|
|||
|
|||
Jetta mk1, welke donor auto is het meest geschikt?
Hallo,
Ik ben sinds kort (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59708) in het bezit van een Jetta mk1. Deze wil ik verder opknappen. De Jetta is al roestvrij en opnieuw gespoten in een matte silver lak. Er moeten natuurlijk ook nog andere velgen onder. Nu mijn vraag: Wat voor donor kan ik het beste kopen? Welke VW heeft de meeste overeenkomsten? Een Golf mk1 of 2, een Scirocco misschien? Ik ben op zoek naar een donor waarvan ik het interieur (evt ook de zijpanelen), de remmerij, het motorblok = versnellingbak (de Jetta van mij is een 1.5 automaat) etc. over kan zetten zonder al te veel aanpassingen. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt Mijn Jetta: |
|
||||
|
||||
Remmerij kun je wel overzetten van een golf mk1 en jetta mk1. Je kunt ook de as van een scirocco overzetten (grotere remmen).
Stoelen en deurpanelen passen van golf mk1. Achterbank en panelen achter weet ik niet. Motorisch zul je wel veel kunnen overzetten van een golf mk1. Er worden onder andere op dit forum veel losse onderdelen aangeboden, dus een complete andere auto kopen is niet perse nodig. Last edited by Kaj_A : 18-09-2009 at 11:04. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je tips. Het is de bedoeling er een 1.8 GTI in te lepelen, een 8v of 16v, remmerij moet zo groot mogelijk. Beter een Scirocco halen zeker dan? Past het blok en remmerij van een Golf mk2 dan niet?
|
|
|||
|
|||
mooie jetta, maar inderdaad die velgen staan echt afschuwelijk...
kwa motor kan je natuurlijk ook voor een golf 2 gti of 2.0 8v gaan. Zijn eindeloos veel topics hier die het allemaal uitleggen (even searchen) |
|
||||
|
||||
Dan moet je ook rekening houden met een andere motorsteun/steunen.
Bolku (sponsor) verkoopt dacht ik ook adapters voor g60 remmerij. Wat Reuvers zegt, over motorswaps zijn heel wat topics te vinden. |
|
|||
|
|||
Ik weet dat meerdere blokken passen. Het gaat mij erom een donor auto te vinden waar ik de meeste onderdelen van kan gebruiken, een donorauto heeft wel motorsteunen. Het gaat mij ook om het interieur en evt. dashboard. Ligt al een schroefset onder, wil deze ook hergebruiken. Blok en remmerij wat er nu in-onder ligt is nog wel goed maar gaat mij te langzaam...
|
|
|||
|
|||
Een 1.5 is al een goed begin
De motor steunen kun je al gebruiken en een golf 2/3 blok pakken Het beste is ind een complete auto,grijp je nooit mis als je een onderdeel moet hebben Remmen kun je met adaptors zo groot maken als er in de velg past |
|
|||
|
|||
[QUOTE=Kiram]. Het gaat mij ook om het interieur en evt. dashboard. QUOTE]
Achterbank van een golf 1 past niet zomaar, heel andere bevestiging. Stoelen passen uiteraard wel van een golf 1. Succes met de ombouw! Als je de automaat gaat ombouwen tot handschakel wil ik je graag uitnodigen veel foto's van de ombouw te maken, dat vind ik wel interessant |