|
|||
|
|||
Martinus
Hallo andere forumleden,
Ik ben Martin, 28 jaar oud en woonachtig in Rotterdam. Ik ben als leerkracht in het basisonderwijs begonnen maar heb zojuist de overstap gemaakt naar de ICT-branche. Ik heb sinds een paar jaar een voorliefde gekweekt voor oudere Volkswagens en stel jullie bij deze ook gelijk mijn aanwinsten voor.. Allereerst mijn '83-er Golf 1 cabriolet: Inmiddels sinds vorig jaar mei in mijn bezit, een Golf 1 cabriolet uit 1983, waaraan de volgende zaken zijn gewijzigd: - er is inmiddels een ander motorblok ingegaan nadat deze mij helaas op een donkere februari avond langs de snelweg precies bij een parkeerplaats voor broederliefde, waarin ik zelf geen interesse heb, in de steek liet. Het andere blok wat erin gegaan is, is precies hetzelfde zodat er geen of nauwelijks aanpassingen gedaan hoefde te worden. Daarvan is gelijk de distribute vervangen en alles waar we toen toch gelijk makkelijk bij konden. - de overbodige koplampen zijn verdwenen en er zitten er dus nog maar 2 in de grill. - de pvc-kap had wat krokante stukjes welke niet langer met duck-tape te repareren waren dus is deze vervangen door een mooie Sonnenland-kap - er is een retro Momo-stuur ingegaan. Vooralsnog zal de Golf verder standaard blijven.. Tevens ben ik sinds vandaag de eigenaar van een originele Nederlandse Jetta 1 Coupe automaat uit '82. Welke er naar mijn mening wonderbaarlijk goed uitziet voor de volledige 79.000 kilometers die zij heeft afgelegd. De eerste foto's die ik van haar heb zijn helaas niet zo spectaculair, de verdachte plekken die voornamelijk zichtbaar zijn, zijn stof omdat hij al een tijd niet gebruikt was.. De Jetta zal wel een paar optische veranderingen mee krijgen: - verlaging, door middel van een schroefset - 15" lichtmetaal, ATS, Fuchs, BBS... we zien het wel - rechte oldskool groep A uitlaatje, zoals de Golf 1 GTI heeft (past deze overigens op een Jetta?) omdat er een gaatje in zit en er nu de APK niet meer doorkomt. De vorige eigenaar heeft wel aangegeven dat hij soms plotseling wil uitvallen, hij vermoedt dat dit met de carburateur te maken heeft (wat wil.. we hebben de oude nog liggen van de Golf) laten we hopen dat dit ook het probleem is... Het interrieur van de Jetta ziet er wonderbaarlijk goed uit, de hemel is spierwit en de bekleding vertoont slechts een enkele vlek (die wassen we er wel uit).. Daarnaast heb ik de mazzel van nog twee oldtimers gebruik te mogen maken: Een Volkswagen T1 uit '65, waarmee ik afgelopen zomer een heerlijke week op stap geweest ben in NL - Rotterdam > Valkenburg > Apeldoorn > Groningen > De Koog (Texel) > Rotterdam - met twee vrienden (gespot? ) Die handsome rechts is een vriend, die macho in het midden ook, ik sta links... Of ik kan ook nog wat mijlen maken in deze '68-er Porsche 912: Totaalplaatje van de T1 en Porsche: Ik vermoed dat op dit forum wel op de juiste plek ben wanneer ik vragen heb waar ik zelfstandig niet uitkom.. Martin |
|
||||
|
||||
Wow die porsche en t1 zijn echt gaaf! Welkom jij bent hier heel goed terecht gekomen bij volksforum.
|
|
||||
|
||||
Welkom en shit wat ben ik jaloers op die t1 zeg pracht auto.
|
|
||||
|
||||
Welkom, prachtige dubs zeg!
|
||||
|
||||
mooie auto`s zekers de bus toppie
|
|
||||
|
||||
Welkom en mooie auto's. Goede keuze om over te stappen op ICT (heb het ook een jaar geleden gedaan)
|
|||
|
|||
Martin,
10cm naar beneden, fuchs-en erop en poetsen dat ding. Ik kom hem z.s.m. even bewonderen! |
|
|||
|
|||
Hey Erik (de eigenaar van de T1 en Porsche)
De laatste berichten zijn dat hij woensdagavond in P. staat, dan zal ik er zeker de nodige poets-uurtjes op los laten.. Fuchs zijn inderdaad erg leuk, maar ook ATS-jes een BBS blijf ik erg leuk vinden.. tevens voel ik ook wel wat voor verbreed staal.. maar first things first, eerst zorgen dat hij door de APK komt..
|
||||
|
||||
Mooi speelgoed heb je....
|
|||
|
|||
wow! die t1 bus is super man!wees daar maar zuinig op
|
|