Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2009, 10:51
Zandmachine Zandmachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 49
Default LPG in Golf MK1

Ik ben van plan een LPG installatie in te laten bouwen in mijn 79'er Golf 1 1.5s automatic. Ik vind het verbruik momenteel iets te hoog en maak redelijk wat kilometers aangezien dit me daily is. Mijn vraag aan jullie: zijn er mensen met ervaring mbt het (laten) inbouwen? Zijn er (naast de installatie zelf) nog speciale modificaties nodig voor de motor? Is er iemand met een interessant adresje die dit voor mij kan inbouwen met de vulopening achter het kenteken? En is een tank op de plek van het reserve wiel voldoende?

Ik heb meerdere offertes aangevraagd via Internet, maar ben toch benieuwd wat voor tips jullie hebben.

Qua ervaring? Wat gebeurt er met het vermogen? Verbruik? Onderhoud? Etc.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2009, 11:50
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

heey hallo,

"Gas is om op te koken" hoor ik altijd als je over LPG rijden praat!!
Haha

Maar goed begin dit jaar heb ik mijn Golf1 laten ombouwen!
Ik heb het in Enschede laten doen bij Carcare Wallinga, hij is de lpg-specialist in Enschede.
Heb toen ook overal om prijzen gevraagd hij was niet de goedkoopste maar wel het dichtsbij huis..!! Ook voor storing gemakkelijker dan als je ergens halverwege het land het laat doen.

Hoe vroeg toen 1099.99 voor de gehele inbouw met RDW-keuring en nieuw kenteken.. en dan heb je ook een ringtank(donut)
Om de vulaansluiting weg te werken vroeg hij 75.00 voor.
Het is een 50 liter tank en je kunt dus ongeveer 34 tanken voor 11,-

Tot nu toe is het de investering dubbel en dwars waard. Heb er nog nooit gezeur mee gehad. Geen storingen ook niet in de winter.
Koude start gaat probleemloos op gas.

Enigste nadeel is dat de rubbers in je carb. na een tijdje droog en schraal worden dus af en toe op benzine rijden is wel zo verstandig.

Robert
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2009, 12:22
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Hoeveel KM heb jij op de klok staan Robert?
Reply With Quote
  #4  
Old 30-07-2009, 19:16
pieter60 pieter60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 21
Default lpg

Hoi,
Ik heb net een installatie ingebouwd in mijn golf 1, jb.
Viel achteraf mee, ik had wel hulp nodig bij het afstellen, maar nu loopt hij perfect. Volgende week even laten keuren bij de RDW.
Hoeveel hij verbruikt weet ik nog niet. Er zit ook een ringtank in van 50ltr.
Bij het tanken ging er 46 ltr in, dus dat is best veel.
In totaal kostte het aan onderdelen 600 euro, dan komt er nog 55 euro voor de keuring bij.
Hij heeft nu 187000 op de teller.

groet piet
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2009, 06:10
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Hoeveel KM heb jij op de klok staan Robert?


heey,

begin dit jaar stond hij op 143.000 en nu 159.000..

groeten
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2011, 10:50
pieter60 pieter60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by wildeknak
heey hallo,

"Heb er nog nooit gezeur mee gehad. Geen storingen ook niet in de winter.
Koude start gaat probleemloos op gas.


Robert


Hoi Robert,
Even een vraagje, de mijne start 's winters niet op gas, en als ik een keer vergeten ben hem op benzine te zetten moet ik de carburateur eerst vol starten op de startmotor. Dan krijgt de accu het weer moeilijk.
Ik heb een Lovato verdamper welke heb jij?
Als het aan de verdamper ligt wil ik die gaan vervangen.

gr piet
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2011, 14:37
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

mischien een idee om je verdamper te reviseren! Heb het ook gedaan, en is goed zelf te doen
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2011, 10:07
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Ik heb sinds kort een 76'er Golf met een 1.3 motor op LPG. Volgens mij is het een 50-liter tank; ik kan er in ieder geval 40 liter in doen. In tegenstelling tot mijn oude BMW 1602 op LPG is de Golf best nog wel pittig. Wel valt het verbruik mij tegen; ik heb afgelopen weekend ruim 225 km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:6(!).

Ik weet niet wat normaal is, maar ik had een verbruik van 1:9, hooguit 1:8 verwacht. Wel maak ik vrijwel alleen snelweg-kilometers en zit er een 4-bak in; kan dat het hoge verbruik verklaren?

Of kan het met de afstelling te maken hebben? Stationair loopt de auto een tikkeltje te hoog, maar de motor is door de garage voor de APK afgesteld (o.a. vanwege een te hoge CO-waarde).
Reply With Quote
  #9  
Old 01-03-2011, 17:42
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Korte bak gaat het verbruik van omhoog ja. Wat loopt de auto op benzine?
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #10  
Old 01-03-2011, 17:51
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Martijn1300
Korte bak gaat het verbruik van omhoog ja. Wat loopt de auto op benzine?


De auto kan niet meer op benzine rijden; alles is door de vorige eigenaar verwijderd.

Wat doen andere Golfjes op LPG qua verbruik?
Reply With Quote
  #11  
Old 01-03-2011, 18:42
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

ik heb een 1.5 jb blok, met een 5 bakje. In de winter zo'n 1 op 8/9. In septemer, toen ik hem kocht zon 1 op 10. Je ontsteking wat vroeger zetten scheelt al goed! en geeft bovendien merkbaar meer trekkracht
Reply With Quote
  #12  
Old 01-03-2011, 19:06
Golf 1 GX's Avatar
Golf 1 GX Golf 1 GX is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 88
Default

Ik heb ook een 1.5 JB met 5 bak in de winter heb ik constant 1op 8 gereden korte stukje. nu het wat warmer wordt kan ik zelfs 1 op 12 redden op langere afstaden dat wel op korte stukken doet ie 1 op 10
Reply With Quote
  #13  
Old 02-03-2011, 01:09
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

dat is op gas?
Reply With Quote
  #14  
Old 02-03-2011, 07:26
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

ik rij nu gemiddeld 1op9, 1op10 ligt eraan hoe de temp buiten is..

heb de klok nu op 177.xxx staan.. and stil running!
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #15  
Old 08-03-2011, 09:47
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Volgens de garagehouder die de motor afgesteld heeft, is er winst te behalen door de verdamper te reviseren. Een vrij eenvoudig klusje zei hij. Iemand daar ervaring mee?
Reply With Quote
  #16  
Old 08-03-2011, 12:24
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Heb ik voor een paar maand terug gedaan, stelt inderdaad niet veel voor . Wel even alle instellingen markeren! Alles schoonmaken, en nieuwe rubbers+membramen er in! Revisie setje koste geloof ik 25 euro, heb het in belgie besteld, kon over mijn verdamper in Nederland niks vinden.
Even oppassen met het loskoppelen van de leidingen, er komt wat gas vrij! uit de leiding van de tank naar verdamper kan ook wat vloeibaar lpg komen, pas hier mee op want dit is extreem koud, dat het zelf brandwonden kan opleveren
Reply With Quote
  #17  
Old 26-04-2011, 14:52
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Skeez
Volgens de garagehouder die de motor afgesteld heeft, is er winst te behalen door de verdamper te reviseren. Een vrij eenvoudig klusje zei hij. Iemand daar ervaring mee?


Ik heb de auto een aantal weken geleden naar een LPG specialist gebracht. Deze kwam er al snel achter dat de stelschroef niet goed werkte waardoor de Golf teveel gas kreeg. Dit heeft hij gefixt en vervolgens de Golf opnieuw afgesteld.

1:10/1:11 vond hij enthousiast, vanwege de leeftijd van de gasinstallatie en de 4-bak, maar ik rijd nu gemiddeld (lange snelwegrit en wat korte stadsritjes) een nette 1:9.
Reply With Quote
  #18  
Old 26-04-2011, 19:19
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

mooi voormekaar dan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum