Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2009, 21:02
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Question Ontstekingstijdsip i.c.m. G-Nokkenas

Hallo,

Ik heb een 1.8 DS motor met 66 kW, nu heb ik vandaag de wel bekende G-Nokkenas uit een DZ motor met 82 kW gemonteerd. Deze nokkenas zit ook in DX en EG motoren. Mijn DS motor moet 18 graden (!) voor ontsteking hebben en de DZ maar 6 graden.

Nou is het ook zo dat de DZ motor K-Jectronic inspuiting heeft. Ik maak gebruik van een Weber DMTL 32/34 carb met K&N bolt-on filter. Ik heb het idee dat ie niet zo lekker loopt, misschien ontsteking te vroeg? Hij pingelt niet in ieder geval. Zou het ontstekingstijdstip aan moeten worden gepast als de kleptiming verandert? Of zit het grote verschil van 12 graden er tussen omdat het een carburatiemotor is en de ander een injectiemotor?

Wie heeft hier ervaring mee en heeft wat tips

Kleptiming was/is als volgt:

Inlaat opent voor BDP: 1 graad (nu 6 graden)
Inlaat sluit na ODP: 37 graden (nu 49 graden)
Uitlaat opent voor ODP: 42 graden (nu 45 graden)
Uitlaat sluit voor na BDP: 2 graden (nu 8 graden)
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2009, 14:21
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

(N)iemand?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2009, 21:59
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Schop
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2009, 22:04
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Gewoon zelf afstellen, steeds vroeger draaien en dan tussentijds vanaf stationair even flink gasgeven, hoor je dan op een gegeven moment een pingel geluid dan staat de ontsteking net iets te vroeg, tandje terug dus.
Daarna even ga proefrijden en luisteren of de motor pingelt.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum