|
|||
|
|||
Meebrandende knipperlampen
Ik zit eraan te denken om een setje half meebrandende knipperlampen (amerikaanse knipperlampen) aan te schaffen. Nu heb ik echter gehoord dat zoiets niet mag, volgens de wet.
Nu heb ik zelf al even de wetteksten in gedoken, maar ik kon tot nu toe niks vinden hierover waarin staat dat dit niet zou mogen. Heeft iemand meer informatie hierover? MVG, michael |
|
||||
|
||||
ik rij zelf ook met meebrandende knipperlichten en ook met oranje stadslichten
ik ben al een keer aangehouden en heb ook al een boete ervoor gekregen. ik reed toen met alleen mijn oranje stadslichten en knipperlichten aan (had dit niet door)op die manier val je heel snel op en werd ik dus aangehouden, wel door een politieagent in burgerauto maar als je alleen knipperlichten hebt, zullen ze niet moeilijk doen.
|
|||
|
|||
wel vestandig om er een schakelaar tussen te zetten zodat je alles er niet af hoeft te slopen omdat de lichten uit moeten
|
|
||||
|
||||
ik heb ze zelf ook in me golf 2 zitten gewoon een 21/5w fitting gebruiken....
en ik rijd er nu al een jaar of vijf mee verder geen problemen mee gehad alleen met de keuring ff stekkertje losgooien.... succes
|
|||
|
|||
@ Dub:
Weet jij toevallig wat er precies als reden was opgegeven voor die boete? Ik had namelijk wél een wetartikel gelezen waarin stond dat je stadlicht en dimlicht enkel wit of geel licht mag stralen (artikel 5.2.53 bron:http://wetten.overheid.nl/BWBR00257...atum_30-06-2009) Voor de knipperlampen voor staat dat je wit en ambergeel mag stralen, maar niet dat je knipperlampen niet half mee mogen branden. @Jan GTI: Voor de APKkeuring mag het dus sowieso niet? |
|
|||
|
|||
het is helaas verboden
bij punt 1 van het artikel staat dat ze wit of geel mogen stralen bij punt 2 staat dat richting aanwijzers naar voren wit of ambergeel mogen stralen dus je richtingaanwijzers stralen dus ambergeel en niet geel en daarom verboden |
|
||||
|
||||
Doe je er toch witte knipperlichten in? Heb ik ook zo.. Nog nooit wat van gehoord..
|
|||
|
|||
Dat geeft toch niet dat amerikaanse tintje aan de knipperlampen :P
Maar wit mag dus, je knipperlampen mogen dus wit en geel stralen. |
|
||||
|
||||
Nee voor knipperlichten ambergeel (oranje dus)
|
||||
|
||||
[QUOTE=VW_Mike]@ Dub:
Weet jij toevallig wat er precies als reden was opgegeven voor die boete? Ik had namelijk wél een wetartikel gelezen waarin stond dat je stadlicht en dimlicht enkel wit of geel licht mag stralen (artikel 5.2.53 bron:http://wetten.overheid.nl/BWBR00257...atum_30-06-2009) Voor de knipperlampen voor staat dat je wit en ambergeel mag stralen, maar niet dat je knipperlampen niet half mee mogen branden. de reden was: voeren foutieve verlichting. maar dit was puur voor de oranje stadslichten
|
||||
|
||||
mellyville heeft van die setjes.
heb het zelf ook, werkt perfect, zorg gewoon dat je een stekkertje maakt zodat je voor de apk het uit kan doen. tip: mocht je aangehouden worden, gooi dan het balletje op dat de nieuwe bmw's fabrieksaf van die oranje knippers hebben. ook een goeie: ga je nou bekeuren terwijl ik alleen mar meer opval?! ook beetje mazzel met welke copper je treft natuurlijk...
|
||||
|
||||
Quote:
dit balletje heb ik toen inderdaad ook opgegooid.. de reactie van de agent was: die betalen daar ook flink voor (oftewel het is gewoon een geld kwestie, wil je van de wet afwijzen moet je in de buidel tasten) zelfde met die mazda die een sticker als kentekenplaat heeft, alles kan.. als je maar betaald
|
|||
|
|||
Ik verkoop inderdaad setjes die je er zo tussen kan klemmen, mocht je problemen krijgen dan kan je het er zo tussenuit pakken, of bijvoorbeeld met apk...
Maargoed, ik verkoop die setjes al 3 jaar en rijd er zelf nog langer mee, en heb nog nooit problemen ermee gehad... Let ook eens op de vele motorrijders die deze sets ook gebruiken (dan runninglights genoemd). Dan branden de knipperlichten ook altijd mee om te zorgen dat ze net dat beetje meer opvallen in het verkeer en minder makkelijk over het hoofd kunnen worden gezien. |