstaande foto. Het is bevestigd aan de onderzijde van het inlaatspruitstuk. En er komt druk/herrie uit. (vergelijkbaar met de uitlaat) Is er iemand die mij kan vertellen waar dit pijpje voor functioneerd?? En hoe/waarop ik het beste kan monteren?? Bij voorbaat dank |
#2
|
|||
|
|||
als ik goed heb is dit, spruitstuk verwarming, voorkomt bevriezing van je carb in de winter.
|
#3
|
|||
|
|||
Yes indeed!
Maar zo werkt het dus niet! Daar hoort een slang vanaf te lopen die naar het bovenste slangetje gaat. Zie hier de afbeelding: http://www.volksforum.com/forum/sho...=Luchtfilterbak Last edited by JaapL. : 06-10-2009 at 17:00. |
#4
|
||||
|
||||
Is al is vaker naar voren gekomen deze vraag...
Toch maar aansluiten dus nu we de "koudere maanden" tegemoet gaan... |
#5
|
||||
|
||||
dit is een GF of GG motor cker
dit pijpje word inderdaad met een harmonica pijpje verbonden op je uitlaatvoorpijp. johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle snelle reacties
Zou dit betreffende pijpje dan richting de carburateur moeten blazen of zuigen ?? Ik neem dat die lucht moet aanzuigen vanaf de uitlaat, echter blaast het pijpje bij mij. Misschien een vastzittende klep of iets dergelijks?? |
#7
|
||||
|
||||
blazen anders verwarmt ie niet he..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Yeah talk dirty! Back ontopic...
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
Het pijpje wat vanaf je inlaatspruitstuk naar beneden loopt dient alleen voor de geleiding van warme lucht vanaf de voorpijp naar het spruitstuk.
Indien je dit met de vorige motor niet had,ben je een andere voorpijp nodig met een aansluiting voor dit pijpje. Er komt een flexibel deel tussen om de beide delen met elkaar te verbinden. Het systeem dient alleen voor de voorverwarming van het inlaatspruitstuk en mag dus niet blazen of zuigen. De lucht die je daar nu voelt blazen komt waarschijnlijk van je carterontluchting,daar zit op de bovenstaande foto nog geen slang op aangesloten nml. Gr Jan. |
#10
|
||||
|
||||
Ik zie op de foto nog een pijpje open.. Dit is CARTERONTLUCHTING, en deze BLAAST dus... even een slang eraan en onder aan je luchtfilterhuis zetten en klaar.
__________________
* GOLF1 1983 * * GOLF1 BIEBER CABRIO 1979 * * GOLF2 1990 * * OVAAL KEVER 1957 * * T2A 1968 * * T3 CAMPER DIESEL 1986 * |
#11
|
|||
|
|||
ik denk dat hij ook deze bedoelt.
Het kleine pijpje aan de achterkant van je blok is voor je carterontluchting. Deze moet met een slang naar je inlaat toe achter je luchtfilter. Dit pijpje blaast ook door de geringe carterdruk.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
||||
|
||||
Carterontluchting zit inderdaad nog geen slang op, maar dat even ter zijde.
De eerder genoemde druk/geluid komt echter uit het pijpje aan het inlaatspruitstuk (ja, hij blaast ). Is het misschien mogelijk dat een of andere klep (tbv voorverwarming) niet naar behoren functioneert?? Last edited by Rolow.. : 06-10-2009 at 22:01. |
#13
|
||||
|
||||
Zie onderste tekening:
Het pijpje op de foto ( nummer 14 op het plaatje ) moet dus gewoon , zonder klep, slangen of wat dan ook, op het uitlaatspruitstuk worden aangesloten. Sim-pel. Geen expert voor nodig toch?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
Thanx..
Het is ieder geval duidelijk hoe ik het moet aansluiten. Maar nou zit ik nog met een probleem. Als het pijpje van de voorverwarming is, zou hij moeten blazen richting de carburateur. Echter blaast hij bij mij vanuit de carburateur |